6 هزار و 847 هیئت در دومین مهرواره هوای نو ثبت نام کردند

به گزارش مجله کامسا، به گزارش خبرنگاران، دومین مهرواره هوای نو با شعار در هوای نو هیأت نفسی تازه کنیم بناست برگزیدگان سال 1401 هیئت های مذهبی را معرفی و تجلیل کند. هدف از برگزاری این مهرواره یاری به ارتقای سطح نگرش، نگاه و رویکرد هیئت و ارکان هیأت به عموم مردم به گونه ای که همه ایرانیان باید مخاطب هیئت باشند؛ یعنی هیئت ها باید برای عموم مردم آغوش باز نمایند.

6 هزار و 847 هیئت در دومین مهرواره هوای نو ثبت نام کردند

بعلاوه کوشش برای تغییر نگرش مردم به هیئت به واسطه تغییر تصویر ارائه شده رسانه ها از هیئت است. به گونه ای که هیئت محصور در زمان مناسبتی یا سبک سینه زنی نباشد.

مهرواره دوم در در چهار بخش شامل نهاد هیأت، ارکان هیئت، تولیدات هیئت و فراهیئت و در قالب 41 رشته تدارک دیده شده بود که در نهایت 6 هزار و 847 هیأت ثبت نام کردند که نسبت به ثبت نام حدود 5 هزار هیئت در سال گذشته، افزایش مشارکت هیئت ها را نشان می دهد. از 15 هزار 567 رشته هیئت، 8 هزار و 8 اثر در نهاد هیئت، 3546 اثر در بخش ارکان هیئت، 2473 اثر در بهش تولیدات هیئت، 1540 اثر در بخش فراهیئت شرکت کردند. بعضی از هیئت ها در چند رشته ثبت نام کردند و فعالیت های خود را ارسال کردند. در این خصوص محدودیتی وجود نداشت.

بلافاصله بعد از انتها زمان ثبت نام، هیئت داوران مهرواره در بخش های مختلف، روند کار داوری ها را شروع کردند. هدف مسئولان برگزاری مهرواره هوای نو این است که فرایند داوری ها تا انتها تیرماه به اتمام برسد.

سال گذشته در دوره نخست مهرواره، حدود 5 هزار هیئت شرکت کردند و در مجموع 30 هزار اثر هیئت ها به وسیله 100 داور آنالیز و اختتامیه آن، 24 اردیبهشت 1401 در تالار وحدت برگزار گردید. در حاشیه مهرواره نشست های تخصصی با حضور هیئت های فعال و برگزیده با مسئولان کشوری برگزار گردید. سال گذشته مهرواره 32 رشته داشت که سال جاری به 41 رشته رسیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1311

به "6 هزار و 847 هیئت در دومین مهرواره هوای نو ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 هزار و 847 هیئت در دومین مهرواره هوای نو ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید