هشدار هولناک دانشمندان ، انسان ها به چرخ دنده ماشین هوش مصنوعی تبدیل می شوند

به گزارش مجله کامسا، بعضی از دانشمندان آینده ای را پیش بینی نموده اند که در آن انسان ها و ماشین ها یکی می شوند و انسان ها صرفا به چرخ دنده تبدیل خواهند شد.

هشدار هولناک دانشمندان ، انسان ها به چرخ دنده ماشین هوش مصنوعی تبدیل می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه سان، بر اساس گزارشی که اخیرا در کانورسیشنمنتشر شده، آینده پژوهان پیش بینی می نمایند که هوش مصنوعی و تراشه های مغز به طور غیرقابل برگشتی زندگی امروز ما را تغییر خواهند داد به زندگی متفاوتی تبدیل خواهد نمود.

کارشناسانی وجود دارند که استدلال می نمایند هوش مصنوعی با توانایی هایی در سطح انسان همه چیز را تغییر می دهد. ما در حال حاضر ربات هایی مانند ChatGPT داریم که انسان ها را در بخش های خاصی از مشاغل دچار نگرانی نموده اند.

ایلان ماسک، میلیاردر فناوری، در حال حاضر در پی مجوز از سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای آغاز آزمایشات انسانی برای تراشه های مغز نئورالینک(Neuralink) است. بعضی از دانشمندان به جای اینکه معتقد به رقابت میان انسان و هوش مصنوعی در آینده باشند، بر این باورند که در آینده انسان و هوش مصنوعی یکی خواهند شد.

گزارش کانورسیشن به نظریه ای از آینده پژوه و مهندس سابق گوگل ری کورزویل اشاره دارد. او پیش بینی می نماید که انسان ها از سال 2045 به بعد دیگر نمی توانند بدون هوش مصنوعی زندگی نمایند، در کتاب خود چگونه فکر بسازیم.

این آینده پژوه فکر می نماید سال ها بعد ما به درجه ای از تکینگی (یکی شدن) می رسیم که با ماشین هایی که بخشی از آن انسان و بخش دیگر هوش مصنوعی خواهند بود، روبرو خواهیم شد. این گزارش بعلاوه نشان می دهد که این تکینگی می تواند ماهیت فکر ما را به ماهیت فکر کندو تغییر دهد.

جولیو تونونی، عصب شناس، نیز قبلا پیش بینی نموده بود که ما به سمت ادغام فکر ها و همه داده ها پیش می رویم.

گفته می گردد که فیلیپ گاف فیلسوف در کتاب خود با عنوان خطای گالیله چنین می نویسد: مغزها (در آینده) به خودی خود نسبت به حقوق خود هوشیار نخواهند بود و در عوض به چرخ دهنده هایی در موجودیت ابرآگاهی تبدیل می شوند . رویدادی مشابه این، می تواند پیامدهای بزرگی برای فردیت انسان داشته باشد.

با این حال، همه کارشناسان نگران پیامدهای هوش مصنوعی نیستند و بعضی از آن ها بعلاوه فکر می نمایند که هوش مصنوعی به انسان یاری می نماید، نه اینکه مانع آن گردد. جک ورنون، کارشناس هوش مصنوعی و تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در آی دی سی، قبلا در خصوص این موضوع با روزنامه سان گفت و گو نموده بود.

او با این نظریه ها مخالف بود که هوش مصنوعی ایجاد شده تا به ویژه در زمینه مشاغل و کسب و کار، جایگزین انسان ها گردد یا قدرت را به دست بگیرد. ورنون دوره ظهور هوش مصنوعی را با زمانی مقایسه نموده که اتومبیل ها جایگزین اسب شدند. او شرح داد: ما قبلا در بازار کسب و کار تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته ایم.

ورنون ادامه داد: شاید در زمان جایگزینی اسب به جای ماشین نیز نگرانی های مشابه وجود داشت. اما اگر امروز به آن تحول نگاه کنید، صنعت خودروسازی در نهایت میلیون ها نفر بیشتر از اسب ها را استخدام نموده است.

بیشتر بخوانید:

  • بینگ در تعقیب گوگل | رکورد خیره نماینده کاربران موتور جست وجوی مایکروسافت

او در ادامه توضیح داد: اکنون ممکن است فکر کردن به اینکه ChatGPT بعضی از مشاغل را از بین می برد آسان باشد، اما به طور بالقوه منجر به اشتغال بسیار بیشتر خواهد شد. ممکن است مشاغل در کوتاه مدت از بین بروند. اما این اتفاق ممکن است در دراز مدت کار را برای بسیاری از مردم آسان تر کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1270

به "هشدار هولناک دانشمندان ، انسان ها به چرخ دنده ماشین هوش مصنوعی تبدیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هولناک دانشمندان ، انسان ها به چرخ دنده ماشین هوش مصنوعی تبدیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید