وقتی علائم کرونا ماه ها فرد را درگیر می نماید

به گزارش مجله کامسا، ماه ها پس از شروع شیوع ویروس کرونا این تصور در بین بسیاری از افراد وجود دارد که بیماران مبتلا به کووید 19 یا جان خود را از دست می دهند یا پس از دو هفته بهبود پیدا می نمایند. اما مدل سومی هم وجود دارد و آن افرادی هستند که با اثرات و عوارض مداوم و مستمر این بیماری دست و پنجه نرم می نمایند و در حال زندگی با آن ها هستند.

وقتی علائم کرونا ماه ها فرد را درگیر می نماید

به گزارش خبرنگاران از یورونیوز، گزارش انستیتوی ملی تحقیقات بهداشت بریتانیا می گوید این موضوع می تواند تاثیر روانی زیادی بر روی افرادی که طولانی مدت درگیر بیماری کووید 19 هستند، بگذارد.

اگر فردی به کووید 19 مبتلا شد، اغلب به او گفته می گردد طی دو هفته از عفونت خفیف ویروس کرونا و در طی سه هفته از بیماری جدی تر بهبود پیدا می نماید.

اما این گزارش می گوید که هزاران نفر هستند که با کووید مستمر در حال زندگی کردن هستند. با افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر بریتانیا این تعداد در ماه های آینده نیز احتمالا افزایش پیدا می نماید.

بی بی سی در گزارش خود نوشته است طبق گفت وگو با 14 عضو یک گروه حمایتی کووید طولانی مدت در فیس بوک و بر اساس آخرین تحقیقات منتشر شده، علائم تکراری روی همه چیز از تنفس گرفته تا مغز، قلب، سیستم عروقی، کلیه ها، روده، کبد و پوست تاثیر می گذارد.

این علائم ممکن است به دلیل چهار سندروم (عارضه) مختلف باشد:

-آسیب دائمی به ریه ها و قلب

-سندروم پس از مراقبت ویژه

-سندروم خستگی پس از بیماری ویروسی

-ادامه علائم کووید-19

در حال تعیین شدن است که بعضی افراد با کووید-19 دچار مریضی بلند مدت می شوند. برای بعضی افراد عفونت با ویروس کرونا یک اپیزود گسسته نیست بلکه آغاز یک دوره علائم مداوم و اغلب ناتوان نماینده است.

در گزارش انستیتوی ملی تحقیقات بهداشت بریتانیا آمده است: در حال تعیین شدن است که بعضی افراد با کووید 19 دچار مریضی بلند مدت می شوند. برای بعضی افراد عفونت با ویروس کرونا یک اپیزود گسسته نیست بلکه آغاز یک دوره علائم مداوم و اغلب ناتوان نماینده است.

در این گزارش اضافه شده است: برای بعضی این موضوع مربوط به توانبخشی آن ها پس از بستری شدن در بیمارستان است، اما بعضی دیگر دچار یک عفونت اولیه می شوند که در خانه آن را مدیریت می نمایند اما علائم با گذشت زمان شدیدتر می گردد.

در این گزارش به نظرسنجی های کوچک اجرا شده اشاره شده که یافته های مشابهی را نشان می دهند. به طور مثال در تحقیقی که در ایتالیا انجام شد، تعیین شده است که 87 درصد از افرادی که از بیمارستان رم مرخص شده اند، 60 روز پس از ابتلا به کووید-19 همچنان دست کم یکی از علائم را با خود دارند. 55 درصد گفته اند که سه یا حتی بیشتر از سه علامت را دارند که شامل خستگی (53 درصد)، تنگی نفس (43 درصد)، درد مفاصل (27 درصد) و درد در قفسه سینه (22 درصد) می شد.

در این گزارش گفته شده است که تعداد ناتعیینی از افراد در بریتانیا علائم کووید-19 را داشته اند و در خانه از خود مراقبت نموده اند. حدود 10 درصد از افرادی که علائم خفیف کووید-19 را داشته اند و در بیمارستان بستری نشده اند، گفته اند که علائم بیماری بیش از چهار هفته با آن ها بوده است. از سوی دیگر تعدادی نیز که در بیمارستان بستری شده بودند، ادامه علائم بعد از هشت هفته یا بیشتر پس از ترخیص از بیمارستان را تایید نموده اند.

دکتر الین مکسول، نویسنده گزارش می گوید که او زمانی تصور می کرد افرادی که مبتلا به نوع شدید کووید-19 شده اند با عوارض بعدی بیشتری روبرو می شوند و در مقابل افراد مبتلایی که کمتر در معرض مرگ بودند نیز کمتر در معرض زندگی با عوارض طولانی مدت آن هستند، اما مطالعات نشان داد که چنین چیزی درست نیست.

وی تصریح می نماید: ما اکنون می دانیم افرادی بدون ثبت ابتلا به کووید-19 وجود دارند که بیشتر از کسی که چندین هفته زیر دستگاه اکسیژن بوده است درگیر شده است.

جو هاوس، استاد دانشگاه بریستول، بیش از شش ماه پس از ابتلا به کووید-19 هنوز به سر کار خود برنگشته است.

ابتدا با سرفه های بد و تنگی نفس آغاز شد اما این موضوع قبل از تسکین مسائل قلبی و درد عضلانی به خستگی در حد مرگ و سردرد تبدیل شد.

او می گوید: روز دیگر که بلند شدم، سرگیجه داشتم، از حال رفتم و به اورژانس رفتم.

بسیاری از افراد در گروه بیماران دارای علائم خفیف طبقه بندی می شوند اما در واقع اصلا خفیف نیست. ما به حمایت احتیاج داریم

جو هاوس، استاد دانشگاه بریستول گفت: گرچه تپش قلب و تنگی نفس او کمی بهبود یافته است اما علائم دیگر از بین نمی فرایند. شریک زندگی وی نیز علائمی از بیماری را تجربه می نماید که آن ها هم از بین نمی فرایند. در نتیجه پسران نوجوان وی مجبور شدند تمام کارهای پخت و پز و نظافت خانه را بر عهده بگیرند.

او می گوید: بسیاری از افراد در گروه بیماران دارای علائم خفیف طبقه بندی می شوند اما در واقع اصلا خفیف نیست. ما به حمایت احتیاج داریم.

جو گرچه ذات الریه داشت اما هرگز از نظر ویروس مورد آزمایش قرار نگرفت و در بیمارستان نیز بستری نشد.

وی گفت: هر دوی ما در زمانی که بسیار بیمار بودیم وصیت خود را نوشتیم. این ترسناک بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 323

به "وقتی علائم کرونا ماه ها فرد را درگیر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی علائم کرونا ماه ها فرد را درگیر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید