برترین جزایر اسپانیا

به گزارش مجله کامسا، اسپانیا بعضی از زیباترین جزایر در اروپا را دارد و هر کدام از آن ها نیز دارای ویژگی های منحصربه فردی هستند. مشهورترین جزایر اسپانیا نیز بین جزایر بالئاری (Balearic Islands) و جزایر قناری (Canary Islands) تقسیم شده اند. در ادامه به معرفی برترین جزایر اسپانیا می پردازیم. همراه با ما باشید.

برترین جزایر اسپانیا

10. جزیره لاگومرا

La Gomera

جزیره لاگومرا (La Gomera) یکی از جزیره های کوچک جزایر قناری محسوب می گردد و در آنجا بود که کریستوف کلمبوس سفر اکتشافی خودش را آغاز نموده بود. از تنریفه می توان با کشتی به این جزیره آمد و تعطیلات را در آن سپری کرد. آب وهوای جزیره بسیار مطبوع است و طیف گسترده ای از گیاهان و منطقه ها جنگلی را می توان در آن مشاهده کرد. در میان صخره های پوشیده از جنگل جزیره نیز آبشارهایی زیبا قرار گرفته اند. جزیره زیاد توسعه پیدا ننموده و خلوت است و گردشگران زیادی در آن دیده نمی شوند.

9. جزیره مینورکا

Minorca

جزیره مینورکا (Minorca) توسعه کمتری داشته است و مکانی ایدئال برای گذراندن تعطیلات در کنار ساحل به دور از جمعیت به شمار می رود. نسبت به دیگر جزایر اسپانیا، سواحل بیشتری در این جزیره وجود دارند و می توان اوقات خوشی را در آنجا سپری کرد. علاوه بر چشم انداز ها زیبا و تماشایی جزیره، می توان از بناهای ماقبل تاریخی آن که قدمت آن ها به 1300 پیش از میلاد باز می گردند نیز تماشا کرد.

8. جزیره فرمنترا

Formentera

جزیره فرمنترا (Formentera) جزیره ای کوچک در جنوب ایبیزا است و مقصدی شناخته شده و برجسته در میان علاقه مندان به آفتاب گرفتن در کنار ساحل است. با قایق می توان از ایبیزا به این جزیره رسید. از ماه ژوئیه تا اوت، اوج شلوغی جزیره فرمنترا به شمار می رود و گردشگران بسیار زیادی به آنجا سفر می نمایند. در این جزیره، صخره ای تماشایی و خیره نماینده وجود دارد که در بالای آن فانوسی دریایی قرار گرفته و چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد نموده است.

7. جزیره فورته ونتورا

Fuerteventura

جزیره فورته ونتورا (Fuerteventura) بیشتر برای بادهای شدید خود معروفیت دارد و از همین جهت، مکانی ایدئال برای موج سواری و کایت سرفینگ به شمار می رود. بخش هایی از جزیره برای گذراندن تعطیلات ساحلی بسیار توسعه پیدا نموده اند و بعضی از سواحل نیز دست نخورده به جای مانده اند. در این جزیره بیش از 150 جزیره وجود دارد و شهر کورالخو در دماغه شمالی جزیره نیز برترین سواحل را دارد.

6. جزیره لانزاروته

Lanzarote

جزیره لانزاروته (Lanzarote) چشم انداز ای آتشفشانی و گسترده را در خود جای داده است که از فوران آتشفشانی در سال 1730 میلادی ایجاد شده اند. این بخش از جزیره به عنوان پارک ملی تیمانفایا (Timanfaya National Park) شناخته می گردد و در داخل آن امکاناتی همانند رستوران و بار نیز وجود دارد که در آن ها، غذاها با حرارت زیرزمینی طبخ می شوند. از جمله دیگر جاذبه های جزیره نیز می توان به موزه دلفین ها و نهنگ ها (Whales and Dolphins Museum) اشاره نمود.

5. جزیره لا پالما

La Palma

جزیره لا پالما (La Palma) به عنوان جزیره زیبا معروفیت دارد و از بین جزایر قناری از بقیه به مراکش نزدیک تر است. فرودگاهی بین المللی در جزیره وجود دارد و کشتی های متعددی از آن به سمت تنریفه حرکت می نمایند. منطقه ها مختلف جزیره بسیار تماشایی هستند و مکان های خوبی برای پیاده روی و کوه نوردی در آن به چشم می خورند. بزرگترین دهانه آتشفشانی در دنیا در مرکز جزیره لا پالما قرار گرفته است و علاوه بر چشم انداز ها آتشفشانی خیره نماینده، جنگل های بسیار خوبی در این جزیره دیده می شوند که اوقات خوبی را برای گردشگران رقم می زنند.

4. جزیره گرن کاناریا

Gran Canaria

جزیره گرن کاناریا (Gran Canaria) یکی از بزرگترین شهرهای اسپانیا به شمار می رود و لاس پالماس د گرن کاناریا در قسمت شمال شرقی جزیره نیز مقصدی ایدئال و پیشرفته برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت در کنار ساحل است. از تل ماسه های بزرگ و کوهستان های تماشایی تا سواحلی خیره نماینده، جزیره گرن کاناریا سرشار از چشم انداز ها زیبا و جالب توجه است. در مرکز جزیره امکانات متعددی همانند مکانی ایدئال برای غواصی، زمین گلف، آکادمی موج سواری و کوهنوردی دیده می شوند.

3. جزیره مایورکا

Majorca

جزیره مایورکا (Majorca) بزرگترین جزیره اسپانیا به شمار می رود و سواحل جنوبی آن به خوبی در زمینه گردشگری پیشرفته اند. بخش شمالی جزیره نیز چشم انداز های بسیار خارق العاده و چشم نواز دارد. منطقه آلکودیا در کنار ساحل قرار گرفته و در آنجا تفرجگاه ها و هتل های مختلفی وجود دارند که از خانواده ها و مهمانان پذیرایی می نمایند. هر ساله فستیوال جاز در ساحل شرقی جزیره برگزار می گردد که علاقه مندان زیادی را به خود جذب می نماید. شهرهای کوهستانی کوچک و صومعه های پنهان در بخش شمالی کوهستان ترامونتانا نیز از دیگر جاذبه های اینجا به شمار می فرایند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

2. جزیره تنریفه

Tenerife

جزیره تنریفه (Tenerife) بزرگترین جزیره در میان جزایر قناری محسوب می گردد و در زمینه گردشگری بسیار توسعه پیدا نموده است. سواحل جزیره مقصدی عالی و محبوب برای ساحل گردی به شمار می فرایند و در اطراف جزیره نیز منطقه ها خوبی برای غواصی وجود دارند. امکانات بسیار خوبی برای انجام تفریحات آبی مختلفی همانند موج سواری، پاراسیلینگ، جت اسکی و … وجود دارد که می تواند اوقات بسیار خوشی را برای گردشگران رقم بزند. علاقه مندان به کوه و کوهنوردی از سفر به جزیره تنریفه و کوهنوردی در منطقه ها مختلف آن لذت خواهند برد و افراد دیگر نیز می توانند با یک تله کابین به بالای بلندترین قله اسپانیا بفرایند.

1. جزیره ایبیزا

Ibiza

جزیره ایبیزا (Ibiza) بیشتر برای کلاب های شبانه و جشن های ساحلی خود معروفیت دارد و گردشگران زیادی به آن جذب می شوند. شهر ایبیزا و سن آنتونیو محبوب ترین مکان های جزیره محسوب می شوند و جریان زندگی در این شهرها تا پاسی از صبح ادامه دارد. در طول روز نیز بازارهای مختلفی در شهرها برپا هستند که می توانید خریدهای خود را در آنجا انجام بدهید. برای بدست آوردن تجربه ای جالب از طبیعت گردی نیز می توانید از غار بزرگ و طبیعی کووا دی کن مارکا تماشا کنید.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1168

به "برترین جزایر اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جزایر اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید