ادامه بازسازی بافت تاریخی میامی

به گزارش مجله کامسا، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میامی از ادامه فرایند بازسازی بافت تاریخی میامی واقع در حریم درجه یک کاروانسرا و بهسازی اطراف درختان چنار محور عمارت ثبت شده در فهرست میراث طبیعی کشور اطلاع داد.

ادامه بازسازی بافت تاریخی میامی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، محمد صادق رضویان روز یکشنبه 12 مردادماه با اعلام این خبر اضافه کرد: بازسازی بافت تاریخی میامی شامل برچیدن کف ناهمگون با بافت تاریخی و اجرای آجرفرش و آزادسازی اطراف درختان کهنسال چنار راستا کوچه آقایان و اجرای سیم گل و کاه گل بدنه است.

او هدف از بازسازی را حفاظت از آثار ارزشمند و بافت تاریخی بیان کرد و اظهار کرد: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان وجود دارد که جلوه خاصی به سیمای این شهر بخشیده، بافت تاریخی میامی به عنوان یک عنصر تاریخی دارای اهمیت است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میامی با اشاره به اینکه بازسازی های صورت گرفته در فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی مؤثر بوده است، گفت: در روزهای گذشته نیز شهروندان میامی به صورت خودجوش فضای اطراف درختان ثبت شده در فهرست میراث طبیعی ملی این شهرستان را با هدف ایجاد فضای کافی برای رشد و تنفس ریشه درختان، آزادسازی کردند.

او بیان کرد: درختان کهنسال در بافت تاریخی شهر میامی در فاصله کمی از آب انبار و کاروانسرای تاریخی، مسجد و عمارت آقایان و در ابتدای خیابان ولی عصر (عج) واقع شده اند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی با اشاره به اینکه این درختان به شماره 545 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده اند، اضافه کرد: این درختان دارای بیش از 200 تا 300 سال قدمت هستند.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است. عظیم ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 162

به "ادامه بازسازی بافت تاریخی میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بازسازی بافت تاریخی میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید