آماده باش برای رزمایش جنگی؛ پاسخ چین به ورود ناو آمریکایی

به گزارش مجله کامسا، چین از برگزاری یک رزمایش جنگی در دریای چین جنوبی همزمان با ورود یک ناو هواپیمابر آمریکایی به این منطقه اطلاع داد.

آماده باش برای رزمایش جنگی؛ پاسخ چین به ورود ناو آمریکایی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، چین امروز (سه شنبه) اظهار داشت که قصد برگزاری یک رزمایش نظامی طی روزهای آینده در دریای چین جنوبی را دارد. این اظهار نظر درحالی از سوی چینی ها مطرح شده که ناو هواپیمابر آمریکا وارد آبهای مورد مناقشه شده است.

مدیریت امنیت دریای چین با اعلام این خبر، ورود به بخشی از آبهای خلیج تونکین در غرب شبه جزیره لیژو در جنوب غرب چین را از 27 تا 30 ژانویه ممنوع اعلام نموده اما اشاره ای به اندازه این مانور و زمان دقیق برگزاری آن ننموده است.

همزمان با روی کار آمدن بایدن تنش در روابط چین و آمریکا در منطقه دریای چین جنوبی همچنان بالاست. روز شنبه ناو تئودور روزولت با شعار آزادی دریاها وارد دریای چین جنوبی شد.

چین روز دوشنبه به این موضوع اعتراض کرد که آمریکا اقدام به اعزام هواپیماها و کشتی های خود به دریای چین جنوبی نموده و با این حرکت به دنبال عرض اندام و قدرتنمایی است که به هیچ عنوان برای صلح و ثبات در منطقه سازنده نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 507

به "آماده باش برای رزمایش جنگی؛ پاسخ چین به ورود ناو آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش برای رزمایش جنگی؛ پاسخ چین به ورود ناو آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید