8+1 ترفند برای طولانی کردن عمر باتری در انواع تلفن همراه

به گزارش مجله کامسا، این روزها گوشی های هوشمند تقریبا از همان سرعتی برخوردارند که ما از آن ها انتظار داریم. این امر با ابعاد مختلفی ازجمله عمر باتری ارتباط دارد. علی رغم اینکه همه تولیدنمایندگان تراشه ها و فروشندگان نرم افزار سعی می نمایند محصولات خود را برای افزایش عمر باتری ها بهینه نمایند، حقیقت ساده این است که ما روزبه روز بیشتر از قبل از تلفن همراه خود استفاده می کنیم. اگرچه شارژ کردن بهبود پیدا نموده است و راحت تر و سریع تر شده است اما عمر خود باتری های تلفن همراه چندان نیست. به همین علت ما در این مقاله به چند ترفند ساده می پردازیم که برای طولانی کردن عمر باتری در انواع تلفن همراه مفید است. بنابراین، اگر می خواهید باتری تلفن همراهتان بیشتر دوام بیاورد، در ادامه با ما همراه باشید.

8+1 ترفند برای طولانی کردن عمر باتری در انواع تلفن همراه
  1. روشنایی صفحه نمایش را کم کنید

یکی از مولفه هایی که در مصرف زیاد باتری تلفن همراه نقش بسیار مهمی دارد، روشنایی صفحه نمایش است. به همین علت، مهم است که به صورت دستی و نسبتا وسواس گونه، روشنایی صفحه نمایش تلفن همراه را تنظیم کنید. سعی کنید روشنایی صفحه نمایش را در پایین ترین حالت قرار دهید و به تنظیم اتوماتیک صفحه نمایش اکتفا نکنید.

گوشی هایی مثل گوشی هواوی این امکان را به شما می دهند که صفحه نمایش موبایل خود را در حالت های مختلف تنظیم کنید شما می توانید می توانید آخرین مدل موبایل هواوی را از نمایندگی فروش گوشی Huawei بخرید اما بهتر است قبل از خرید تازهترین هواوی گوشی، آنالیز تخصصی گوشیهای هواوی همراه با قیمت مدل ها را مطالعه کنید. قیمت امروز گوشی های هواوی در اینترنت نیز در دسترس است.

  1. آنالیز کنید که چه چیزی از باتری گوشی استفاده می نماید

با هر چرخه شارژ، باتری تلفن همراه کمی تحلیل می رود. چرخه شارژ شامل تخلیه کامل باتری و شارژ آن است. تولیدنمایندگان باتری مطرح می نمایند که پس از حدود 400 چرخه شارژ، ظرفیت باتری گوشی تا 20 درصد کاهش پیدا می نماید. در این شرایط، باتری می تواند 80 درصد از انرژی ای را که ذخیره می نموده است ذخیره کند. این مسئله موجب می گردد که عمر باتری تلفن همراه به تدریج کاهش پیدا کند.

اگر می خواهید عمر باتری تلفن همراه خود را افزایش دهید ضروری است بدانید اساسا هرچه باتری تلفن همراه کمتر تخلیه گردد و کمتر احتیاج به شارژ داشته باشد، بیشتر دوام می آورد. به همین علت، سعی کنید با استفاده از بعضی راه ها مصرف انرژی باتری را کاهش دهید. بعضی از این راه ها شامل استفاده کمتر از گوشی و کاهش روشنایی صفحه نمایش تلفن همراه است.

  1. حالت ذخیره باتری را روشن کنید

فکر کنید در شرایطی گرفتار شده اید که احتیاج دارید باتری تلفن همراهتان بیشتر از معمول دوام بیاورد. در این شرایط، کافی است تلفن همراه خود را در حالت ذخیره باتری قرار دهید. این حالت موجب می گردد که عملنمودهایی که می توانند موجب کاهش شارژ باتری شوند کاهش پیدا کند. برای روشن کردن این حالت ضروری است وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید و حالت ذخیره باتری را پیدا کنید.

  1. از گرما و سرمای شدید اجتناب کنید

اگر تلفن همراه بسیار سرد یا بسیار گرم گردد می تواند موجب فرسودگی باتری گردد و طول عمر آن را کاهش دهد. بنابراین، اگر هوای بیرون به شدت سرد است یا بسیار گرم و آفتابی است، گوشی خود را در داخل ماشین قرار ندهید. در غیر این صورت عمر باتری کاهش پیدا می نماید.

  1. از شارژ سریع اجتناب کنید

شارژ سریع به باتری گوشی فشار وارد می نماید. بنابراین، اگر به شارژ سریع گوشی احتیاج ندارید از استفاده از این امکان اجتناب کنید. درواقع، هرچه باتری گوشی آهسته تر شارژ گردد بهتر است. به همین علت، اگر مسئله ای با شارژ آهسته ای که یک شب طول می کشد ندارید از این نوع شارژ بهره ببرید. شارژ کردن تلفن همراه با کامپیوتر یا استفاده از بعضی دوشاخه های هوشمند می تواند جریان ورودی انرژی به گوشی همراه را محدود کند و درنتیجه، سرعت شارژ گوشی را کاهش دهد.

  1. از خالی کردن باتری گوشی تا 0 درصد یا شارژ آن تا 100 درصد پرهیز کنید

برای باتری های قدیمی بهتر این بود که گوشی خود را تا صفر درصد می رساندید و سپس آن را تا صد درصد شارژ می کردید اما باتری های تازه به شکل متفاوتی کار می نمایند. اگر باتری به صفر درصد یا 100 درصد برسد تحت فشار قرار می گیرد و این مسئله موجب کاهش طول عمر باتری می گردد. بنابراین، بهتر است شارژ تلفن همراه خود را بالاتر از 20 درصد و کمتر از 90 درصد نگه دارید.

از سوی دیگر، ضروری است بدانید گوشی شیائومی یکی از تازهترین گوشی های موجود در بازار است که باتری بسیار خوب و با عمر طولانی بالا دارد. شما می توانید فهرست قیمت برترین مدل های این گوشی را از نمایندگی در تهران یا هر شهر دیگری دریافت کنید. بروز ترین قیمت، عکس و فهرست قیمت انواع گوشی های خوب شیائومی را آنالیز کنید و سپس برای خرید موبایل با توجه به قیمت روز آن اقدام کنید.

  1. زمان روشن ماندن صفحه نمایش (قفل اتوماتیک) را کاهش دهید

وقتی از تلفن همراه خود استفاده نمی کنید پس از مدتی و معمولا پس از یک یا دو دقیقه، صفحه نمایش خاموش می گردد. شما می توانید با کاهش زمان روشن ماندن صفحه نمایش در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. بهتر است زمان روشن ماندن صفحه نمایش را بر روی یک دقیقه و نیم تا دو دقیقه تنظیم کنید تا شارژ باتری دیرتر تخلیه گردد و درنتیجه عمر آن افزایش پیدا کند.

  1. تم تیره را برای تلفن همراه خود انتخاب کنید

در صفحه نمایش های OLED، برای نمایش رنگ مشکی، پیکسل ها مسدود نمی شوند. در عوض، اصلا چیزی نمایش داده نمی گردد. این امر موجب می گردد که تضاد میان مشکی و رنگ بسیار زیبا و واضح گردد. بعلاوه، به این معنی است که وقتی تم مشکی را انتخاب می کنید مصرف شارژ باتری کاهش پیدا می نماید. بنابراین، اگر صفحه نمایش تلفن همراه شما OLED یا AMOLED است می توانید با انتخاب تم تیره، مصرف باتری را کاهش دهید و درنتیجه طول عمر آن را افزایش دهید. اگر علاقه مند هستید که بدانید چطور تم سیاه و تیره به عمر باتری گوشی موبایل یاری می نماید، این مقاله را مطالعه کنید.

  1. در تصویر پس زمینه و ابزارک ها تتازهنظر کنید

از استفاده از تصاویر پس زمینه متحرک اجتناب کنید زیرا برای متحرک بودن این تصاویر به مصرف انرژی بیشتری احتیاج است. از سوی دیگر، اگرچه ابزارک ها بسیار وسوسه انگیز و راحت هستند اما آن ها اساسا برنامه ای فعال هستند که موجب فعال ماندن تلفن همراه می شوند. درنتیجه، می توانند موجب کاهش بیشتر شارژ باتری و درنتیجه کاهش عمر تلفن همراه شوند.

درنهایت، باتری یکی از قطعات تلفن همراه است که می تواند خیلی زود خراب گردد و احتیاج به تعویض پیدا کند. بااین حال، با استفاده از بعضی راهکارها می توانید عمر تلفن همراه خود را افزایش دهید و به این ترتیب، تعویض باتری را تا جای ممکن به تعویق بیندازید. بنابراین، راهکارهایی که در این مقاله مطرح شد را انجام دهید تا از سلامت باتری تلفن همراه خود مراقبت کنید.

نویسنده: مینا تعیین اسلام

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 996

به "8+1 ترفند برای طولانی کردن عمر باتری در انواع تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8+1 ترفند برای طولانی کردن عمر باتری در انواع تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید