درخواست نایب رئیس جبهه ترکمن های عراق برای سپردن وزارت دارایی به حیدر العبادی

به گزارش مجله کامسا، حسن توران، نایب رئیس جبهه ترکمن های عراق خواستار سپردن سکان هدایت وزارت دارایی به حیدرالعبادی، نخست وزیر سابق این کشور شد.

درخواست نایب رئیس جبهه ترکمن های عراق برای سپردن وزارت دارایی به حیدر العبادی

به گزارش به نقل از پایگاه خبری الغد پرس، حسن توران، نایب رئیس جبهه ترکمن های عراق از مصطفی الکاظمی خواست تا وزارت دارایی را از سهم خواهی دور نگه دارد و کلید آن را به نخست وزیر سابق این کشور بسپارد.

حسن توران در بیانیه ای نوشت: از نخست وزیر می خواهم تا وزارت دارایی را در کابینه اش از سهم خواهی دور نگه داشته و از حیدر العبادی می خواهم تا وزارت دارایی را در دولت الکاظمی قبول کند.

وی همچنین گفت: العبادی در اداره دارایی ها در دولتی که از وضع نظامی و اقتصادی بدی رنج می برد، پیروز عمل کرد. او همچنین شرح داد: عراق در وضع اقتصادی خطرناکی به سبب بحران کروناست و بازار نفت از سوی روسیه و عربستان اشباع شده است.

او در ادامه اضافه کرد: دولت مستعفی در اداره دارایی ها با شکست روبرو شده و حقوق کارمندان در خطر قرار گرفته است.

مصطفی الکاظمی، رئیس اداره اطلاعات سابق عراق پس از عدنان الزرفی، از سوی رئیس جمهور این کشور مسئول تشکیل کابینه شد. او پس از بر سرکار آمدن، مسائل مهمی از جمله اجرای تدابیر ویژه برای مقابله با ویروس کرونا، اجرای خواسته های قانونی تظاهرات کنندگان و معین زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارد.

همچنین در حالی نایب رئیس جبهه ترکمن های عراق خواهان جلوگیری از سهم خواهی گروه ها در خصوص وزارت دارایی شده است که اسعد یاسین، از نمایندگان مجلس عراق نیز از اجماع تشکل های سیاسی بر مکلف کردن کابینه الکاظمی و رأی به آن، بخاطر کسب دستاورد ها و تحقق منافعی در دولت خبر داده بود.

وی گفته بود: این تشکل ها از سهم خواهی دست بر نمی دارند و دائما به دنبال منافع خود از طریق کسب سمت هایی در دولت های پی در پی از سال 2003 تا به امروز بوده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 68

به "درخواست نایب رئیس جبهه ترکمن های عراق برای سپردن وزارت دارایی به حیدر العبادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نایب رئیس جبهه ترکمن های عراق برای سپردن وزارت دارایی به حیدر العبادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید