گوگل کروم حالا مصرف رم هر تب را نمایش می دهد!

به گزارش مجله کامسا، زومیت نوشت: گوگل پس از اضافه کردن قابلیت Memory Saver، حالا ویژگی تازه ای را به مرورگر خود اضافه نموده است که مقدار مصرف رم در هر تب را نمایش می دهد.

گوگل کروم حالا مصرف رم هر تب را نمایش می دهد!

براساس بیانیه مطبوعاتی گوگل، پس از اضافه شدن قابلیت Memory Saver به گوگل کروم در پلتفرم های دسکتاپ مثل لپ تاپ ویندوزی و مک بوک، حالا زمانی که نشانگر ماوس را روی هر تب نگه دارید، کروم اندازه مصرف رم در همان تب را نمایش خواهد داد.

این ویژگی ساده به شما امکان می دهد که ببینید چه صفحاتی بیشتر حافظه سیستم شما را تحت تأثیر قرار می دهند و بسیار راحت تر از بازکردن ابزار Task Manager ازطریق منوی تنظیمات است.

این کار به وسیله حالت ذخیره رم و انرژی در کروم انجام می گردد. مورد دوم فعالیت پس زمینه و جلوه های بصری مانند انیمیشن ها، اسکرول روان و نرخ فریم ویدیو را محدود می نماید. ویژگی Memory Saver با آزاد کردن رم از تب های غیرفعال کار می نماید. این صفحات در نوار تب ها قابل مشاهده هستند و زمانی که به صفحه قبلی برگشتید مجدداً بارگذاری می شوند.

شما می توانید هر دوی این ویژگی ها را به وسیله منوی تنظیمات و بخش Performance فعال یا غیرفعال کنید. بعلاوه این امکان وجود دارد که این ویژگی ها را همواره برای سایت های خاصی فعال نگه دارید.

درحال حاضر می توانیم ویژگی نمایش مصرف رم در منوی شناور هر تب را روی نسخه پایدار کروم 119 ببینیم. این ویژگی در هفته های اخیر به تدریج برای مک، ویندوز، لینوکس و کروم اواس منتشر شده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آبان 1402 بروزرسانی: 17 آبان 1402 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1346

به "گوگل کروم حالا مصرف رم هر تب را نمایش می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل کروم حالا مصرف رم هر تب را نمایش می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید