جیک سالیوان: مراقب اقدامات چین در روزهای آینده خواهیم بود

به گزارش مجله کامسا، مشاور امنیت ملی آمریکا بیان کرد که در اتخاذ هرگونه تدابیر علیه تایوان به علت سفر پلوسی، چین مسئول خواهد بود.

جیک سالیوان: مراقب اقدامات چین در روزهای آینده خواهیم بود

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در آستانه سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان گفت: ما در پی تشدید تنش نیستیم، ما حق دفاع از منافع خود را برای خود محفوظ می داریم و مراقب اقدامات چین در روزهای آینده خواهیم بود.

وی با اشاره به تهدیدات چین در صورت سفر پلوسی به تایوان، خاطرنشان کرد که اگر چین اقداماتی علیه تایوان به سبب سفر پلوسی به این کشور انجام دهد، مسئولیت آن را باید برعهده بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) و پیش از سفر نانسی پلوسی به تایوان گفت، درصورتی که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برود پکن اقدامات قاطعی را برای حفاظت از حق حاکمیت ملی و یکپارچگی قلمروی خود به کار می گیرد.

هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین بعلاوه گفت: ما از نزدیک جهت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را رصد می کنیم و اگر واشنگتن بدون توجه به عقاید دیگران دست به کاری بزند، چین نیز به طور حتم اقدامات شدید و قاطعی را در حفاظت از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود انجام خواهد داد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1160

به "جیک سالیوان: مراقب اقدامات چین در روزهای آینده خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیک سالیوان: مراقب اقدامات چین در روزهای آینده خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید