انصارالله: مادامی که واشنگتن از ریاض حمایت کند، آتش بس معنا ندارد

به گزارش مجله کامسا، رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن روز آدینه در سخنانی به بیانیه شورای امنیت ملی آمریکا علیه این جنبش واکنش نشان داد.

انصارالله: مادامی که واشنگتن از ریاض حمایت کند، آتش بس معنا ندارد

به نقل از شبکه المسیره، محمد عبد السلام، سخنگو و رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن با انتشار توییتی در واکنش به بیانیه شورای امنیت ملی آمریکا تأکید کرد: تا زمانی که آمریکا از متجاوزان علیه یمن حمایت می نماید آتش بس معنایی ندارد.

وی اضافه کرد: برقراری امنیت و صلح در یمن در وهله اول مستلزم توقف تجاوز و برطرف محاصره یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی است.

محمد عبد السلام همچنین توضیح داد: شورای امنیت ملی آمریکا باید رئیس جمهور کشورش ترامپ را محکوم کند که سلاح های مرگبار را به عربستان فرستاده تا هزاران غیر نظامی یمنی را به قتل برساند.

این مقام یمنی در ادامه تأکید کرد: صحبت درباره پاسخ منفی صنعا به درخواست های آتش بس عوام فریبیاست و واقعیت را تغییر نخواهد داد.

سخنگوی انصارالله ادامه داد: چگونه می توان آتش بس برقرار کرد درحالی که آمریکا به پوشش سیاسی و حمایت نظامی و لجستیکی از ائتلاف متجاوز ستمکار ادامه می دهد؟

این اظهارات در پاسخ به بیانیه شورای امنیت ملی آمریکا مطرح شد. این شورا آدینه به شدت حملات پهپادی انصارالله یمن به اهدافی در جده و الشقیق عربستان را محکوم کرد.

این شورا همچنین با چشم پوشی از حملات ائتلاف متجاوز عربی علیه ملت بی سلاح یمن، انصارالله را به بی توجهی به درخواست های سازمان ملل برای برقراری آتش بس در یمن و متزلزل کردن ثبات منطقه متهم کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 401

به "انصارالله: مادامی که واشنگتن از ریاض حمایت کند، آتش بس معنا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله: مادامی که واشنگتن از ریاض حمایت کند، آتش بس معنا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید