تور ارزان یونان: آتن و موزه هایی که باید دید

به گزارش مجله کامسا، معرفی موزه های آتن

شهر آتن با تمدنی با شکوه و تاریخی طولانی که بیش از 3 هزار سال پیشینه دارد به عنوان نماد تمدن غربی شناخته می گردد. این شهر در روزگار کلاسیک باستان رشد نموده و زادگاه فلاسفه و اندیشمندان بزرگی چون سقراط، پریکلس و سوفوکل بود. امروزه شهر آتن علاوه بر داشتن تاریخی با شکوه، به عنوان مرکز کشور یونان و یک شهر مدرن شناخته می گردد. با خبرنگاران همراه باشید و با چند موزه مهم آتن آشنا شوید:

تور ارزان یونان: آتن و موزه هایی که باید دید

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

موزه ملی باستان شناسی (National Archaeology Museum)

موزه ملی باستان شناسی آتن در قرن 19 میلادی تاسیس شده و بزرگ ترین موزه باستان شناسی در سراسر یونان محسوب شده و همجنین دارای یکی از غنی ترین گنجینه های آثار باستانی در سراسر دنیا است. این موزه در یک بنای بزرگ طراحی شده به سبک نیو کلاسیک و به مساحت 8 هزار متر مربع ساخته شده است. موزه ملی باستان شناسی آتن دارای 5 نمایشگاه دائمی است که در آن بیش از 11 هزار شی به نمایش گذاشته شده و با تماشا آن ها می توانید تصوری دقیق از تمدن یونان باستان از دوران پیش از تاریخ تا دوران کلاسیک تا اواخر عهد عتیق به دست آورد. بخش پیش از تاریخ این موزه شامل دوره زمانی هزاره ششم پیش از میلاد تا سال 1050 پیش از میلاد بوده و دوران نوسنگی، سیکلادیک (Cycladic)، و تمدن میسنی (Mycenaean) را در بر می گیرد. در این موزه بعلاوه آثار کشف شده از محوطه های باستانی و سکونت گاه های پیش از تاریخی ترا (Thera)؛ مجموعه ای از مجسمه های باستانی و یونانی که از قرن شش پیش از میلاد که شامل بعضی از شاهکارهای هنری است، به نمایش گذاشته می گردد. یکی از بخش های جالب توجه و ارزشمند این موزه نیز به معرفی و نمایش کوزه ها و گلدان های سفالین یونان باستان در بازه زمانی قرن 11 قبل از میلاد تا دوره کلاسیک رومی می پردازد. در این مجموعه بعلاوه اشیای کوچک فراوانی از دوران تاریخی به نمایش گذاشته شده و در بخش فلزکاری موزه می توانید از مجسمه های فلزی بسیار نفیس و زیبای یونان باستان تماشا کنید.

آدرس: 44 Patission Street, Athens

موزه بیزانس (Byzantine Museum)

در این موزه، آثار ارزشمندی از دوران بیزانسی در تاریخ یونان به نمایش گذاشته شده است. ساختمان این موزه یک قصر قرن نوزدهم میلادی است که محل اقامت دوشس (de Plaisance) همسر (Charles-François Lebrun) فرانسوی بود. در این موزه آثار ارزشمندی از دوران بیزانسی به نمایش گذاشته شده است. امپراتوری بیزانس، در پی سقوط امپراتوری روم و تقسیم شدن آن به دو بخش شرقی و غربی شکل گرفته و بخش های شرقی این امپراتوری را تشکیل می داد. در این امپراتوری پهناور، مذهب ارتودوکس مسیحی و زبان یونانی رایج بود.امپراتوری روم شرقی یا بیزانس از قرن سوم میلادی تا قرن پانزدهم، بر منطقه ها وسیعی از دنیا که شامل منطقه بالکان، یونان و آسیای صغیر می شد، حکومت نموده و در این دوران، مذهب مسیحیت بسیار قدرتمند بود. هنرمندان در این دوران انواع موزائیک های هنری ارزشمند و تذهیب کاری های عالی را انجام می دادند. این موزه با دارا بودن بیش از 15 هزار شی ارزشمند، گنجینه ای از آثار مذهبی - هنری امپراتوری بیزانس شامل دوران اولیه مسیحیت، میانه و پس از امپراتوری بیزانسی است. این مجموعه شامل انواع مجسمه ها، نقاشی ها، تمثال ها، منسوجات و کاشی ها و موزائیک های ارزشمند است. در این موزه بعلاوه بقایای معماری کلیساهای نخستین، کلیساهای بیزانسی و نمونه های بازسازی شده ای از فواره ها و حوض های صومعه دافینی (Dafní) نیز به نمایش گذاشته شده است. در محوطه حیاط این موزه نیز آثار ارزشمندی از بقایای کاشی کاری های قرن 5 میلادی به نمایش گذاشته شده است.

آدرس: 22 Vas. Sofias Avenue, Athens

موزه هنر سیکلادیک (Museum of Cycladic Art)

در محله کولوناکی (Kolonáki quarter)؛ موزه ای با نام سیکلادیک واقع شده است که در سال 1986 میلادی به وسیله نیکولاس و دالی گولاندریس (Nicholas and Dolly Goulandris) پایه گذاری شد. صاحب این مجموعه یعنی نیکولاس - پی - گولاندریس به عنوان یک شخصیت هنردوست و حامی هنر و فرهنگ آتنی شناخته شده و صاحب مجموعه اصلی به نمایش در آمده در این موزه است. ساختمان موزه در بنایی مدرن با نمایی از سنگ مرمر و شیشه قرار داشته و مجموعه دائمی این موزه شامل 3 هزار شی ارزشمند است. در این موزه، هنر یونان باستان، هنر سیکلادیک (جزیره ای در دریای اژه که جزیره دلوس Delos در نزدیکی میکونوس Mykonos را احاطه نموده است.) . هنر قبرسی که عموما به دوره زمانی بین قرن 4 پیش از میلاد تا شش میلادی تعلق دارند، نمایش داده می گردد. در این موزه بعلاوه نمایشگاه های موقتی در بنای (Stathatos) که از قرن 19 میلادی به جای مانده، به نمایش گذاشته می گردد که دسترسی به آن ها به وسیله راهروهای اتاق میانی ساختمان، امکان پذیر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1032

به "تور ارزان یونان: آتن و موزه هایی که باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: آتن و موزه هایی که باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید