تصاویر ، این 7 خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می نمایند؟

به گزارش مجله کامسا، گجت نیوز در گزارشی به معرفی 7 خودروی کره ای فراوری این کشور یا فراوری شده در چین پرداخته که ضوابط لازم واردات به ایران را بر اساس قیمت زیر 20 هزار دلار دارند.

تصاویر ، این 7 خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می نمایند؟

با انتشار آیین نامه واردات خودرو بحث بر سر خودروهایی است که واردکنندگان می توانند به کشور و بازار داخلی بیاورند. عده ای معتقدند که واردات خودرو عملا ترفند دولت برای برطرف تکلیف است و بعضی امیدوارند فرجی گردد و تأثیر واردات خودروهای خارجی را ببینیم.

در متن کامل آیین نامه واردات خودرو خواندیم که واردکنندگان مجاز به واردات خودروهای خارجی تا سقف 20 هزار یورو هستند و بر آن شدیم در این مطلب به معرفی خودروهای کره ای بپردازیم که در این سطح قیمتی قرار دارند. در حال حاضر نرخ یورو و دلار یکسان هستند و به همین دلیل فعلا با همان دلار پیش خواهیم رفت.

1. سانگ یانگ تیوولی

  • قیمت پایه: از 15.600 دلار به بالا

شرکت های خودروسازی کره جنوبی کیفیت و کلاس کار بالایی دارند و یکی از خودروهای ارزان قیمت و مالی کارخانه های آنها،تیوولی است. شرکت سانگ یانگ به عنوان سومین خودروساز کره محسوب می گردد و محصولات شسته رفته خوبی دارد. در حال حاضر قیمت این خودرو از 15.600 دلار شروع می گردد و در تیپ های بالاتر، گران تر خواهد شد.

کراس اوور سایز کوچک این کمپانی می تواند به عنوان یکی از محتمل ترین گزینه های واردکنندگان باشد. این خودرو هم اکنون در اروپا مجهز به یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر شده که می تواند حداکثر 130 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. بعلاوه نیروی محرکه آن به وسیله گیربکس 6 سرعته دستی به محور جلو منتقل می گردد.

البته این خودرو یک نسخه دیگر هم دارد که مجهز به پیشرانه ای 1.5 لیتری شده و می تواند نهایتاً 165 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. هم اکنون مالی ترین و ارزان قیمت ترین سانگ یانگ تیوولی با این موتور بیش از 22 هزار دلار قیمت خواهد داشت که مطمئناً مناسب بازار داخلی ما نخواهد بود.

2. هیوندای لافستا

  • قیمت پایه: از 18.300 دلار به بالا

با همکاری شرکت های خودروسازی پکن و هیوندای و از ماحصل این جوینت ونچر، هیوندای لافستا متولد شده است. این سدان کامپکت صرفاً برای بازار چین طراحی و فراوری شده و در لا به لای محصولات هیوندای از قبیل الانترا و سوناتا جای می گیرد. این خودروی چینی مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو شده که چهار سیلندر است.

لافستا می تواند با موتور مذکور حداکثر 190 و 204 اسب بخار قدرت فراوری کند. بعلاوه نیروی محرکه این خودرو به وسیله یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به محور جلو منتقل می گردد. شرکت هیوندای علاوه بر این سدان مجذوب کننده، نسخه الکتریکی یا برقی آن را در چین ارائه خواهد نمود که به نظر می رسد قادر به فراوری 184 اسب بخار قدرت خواهد بود.

3. هیوندای HB20

  • قیمت پایه: از 15.660 به بالا

خودرویی دیگری که می تواند به عنوان گزینه ای زیر 20 هزار یورو برای بازار ایران انتخاب گردد، هیوندای اچ بی 20 است. این ساب کامپکت مجذوب کننده هم اکنون در برزیل و برای بازار آمریکای جنوبی فراوری می گردد. بعلاوه نسل دوم این محصول در سال 2019 راهی بازار شد و برای نسخه 2023 هم دچار یک فیس لیفت نو شده است.

هیوندای HB20 در دو کلاس سدان و هاچ بک فراوری خواهد شد و قیمت پایه آن در حال حاضر 15.660 دلار است. همین نسخه مجهز به یک پیشرانه 1 لیتری شده که از نوع تنفس طبیعی است و می تواند 80 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. البته یک نسخه توربوشارژ هم قرار است فراوری گردد که 120 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور دارد. (این خودرو با پیشرانه توربوشارژ قیمت پایه 19.150 دلار خواهد داشت.)

4. هیوندای اکسنت

  • قیمت پایه: از 17.740 دلار به بالا

ارزان ترین محصول کمپانی هیوندای در بازار آمریکا،اکسنت است. قیمت پایه این خودروی سدان در ایالات متحده تقریباً 17.740 دلار است. بعلاوه اکسنت مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر شده که می تواند نهایتاً 120 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

نیروی محرکه خودروی مالی هیوندای به وسیله یک گیربکس سی وی تی به محور جلو منتقل می گردد. (این تنها انتخابی است که می توان داشت.) این خودرو منحصرا برای بازار آمریکا ساخته شده و در اروپا عرضه نخواهد شد. به جای این خودروی سدان ارزان قیمت، بازار اروپا هیوندای آی 20 را دارد که قیمتی بیش از 20 هزار دلار دارد.

5. کیا K3

  • قیمت پایه: از 15.980 دلار به بالا

شرکت کیا هم محصولات خوب و با کیفیتی دارد و خوشبختانه در بازار ایران هم صاحب نام و آوازه خوبی شده است. یکی از محصولات ارزان این برند در بازار چین، کیا سراتو یا فورته است که البته در خود چین با نام K3 شناخته می گردد. مدل چینی کیا کی 3 سه سال پیش در بازار چین با تغییر و تحولاتی در گرافیک چراغ های جلو و عقب راهی بازار شد.

قیمت کیا فورته در بازار آمریکا از 20 هزار دلار به بالا شروع می گردد ولی همین خودرو در چین با قیمت پایه 15.980 به فروش می رسد. کیا K3 در چین مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی شده که می تواند حداکثر 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

گیربکسی که برای نسخه مذکور در نظر گرفته شده، CVT است ولی این خودرو یک مدل ارتقایافته تر هم دارد که مجهز به موتور قدرتمند 1.4 لیتری توربو شده و می تواند نهایتاً 128 اسب بخار قدرت و 211 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. از طرفی نوع گیربکس این خودرو 7 سرعته دوکلاچه است.

6. کیا ریو

  • قیمت پایه: از 15.530 دلار به بالا

شاید بتوان گفت کمپانی کیا ارزان ترین محصول خود یعنی کیا ریو را در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه نموده است. این خودروی مجذوب کننده و مالی حدود 17.545 دلار قیمت دارد ولی همین خودرو در اروپا ارزان تر عرضه شده و از 15.530 دلار شروع می گردد. بعلاوه ریو در بازار آمریکا با یک مدل پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی راهی بازار شده و می تواند 120 اسب بخار قدرت فراوری کند.

از طرفی گیربکس این خودرو در آمریکا از نوع سی وی تی بوده که چنگی به دل نمی زند در حالی که همین نسخه در اروپا مجهز به یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر شده و می تواند نهایتاً 84 اسب بخار قدرت فراوری نماید. سیستم جعبه دنده این محصول 5 سرعته دستی است و نیروی محرکه را به محور جلو منتقل می نماید.

7. کیا پیکانتو

  • قیمت پایه: از 12.440 دلار به بالا

و اما ارزان ترین خودروی این لیست که هم اکنون در بازار اروپا حضور دارد، پیکانتو است که نوعی هاچ بک ارزان قیمت و مالی محسوب می گردد. این خودرو مناسب ترین خودرو برای واردات است زیرا هم کیفیت خوبی دارد و هم اینکه قیمت آن مناسب خواهد بود.

در بازار بریتانیا این محصول هاچ بک حدود 12.440 دلار خرید و فروش می گردد و مجهز به یک پیشرانه 1 لیتری تنفس طبیعی شده که می تواند حداکثر 64 اسب بخار قدرت فراوری کند. نیروی محرکه کیا پیکانتو به وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو انتقال می یابد. برای اینکه بتوانید نسخه اتوماتیک پیکانتو را خریداری کنید، باید تقریباً 15 هزار دلار هزینه کنید. نظر شما درباره این 7 خودرو کره ای چیست؟

4141

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1177

به "تصاویر ، این 7 خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، این 7 خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید