برای تسکین کمر دردتان از این میوه ها غافل نشوید

به گزارش مجله کامسا، دانشمندان انگلیسی می گویند مصرف بعضی مواد غذایی می تواند باعث تسکین کمردرد گردد.

برای تسکین کمر دردتان از این میوه ها غافل نشوید

به گزارش خبرنگاران، کمر درد یکی از بیماری هایی است که ممکن است در هر زمانی گریبانگیر فرد گردد و زندگی وی را تحت تاثیر قرار دهد. در این مواقع افراد سعی می نمایند با استراحت کردن، استفاده از کمپرسور آب گرم و دارو های مسکن درد خود را تسکین دهند.

با این حال، راه حل های ساده تر و در عین حال، موثرتری وجود دارد که می تواند به فرد در این زمینه یاری کند. متخصصان در این باره معتقدند افراد می توانند با مصرف مواد غذایی دارای خواص ضد التهابی باعث کاهش درد کمر شوند.

در واقع دلایل بروز کمر درد بسیار متنوع بوده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است و دلیل اصلی آن التهاب است، حتی زمانی که فرد از مشکل دیسک رنج نمی برد. در این مواقع، پزشکان اقدام به تجویز دارو های ضدالتهابی می نمایند. با این وجود، آنچه فرد در رژیم غذایی خود مصرف می نماید نقش کلیدی در کاهش التهابات بدن دارد.

در این زمینه متخصصان تاکید دارند افراد نباید خواص ضدالتهابی انگور را دستکم بگیرند. انگور دارای ماده ای ضدالتهابی به نام رسوراترول است که می تواند با درد در بدن مبارزه کند. این ترکیب به وفور در پوست و هسته های انگور وجود دارد.

تحقیقات نشان داده است عصاره رسوراترول گرفته شده از پوست و هسته انگور را می توان به افراد تزریق کرد و شاهد کاهش درد و التهاب در بدن بود. دکتر مایکل لوین در این باره می گوید: شواهد حاکی از آن است انگور دارای آنتی اکسیدان هایی به نام رسوراترول است که به طور موثر می تواند کمر درد را تسکین دهد.

وی اضافه کرد: رسوراترول باعث توقف تاثیر آنزیمی و تخریب بافت ها می گردد. از بین رفتن این بافت ها در کمر می تواند باعث آسیب به غضروف گردد. در صورتی که به غضروف پشت کمر آسیب وارد گردد، این امر به طور مستقیم باعث بروز کمر درد می گردد.

این پزشک در خاتمه بیان نمود: بسیاری از افراد با بروز کمر درد نخستین کاری که می نمایند رجوع به دارو های شیمیایی است، فارغ از اینکه این درد را می توان به سهولت و به طور طبیعی برطرف کرد.

دلایل متعددی برای بروز کمر درد وجود دارد. ممکن است این امر به دلیل حالت نامناسب فرد در زمان خواب باشد. همچنین جراحات کوچک می تواند منجر به بروز کمر درد گردد. در بسیاری از موارد، درد های خفیف کمر جای نگرانی ندارد و با استراحت و گذشت زمان بهبود می یابد.

کمر درد ممکن است در تمامی بخش های ستون فقرات فرد بروز کند. با این حال، درد در بخش پایینی کمر یک موضوع شایع است. برآورد می گردد بیش از 80 درصد افراد بالغ در طول زندگی دستکم یک بار از درد کمر در بخش پایینی آن رنج ببرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 639

به "برای تسکین کمر دردتان از این میوه ها غافل نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تسکین کمر دردتان از این میوه ها غافل نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید