تور ایتالیا: ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد همکاری می نمایند

به گزارش مجله کامسا، همکاری مشترک هیئتی از کارشناسان و متخصصان ایران و ایتالیا برای حفاظت و استحکام بخشی سازه های سنگی شروع شد.

تور ایتالیا: ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد همکاری می نمایند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

فصل تازه همکاری های مشترک هیئت ایتالیایی و ایرانی در پاسارگاد با هدف حفاظت و استحکام بخشی سازه های سنگی پاسارگاد شروع شد.

فرهاد عزیزی، مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی با بیان این مطلب و اینکه بیش از یک سال و نیم از فعالیت هیئت مشترک ایران و ایتالیا در پاسارگاد می گذرد، اضافه نمود:

سال جاری نیز هیئت ایتالیایی با همکاری هیئت ایرانی فعالیت های میدانی خود را با هدف مطالعه و حفاظت از انسان بالدار و کاخ اختصاصی پاسارگاد انجام می دهند.

او گفت که در این مرحله از همکاری ها، تعدادی از کارشناسان و متخصصان در حوزه استحکام بخشی آموزش می بینند. بعلاوه در این فصل از همکاری ها متخصصان ایرانی به همراه تیم ایتالیایی به آنالیز مسائل یادمان های سنگی محوطه و گفت وگو و گفتگو در زمینه روش های حفاظت بهینه از آثار سنگی این محوطه می پردازند.

به گفته وی، این هیئت ایتالیایی که متشکل از کارشناسان و متخصصان ایتالیایی در حوزه های بازسازی فنی، حفاظت و مطالعات در بخش های زمین شناسی، معماری، فیزیک و شیمی برای تحلیل مؤلفه های محیطی در ارتباط با آثار محوطه پاسارگاد و فرآیند فرسایش آثار سنگی هستند تا اواخر دی ماه در پاساگارد پژوهش و فعالیت می نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1009

به "تور ایتالیا: ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید