اپل، آیفون جاسوسی می سازد

به گزارش مجله کامسا، شرکت اپل در حال همکاری با یک شرکت زیرمجموعه سامسونگ و یک شرکت چینی است تا آیفون های آینده، مجهز به لنزهای دوربین پریسکوپ شوند.

اپل، آیفون جاسوسی می سازد

تمامی آیفون ها از سال 2022 میلادی، می توانند مجهز به دوریبن های قدرتمند با لنز تله فوتو پریسکوپ شوند. لنز تله فوتو نوع خاصی لنز با قابلیت فوکوس در فاصله های دور است و میتواند به عنوان ابزار جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

لنزهای پریسکوپ که برای بزرگنمایی نوری از آینه استفاده می نمایند، سال گذشته در گوشی های هوآوی P30 Pro معرفی شدند.

زوم این دوربین با استفاده از فناوری بزرگنمایی نوری پریسکوپ، 5x بوده و می تواند با نرم افزاری اضافه شده، تا 50 برابر هم زوم کند.

در عین حال، گوشی سامسونگ گلکسی S20 Ultra هم می تواند با استفاده از بزرگنمایی نوری ترکیبی و زوم دیجیتالی هوش مصنوعی خود، تا 100 برابر بزرگنمایی کند.

هنوز تعیین نشده که ظرفیت زوم لنزهای جدید گوشی های آینده آیفون تا چه اندازه خواهد بود. اما این فناوری نسبت به قابلیت زوم آیفون 11 بهبود خواهد یافت و می تواند تا 50 برابر زوم کند.

در این پروژه، سامسونگ الکترو-مکانیکس(SEMCO) و شرکت چینی سانی اوپتیکال(Sunny Optical) با اپل همکاری خواهند کرد تا طی چند سال آینده، این فناوری خارق العاده را به گوشی های آیفون وارد نمایند.

انتظار می رود که این شرکت ها به ترتیب در نیمه دوم 2020 و اوایل 2021 میلادی وارد زنجیره تامین نمایندگان شرکت اپل شوند.

احتمالا این لنزها در گوشی های آیفون 14 شرکت اپل استفاده خواهند شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 190

به "اپل، آیفون جاسوسی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل، آیفون جاسوسی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید