خبر مکرون درباره خروج نیروهای فرانسه از ساحل آفریقا

به گزارش مجله کامسا، خبرنگاران : رییس جمهوری فرانسه از خروج نیروهای نظامی کشورش از ساحل آفریقا اطلاع داد.

خبر مکرون درباره خروج نیروهای فرانسه از ساحل آفریقا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش به نقل از ایرنا، مکرون پس از خاتمه مذاکرات با رهبران پنج کشور آفریقای غربی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: فرانسه تا خاتمه امسال پایگاه های نظامی خود در اقتصادی را تخلیه خواهد نمود. بستن پایگاه های نظامی فرانسه تا سال 2022 تکمیل خواهد شد. فرانسه نیروهای خود در منطقه را به 2 هزار و 500 تا 3 هزار نفر کاهش خواهد داد و بر روی آموزش نیروهای ویژه منطقه ای متمرکز خواهد شد.

ای بی سی نیوز گزارش داد، رئیس جمهوری فرانسه ماه گذشته اعلام نموده بود که وی بیشتر 5 هزار و 100 نیروی موسوم به بارخان را از منطقه ساحل آفریقا خارج خواهد نمود. فرانسه این نیرو را 8 سال پیش با ادعای یاری به نیروهای محلی جهت مقابله با تهدید گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش به منطقه اعزام نموده بود.

ماکرون بعلاوه اظهار داشت عقب نشینی نیروهای نظامی این کشور به علت تغییر تهدیدها، افزایش توانایی نیروهای محلی و حمایت کشورهای اروپایی انجام می گردد.

وی بعلاوه تاکید نمود فرانسه یک همکار کشورهای گروه 5 از جمله اقتصادی، بورکینافاسو، چاد، موریتانی و نیجر باقی خواهد ماند.

فرانسه پیشتر کوشش کرد کشورهای اروپایی را برای حمایت از عملیات نظامی در منطقه ساحل متقاعد کند و هشدار داده بود، حضور افراط گرایان و تروریست ها در این منطقه از آفریقا می تواند امنیت سراسر قاره اروپا را تهدید کند.

دولت پاریس پیش از این هم در سال 2012 میلادی و در حالی که شبه نظامیان اقتصادی موسوم به توارج بخش های گسترده ای از خاک شمال این کشور را تصرف نموده بودند، نیروهایش را به اقتصادی اعزام کرد.

اگرچه فرانسه مدعی شده است که توانسته است تهدید گروه های تروریستی را خنثی کند اما ساحل آفریقا همچنان میدان نبردی خونین است و با صلح و ثبات فرسنگ ها فاصله دارد. روزی نیست که خبرگزاری ها از انفجار بمبی دست ساز یا حمله به دهکده ای خبر مخابره نکنند.

ساحل آفریقا، در واقع، کرانه جنوبی صحرا عظیم آفریقا است که از غرب به اقیانوس اطلس می رسد و از شرق تا دریای سرخ گسترده است.

در دهه اخیر، اختلافات قومی قببیله ای و رشد جریان های تندرو، به ویژه در نواحی غربی این منطقه، شدت گرفته است.

هشت سال درگیری در ساحل جان دست کم شش هزار غیرنظامی را گرفته و دو میلیون نفر را بی خانمان نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 781

به "خبر مکرون درباره خروج نیروهای فرانسه از ساحل آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مکرون درباره خروج نیروهای فرانسه از ساحل آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید