اتاق مخفی در بالاترین نقطه برج ایفل؛ مخصوص آقای گوستاو ایفل!

به گزارش مجله کامسا، گوستاو ایفل، طراح برج معروف ایفل در قسمت بالایی این برج اتاق یا آپارتمانی را مخصوص خود ساخته است که تا مدت زیادی مخفی بوده است.

اتاق مخفی در بالاترین نقطه برج ایفل؛ مخصوص آقای گوستاو ایفل!

اتاق های مخفی در بالاترین نقطه خانه در انیمیشن های دیزنی را به خاطر دارید؟ اتاق سیندرلا جایی بود که کسی به آن دسترسی نداشته باشد. باید بگوییم که افسانه دیزنی به حقیقت پیوسته است و در بالای معروف ترین برج جهان چنین اتاق مخفی واقع شده است. گوستاو ایفل، طراح مشهور برج ایفل در بالاترین نقطه برج اتاقی مخصوص به خود طراحی نموده است.

اگر دوست دارید برترین منظره پاریس را مشاهده کنید، نیازی نیست به بالاترین نقطه کوهی بروید، همین اتاق مخصوص آقای ایفل، در برج اش برترین منظره به پاریس را دارد!

تصور کنید در آپارتمان دنج خود با کاغذدیواری های رنگی و زیبا از خواب بیدار می شوید و درب کابینت چوبی را بازنموده و قهوه را از کابینت برمی دارید. سپس نگاهی به پیانو بزرگ خود در گوشه اتاق می اندازید و به کنار پنجره ای می روید که 305 متر بالاتر از سطح زمین است و از بالا همه جا را نظاره می کنید، این رویا نیست، بلکه یک روز معمولی در اتاق مخصوص آقای ایفل است.

بدون شک گوستاو ایفل چنین طرز تفکری داشته که این اتاق را در سال 1889 برای خود ساخته است.

هنری جراردنویسنده در رابطه با اتاق خاص ایفل می نویسند:

سبک طراحی و ساخت این اتاق مخفی بسیار مدرن است و به نظر می رسد گوستاو ایفل برای منظور خاصی این اتاق را طراحی نموده است. بسیاری از نخبگان پاریس در زمان حیات ایفل از او درخواست نموده اند که این اتاق را به آن ها اجاره دهد، ولی این اتاق مخصوص خود آقای گوستاو بوده و مهمان های خاص و دانشمندان از جمله ادیسون را تنها در این اتاق دیدار می کرد.

در سال 2016 شرکت هوم اوی در ارتفاع 57 متری برج ایفل اتاقی شبیه به اتاق خاص گوستاو ایفل طراحی کرد. این اتاق دارای دید باز است و افراد می توانند از داخل آن به تمام نقاط شهر دید داشته باشند. اتاق طراحی دل نشینی دارد و توانسته در بسیاری از مسابقه های طراحی جایزه هایی کسب کند.

اما هنوز رویای گذراندن یک شب در اتاق خاص ایفل برای انسان دست یافتنی نشده است و شما نمی توانید به یاد ایفل در اتاق خاص او قهوه ای بنوشید.

منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1010

به "اتاق مخفی در بالاترین نقطه برج ایفل؛ مخصوص آقای گوستاو ایفل!" امتیاز دهید

1 کاربر به "اتاق مخفی در بالاترین نقطه برج ایفل؛ مخصوص آقای گوستاو ایفل!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق مخفی در بالاترین نقطه برج ایفل؛ مخصوص آقای گوستاو ایفل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید