از تغییر زمان برگزاری آزمون های علوم پزشکی تا سومین کارت زرد مجلسی ها به وزیر علوم

به گزارش مجله کامسا، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

از تغییر زمان برگزاری آزمون های علوم پزشکی تا سومین کارت زرد مجلسی ها به وزیر علوم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

وزیر علوم چندکارته شد

در نشست علنی روز سه شنبه چهارم خردادماه منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان از جمله سید مصطفی آقامیرسلیم و روح الله عباسپور حاضر شد و درباره اجرای طرح آمایش سرزمین و ساماندهی مراکز آموزش عالی که موجب افت فعالیت های علمی و کاهش دانشجویان دانشگاه های استان ها شده و بعلاوه درباره عدم بهره گیری صحیح از ظرفیت های آموزش عالی برای برطرف مسائل و چالش های کشور شرح داد. با این شرحات نمایندگان قانع نشدند و وزیر علوم دو کارت زرد از مجلس دریافت کرد.

نحوه پاسخ دهی به امتحانات در لحظات بی برقی!

راهکاری وجود دارد که دانشجویان می توانند هر تعداد از سوالاتی که تا قطعی برق و اینترنت پاسخ داده اند به صورت اتوماتیک برای اساتید ارسال نمایند. برای این کار اساتید باید هنگام طراحی سوالات آزمون، به گزینه ارسال اتوماتیک توجه نمایند. اگر مشکل قطعی برق یا اینترنت دانشجویان تا قبل از اتمام زمان امتحان برطرف گردد که دانشجویان مسئله ای نخواهند داشت و پاسخ های خود را ارسال می نمایند، اما اگر تا بعد از خاتمه زمان تعیین امتحان این مشکل برطرف نگردد سیستم به صورت اتوماتیک پاسخ های دانشجویان را ذخیره و برای استاد ارسال می نماید.

مهلت ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تمدید شد

بنا بر اعلام مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت نام از داوطلبان آزمون دکتری تخصصی به منظور شرکت در مصاحبه تا روز شنبه هشتم خرداد ماه تمدید شد.

زمان ثبت نام مجدد آزمون فلوشیپ سال 1400 اعلام شد

با توجه به تعویق زمان برگزاری آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال 1400 و تصویب رشته های نو، داوطلبان می توانند از روز دوشنبه دهم خردادماه به مدت یک هفته تا 17 خردادماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام نو و یا ویرایش فرم ثبت نام قبلی خود اقدام نمایند.

اصلاح مجدد زمان برگزاری آزمون های علوم پزشکی

ویرایش مجدد تقویم آزمون های علوم پزشکی در سال 1400 روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نهاده شد.

سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور 13 خرداد برگزار می گردد

آزمون سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در روز پنجشنبه 13 خرداد 1400 برگزار می گردد. شیوه برگزاری آزمون به صورت الکترونیک و در محل مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه های علوم پزشکی خواهد بود. زمان آغاز آزمون تمامی حیطه ها ساعت 9 صبح است و ضروری است داوطلبان یک ساعت قبل از آغاز آزمون در محل حوزه برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

مراکز مورد تایید برگزاری آزمون های زبان روسی و چینی اعلام شد

لیست مراکز مورد تایید برگزاری آزمون های زبان روسی و چینی برای متقاضیان تحصیل با هزینه شخصی در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور اعلام شد.

تقویم آزمون های زبان وزارت بهداشت اصلاح شد

تقویم آزمون های زبان انگلیسی وزارت بهداشت MHLE در سال 1400 با توجه به شرایط پاندمی بیماری کرونا و فرایند خروج کشور از پیک چهارم اعلام شده است. آزمون ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

برگزاری آزمون های پیش کارورزی و علوم پایه به شیوه الکترونیک

داوطلبان آزمون های میان دوره پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی تا 12 خرداد فرصت دارند نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند. آزمون پیش کارورزی و علوم پایه دندانپزشکی 8 و 30 دقیقه صبح روز آدینه 21 خرداد 1400 و آزمون علوم پایه پزشکی ساعت 14 عصر آدینه 21 خرداد 1400 به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

دسترسی به منایع پایگاه های اطلاعات علمی تا خاتمه خردادماه رایگان است

مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، به طور مجدد دسترسی به کتاب های الکترونیکی، مقالات علمی فارسی، انگلیسی و عربی و هم مقالات نشریات و کنفرانس ها در پایگاه های اطلاعات علمی خود را تا خاتمه خرداد ماه رایگان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 796

به "از تغییر زمان برگزاری آزمون های علوم پزشکی تا سومین کارت زرد مجلسی ها به وزیر علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تغییر زمان برگزاری آزمون های علوم پزشکی تا سومین کارت زرد مجلسی ها به وزیر علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید