از جاهای تماشای آنتالیا در 24 ساعت تماشا کنید Antalya

به گزارش مجله کامسا، تور آنتالیا در یک روز

در این مقاله از معرفی دیدنی های کشور ترکیه تصمیم گرفتیم تا شما را با برترین جاهای دیدنی آنتالیا که میشود در یک روز بازدید کرد آشنا کنیم .

از جاهای تماشای آنتالیا در 24 ساعت تماشا کنید Antalya

آنتالیا که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می گردد . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و سرگرمیی در ترکیه محسوب می گردد دارای جاذبه های فراوان می باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه ها خود نمائی می نماید. در این شهر و در بخش قدیمی و دیدنئی آن منطقه قلعه ایچی (درون قلعه) قرار گرفته است. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه های قدیمی که به وسیله دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می نماید.

دروازه هادریان

دروازه هادریان (Hadrian) بدون شک یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی آنتالیا به شمار می رود. این دروازه به سال 130 میلادی تعلق داشته و برای گرامیداشت بازدید امپراطور قدرتمند رومی هادریان ساخته شد. در آن موقع آنتالیا به نام آتالیا (Attaleia) شناخته می شد و کتیبه های تزئین شده دروازه مرمری و گرانیتی با موتیف های گیاهی حکاکی شده بودند. قرنیزها یادآورهای تصویری دورانی کاملاً متفاوت از تاریخ هستند. این واقعیت که دروازه هادریان ورودی محله قدیمی شهر محسوب می گردد بسیار برازنده و زیبا است.

محله کالیچی

حال که از بازدید محله قدیمی صحبت کردیم باید یادآور شویم که حتماً تمام گوشه های محله کالیچی (Kaleiçi) معروف ترین محله آنتالیا را هم بگردید. در امتداد خیابان های سنگفرش باریکش پیاده روی کنید و از دیدنی خانه های قدیمی سنگی و چوبی لذت ببرید. حتی می توانید از مغازه های سوغاتی فروشی متعددی که در این محله قرار دارند یادگاری هایی از سفر دلچسبتان تهیه کنید. هر وقت آماده رفتن به ساحل بودید به سمت پلکان تاریخی کیرکمردوان (Kırkmerdiven) بروید که ونیزی ها برای ارتباط بین کالیچی و بندر آن را ساختند.

صبحانه ترکی واقعی

وقتی در ترکیه هستید، هر روزتان را باید با یک صبحانه ترکی لذیذ شروع کنید که شامل پنیرهای گوناگون، زیتون، مارمالاد، شیرینی های مختلف و چای ترکی می گردد. یکی از گزینه های محبوب ما برای صبحانه بیگ من (Big Man) در منطقه لارا (Lara) است که مانند نام مجذوب کنندهش صبحانه های خوشمزه با منظره های حیرت انگیز از دریا و کوهستان های آنتالیا را به شما هدیه می نماید.

موزه آنتالیا

اگر به جنبه های تاریخی هر چیز علاقه دارید باید حتماً از موزه آنتالیا دیدن کنید تا حسی واقعی از گذشته شهر به دست آورید. اینجا یکی از بزرگ ترین موزه های ترکیه به شمار می رود و می توانید مجموعه ای عالی را در سالن های نمایشگاهی سیزده گانه آن دیدن کنید. این مجموعه شامل مجسمه ای از دوران رومی، موزائیک کاری های دوران بیزانس و نسخ خطی دوران عثمانی می گردد.

خوردن بور ک در بورکچی توفیک

وقتی زمان ناهار فرارسید و حسابی گرسنه شدید، حتماً برای خوردن بورِک (پیراشکی های مغزدار) به سراغ تِوفیک بی (Tevfik Bey) بروید که از دهه 1930 مشغول فعالیت است. در بورکچی توفیک (Börekçi Tevfik) خمیرهای بسیار نازک خیلی ماهرانه رول می شوند و داخل آن موادی مانند پنیر سفید، پنیر ترکی با جعفری یا گوشت خرد شده می گذارند. سپس این رول ها را می پزند تا ترد و خوشمزه گردد. پیراشکی های شیرینی که با پودر قند پوشیده شده اند از گزینه های محبوب اینجا هستند.

ساحل کونیالتی

قطعاً هیچ سفری به آنتالیا بدون شنا کردن در دریای خنک و ریلکس کردن زیر آفتاب گرم به انتها نمی رسد. یکی از معروف ترین سواحل شهر کونیالتی پلاژی (Konyaaltı Plajı) است که 7 کیلومتر امتداد داشته و شن سفید و مجذوب کنندهش در کنار آب های آبی روشن شما را شگفت زده خواهد نمود. علاوه بر این می توانید در یکی از کافه ها و کلوب های شبانه آن نزدیکی هم کمی سرگرمی کنید و غذا بخورید.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

ویرانه های رومی در اسپندوس

اسپندوس در 50 کیلومتر مرکز شهر قرار گرفته است. بیشتر افراد به بازدید تئاتر شگفت انگیز می روند که مورخان برترین بازمانده های جهانی آن را می نامند. این منطقه که در دامنه تپه جای گرفته است، طنین انداز خاصی از صدای طبیعت است و اپرای آنتالیا و انجمن بالت در آنجا فعالیت می نمایند. این بنا که در قرن 2 بعد از مسیح ساخته شد و 20000 نفر را در خود جای می دهد، بسیار تاثیر گذار است. سایر مجذوب کنندهیت های اسپندوس عبارتند از آکروپلیس و قنات. خیلی از مردم سفرهای درون شهری به فروشگاه ها را رزرو می نمایند تا بیشتر روز خود را در آن بگذارند و داشتن راهنمای سفر عالی می تواند اطلاعات بی نظیری درباره تاریخ منطقه در اختیار شما قرار دهد.

آبشارهای دودن ، ماناوگات و کورسنلو

برای منظره خارق العاده دریا، به آبشارهای پایین دودن بروید که به دریای مدیترانه جاری می شوند. اگر روی پایتان هستید، می توانید تصاویر فوق العاده ای را ثبت کنید. با این وجود فکر می کنیم که برترین راه برای دیدنی آبشار، قایق است. بسیاری از مراکز گردشگری سفرهای نصف روز را می فروشند که همراه با نوشیدنی است و موقع برگشت امکان شنا هم دارید. اگر این آبشارها از شگفتی دهانتان را باز نگه داشت، به بخش بالایی دودن، کورسنلو در انتهای بزرگراه آنتالیا-سریک-آلانیا یا ماناوگات ، در شهر بعدی بروید. در طول تابستان، گرما و رطوبت کاهش می یابد، اما زمان فوق العاده برای بازدید از این منطقه، بهار است.

برترین سواحل استان

یکی از دلایل موفقیت آنتالیا، مقصد تعطیلات ساحلی در ترکیه است. امتدادهای مجذوب کننده شنی ساحل، میزبان صدها بازدید نماینده در سال است، از جمله سواحل زیبای کلئوپاترا در آلانیا، لارا و کونایالتی در مرکز شهر، کاپوتاس در امتداد بزرگراه D400 و پاتارا به عنوان بزرگترین غروب خیره نماینده خورشید که همه را به حیرت وا می دارد. فروشندگان ساحلی نیز به فروش چتر و زیرانداز آفتابگیر می پردازند و وقتی شرایط شنا نیست، به مراکز ورزش های آبی بروید تا از جت اسکی و پدالو لذت ببرید.

دره کپرول

دره کپرول با 366 کیلومتر به عنوان پارک ملی بهشت علاقمندان و گردشگران است. بیشتر افراد به سراغ قایقرانی در آب های خروشان می روند. پس از تجهیز خود به وسایل و ابزارهای ایمنی، آماده جوش و خروش در آب های پُر سرعت شوید که آدرنالین خون تان را بالا می برد. در امتداد رودخانه که 14 کیلومتر است، رستوران های سنتی شام با قزل آلای تازه می دهند. خیلی دیگر اینجا را برای پیاده روی و دیدنی منظره ها مجذوب کننده پل قدیمی رومی انتخاب می نمایند.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 28 مهر 1403 بروزرسانی: 28 مهر 1403 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1391

به "از جاهای تماشای آنتالیا در 24 ساعت تماشا کنید Antalya" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جاهای تماشای آنتالیا در 24 ساعت تماشا کنید Antalya"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید