عربستان، افشای جزئیات جدید از قتل هولناک جمال خاشقجی در یک فیلم مستند

به گزارش مجله کامسا، جزئیات جدیدی از قتل هولناک جمال خاشقجی به دست عناصر سعودی در فیلم مستند خاشقجی فاش شد.

عربستان، افشای جزئیات جدید از قتل هولناک جمال خاشقجی در یک فیلم مستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، فیلم مخالف که به جزئیات قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی می پردازد حدود دو هفته پس از اکران با واکنش گسترده ای روبرو شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این فیلم توسط برایان فوگل کارگردان آمریکایی ساخته شده که جزئیات قتل خاشقجی را در کنسولگری عربستان در استانبول نشان می دهد.

بر اساس اظهارات دادستان کل ترکیه تیم سعودی به ریاست صلاح الطبیقی حدود هفت و نیم دقیقه پس از خفه کردن جمال خاشقجی، آغاز به تکه تکه کردن جسد خاشقجی کردند.

تیم ترور خاشقجی متشکل از 15 نفر بودند که ماموریت ها میان آن ها توزیع شده بود اما درخواست مشرف الشهری یکی از شرکت نمایندگان در قتل خاشقجی جالب توجه بود.

الشهری به یکی از همکارانش می گوید: این کیف را رها نموده و آن را از بقیه جدا کنید.

وی در ادامه تاکید می نماید: این کیف را رها کنید ، می خواهم با آن به ریاض برگردم.

بر اساس آنچه رسانه های ترک و غربی از منابع امنیتی نقل کردند ، سر خاشقجی ممکن است بدون بقیه بدن او قبلاً وارد ریاض شده باشد.

وب سایت انگلیسی میدل ایست در انتها اکتبر 2018 گفت: تیم تحقیقاتی ترکیه در حال آنالیز فرضیه هایی است که بدن خاشقجی تکه تکه شده و بخشی از آن را یکی از محافظان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به ریاض منتقل نموده است.

منابع ترکی افزودند: ممکن است قسمت هایی از بدن خاشقجی توسط ماهر عبدالعزیز المطرب مأمور اطلاعات سعودی که یکی از 15 عضو تیم امنیتی متهم به جنایت قتل خاشقجی است ، در کیسه ای عظیم در هواپیمای شخصی به ریاض منتقل شده باشد.

بر اساس گزارش سایت مذکور المطرب پس از کشته شدن خاشقجی با هواپیمای شخصی استانبول را ترک کرد و در فرودگاه کیف های او را جستجو نکردند ، زیرا وی به وسیله سالن VIP به هواپیما در فرودگاه آتاتورک رفت و دارای گذرنامه دیپلماتیک بود و همچنین شاهدان عینی نیز از عجله المطرب خبر دادند.

گزارشی از اداره امنیت استانبول در فوریه سال 2019 ، اعلام شد که دو چاه در خانه سرکنسول ریاض پیدا شده است که توسط گاز و هیزم مشتعل شده اند و این اقدام می تواند دی ان آی موجود در کوره را که دمای آن به هزار درجه می رسد از بین ببرد. تیم ترور از این طریق خواست اندکی از دی ان آی برای شناسایی جسد باقی نماند.

گزارش سالانه حاکی از آن است که مقامات امنیتی پیش بینی می نمایند که جسد خاشقجی پس از تکه تکه شدنش سوزانده شده است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 509

به "عربستان، افشای جزئیات جدید از قتل هولناک جمال خاشقجی در یک فیلم مستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، افشای جزئیات جدید از قتل هولناک جمال خاشقجی در یک فیلم مستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید