تاکتیک هایی برای رشد کسب و کار اینترنتی

به گزارش مجله کامسا، نوشتن از لزوم در نظر داشتن اینترنت برای کسب و کارها، به شرح واضحات تبدیل شده است. حتی اگر بخواهید یک کسب و کار سنتی هم داشته باشید، باز هم نمی توانید بر روی اینترنت و و رشد کسب و کار اینترنتی، چشم ببندید و کاملا آن را کنار بگذارید.

تاکتیک هایی برای رشد کسب و کار اینترنتی

به همین علت است که باید دست کم بخشی از زمان و سرمایه خود را در اختیار بخش آنلاین بگذارید و هنگامی که با یاری گرفتن از تاکتیک های ثابت شده رشد و توسعه کسب و کار خود را دیدید به راحتی متقاعد می شوید که وقت بیشتری برای آن بگذارید. اما این تاکتیک ها چه هستند؟ در ادامه می خواهیم هفت نکته را با هم مورد آنالیز قرار بدهیم که می تواند باعث رشد کسب و کار اینترنتی شما شده و اینترنت را به شما ثابت کند.

کسب و کار خود را مناسب فضای موبایل کنید

در دنیای دیجیتال بیشتر جستجوهای آنلاین به وسیله گوشی های هوشمند تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه انجام می گردد. اگر کسب و کار آنلاین خود را برای استفاده از تلفن همراه بهینه نکنید بخش عظیمی از عایدی بالقوه خود را از دست خواهید داد. حتی ممکن است آن دسته از مصرف کنندگان بالقوه ای که به احتمال زیاد با شما کار خواهند کرد را از دست بدهید.

اولویت دادن به تعامل

شبکه های اجتماعی این روزها بدون شک یک ابزار ضروری برای کسب و کارهای آنلاین هستند و کسب و کار شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. خب وقتی به راحتی می توانید یک اکانت برای کسب و کارتان ساخته و محصول یا خدماتتان را در مقابل چشم هزاران بیننده قرار بدهید که به رشد کسب و کار اینترنتی شما منتهی می گردد چرا این کار را نکنید؟

اما فقط ساختن یک اکانت باعث رستگاری شما نمی گردد. باید اطمینان حاصل کنید که با فالوورهای خود در صفحات خود تعامل دارید و نشان دهید که یک انسان مانند آنها پشت این صفحه نشسته است. شما می توانید این کار را با ارسال منظم مطالب تازه و پاسخ دادن به پیغام ها و نظرات آنها در خصوص پست های خود انجام دهید. انجام این کار به شما یاری می نماید تا نرخ تعامل مشتری خود را بهبود داده و متری های بیشتری را به سوی خود جلب کنید. اتفاقی که می توانید از آنها برای ارتقاء استراتژی های بازاریابی و در نتیجه رشد کسب و کار اینترنتی خود بهره ببرید.

هر کسب و کاری همواره به رشد احتیاج دارد

با محتوای درجه یک بیایید

انتشار محتوای با کیفیت بالا و منحصر به فرد یکی از ساده ترین راه ها برای جذب کردن افراد بیشتر به کسب و کار آنلاینتان است. این محتوا ممکن است شامل توضیحات محصول پست های وبلاگ مقالات سئو شده و صفحات وب و موارد دیگر باشد.

درباره محتوای خود باید این نکته مهم را بدانید که مخاطبانتان در عین دریافت اطلاعات مورد نظرشان با محتوای شما سرگرم هم بشوند و برایشان مجذوب کننده باشد. محتوای کسب و کار اینترنتی شما باید دقیق باشد تا مخاطب نسبت به مرجع بودن و معتبر بودن شما اطمینان حاصل کند.

کسب و کار اینترنتی و توسعه

اگر می خواهید کسب و کار آنلاینتان رشد کند باید افق های خود را توسعه دهید. با افزودن تنوع به استراتژی خود می توانید کسب و کارتان را ایمن نگه دارید و در بازار متغیر این روزها حاشیه امنی داشته باشید. برای این کار باید انعطاف پذیر باشید تا بتوانید با روندهای تازه و نوسانات بازار سازگار شوید.

به احتیاج مخاطب دقت کنید

وقتی نوبت به تجارت الکترونیکی می رسد هرگز نباید این ریسک را بپذیرید که در چندین شاخه مشغول به فعالیت باشید و در هیچکدام هم پیشرو نباشید. برای رشد کسب و کار اینترنتی باید مخاطب خاصی را شناسایی نموده و روی آنها تمرکز کنید. تمام محصولات خدمات و محتوای شما نیز باید مطابق با احتیاجهای آنها باشد. انجام این کار تقریبا مشتریان تکراری بیشتری را تضمین می نماید.

شاید فکر کنید که داشتن مخاطبان گسترده تر باعث رشد بیشتر و سریع تر بیزینس شما می گردد؛ اما این استراتژی اشتباه است. نداشتن مخاطب هدف به یک استراتژی بازاریابی نادرست و گیج منجر می گردد.

انتخاب مخاطب هدف بر تمام روند کاری شما از انتخاب محصول تا محتوا تاثیر می گذارد. برای همین هم باید برآورده کردن احتیاجها و خواسته های آنها را تنها هدف خود در نظر بگیرید. این نگاه باعث رضایت مخاطب از شما شده و شما را به خانواده و دوستانتان معرفی می نماید. اتفاقی که به رشد کسب و کار اینترنتی شما منجر خواهد شد.

با کسب و کارهای مشابه خودتان ارتباط برقرار کنید

کسب و کارتان چه آفلاین باشد و چه آنلاین همواره به شبکه احتیاج دارد. برقراری روابط خوب با برندهای مشابه ممکن است به شما در ایجاد ارتباطات برای تقویت و رشد بیشتر کسب و کارتان یاری کند. می توانید خدمات و محصولات مشترکی را توسعه دهید یا با آنها همکاری کنید تا برند خود را به مشتریان بالقوه تازه معرفی کنید.

در نهایت این نکته را باید در نظر داشته باشید که رشد کسب و کار اینترنتی چیزی نیست که در لحظه اتفاق بیفتد. رم یک شبه ساخته نشد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1296

به "تاکتیک هایی برای رشد کسب و کار اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکتیک هایی برای رشد کسب و کار اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید