با تور مجازی به معبد سرنوشت در پالائو سفر کنید

به گزارش مجله کامسا، معبد سرنوشت، منطقه ای اسرارآمیز و مرگ بار در اعماق آب های پالائو است که با نام هایی مثل دره مرگ شناخته می گردد. بازدید از این منطقه تنها برای غواصان حرفه ای امکان پذیر است.

با تور مجازی به معبد سرنوشت در پالائو سفر کنید

جمهوری پالائو یک کشور جزیره ای در اقیانوس آرام به شمار میرود که در 800 کیلومتری شرق فیلیپین واقع شده است. پالائو در 3,200 کیلومتری جنوب شهر توکیو قرار گرفته است. این کشور 21 هزار نفر جمعیت دارد؛ جمعیتی که در 250 جزیره مختلف پالائو پراکنده اند.

پالائو چشم اندازهای پرتعدادی را در خودش جای داده است. از منطقه ها دریایی و ساحلی گرفته تا چشم اندازهای جنگلی و منطقه ها زیر دریا، همگی از جاذبه های این سرزمین زیبا و اسرارآمیز به حساب می آیند. در این قسمت از تورهای مجازی خبرنگاران می خواهیم به معبد سرنوشت (Temple of Doom) سفر کنیم. منطقه ای زیبا، اسرارآمیز و مرگ بار که در اعماق آب های پالائو واقع شده است.

یکی از تماشای ترین نقاط مجمع الجزایر پالائو، ناحیه آبی نام دارد. ناحیه آبی تقریبا در خارج از محدوده جزایر پالائو واقع شده و از آنجایی که چه از زیر آب و چه از سطح آب به شدت رنگ آبی را منعکس می نماید، با این نام مشهور است. قسمتی از ناحیه آبی از چهار چاه با عمق 10 متر تشکیل شده است. این بخش که با نام حفره های آبی شناخته می گردد، دارای چهار چاه 10 متری است که پایان به یک غار می رسند. این غار در عمق 20 متری (مجموعا در عمق 30 متری از سطح آب) خود دارای دو خروجی مختلف است؛ غاری که آن را با نام معبد سرنوشت می شناسیم.

معبد سرنوشت (Temple of doom) تقریبا در عمق 25 متری سطح آب های ناحیه آبی مجمع الجزایر پالائو قرار گرفته است. بازدید از معبد سرنوشت معمولا به عموم جهانگردان توصیه نمی گردد چراکه تنها غواصان باتجربه می توانند بدون دردسر از این ناحیه بازدید نمایند. بعد از مرگ سه غواص ژاپنی در این منطقه، نام معبد سرنوشت روی جاذبه مد نظر گذاشته شد. البته که بعضی هم از این جاذبه با عنوان حفره مرگ یاد می نمایند. تنها غواصانی که مدرک غواصی (مخصوصا تاییدیه توانایی کاوش غارهای دریایی) را داشته باشند، می توانند از این جاذبه بازدید نمایند.

معبد سرنوشت یک مکان به شدت ساکت و تاریک است که معماری خاص و آرامش عجیبی که بر آن حاکم می گردد، فضایی عجیب و خواستنی را برای بازتماشامایندگانش می سازد. رفتن به اعماق این معبد مترادف است با کاوش در عمق حدودا 20 تا 35 متری دریا که هم زمان خطرناک است و حس کنجکاوی را هم تحریک می نماید! در اعماق این منطقه دیگر به سختی می توان راه خروج را تشخیص داد. در اعماق دره سرنوشت می توان بقایای حیواناتی مثل لاک پشت های دریایی را پیدا کرد.

معبد سرنوشت هرگز مکانی نیست که عموم جهانگرد ها بتوانند از آن بازدید نمایند. پیچیدگی های معماری زیر آب و قرارگیری این جاذبه اسرارآمیز در اعماق دریا کاری نموده تا فقط غواصان حرفه ای بتوانند از آن بازدید نمایند؛ اما به لطف تور مجازی خبرنگاران، همگی می توانیم از چنین فضایی تماشا کنیم! کجارو روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1044

به "با تور مجازی به معبد سرنوشت در پالائو سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به معبد سرنوشت در پالائو سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید