خیابان نوسکی، معروف ترین خیابان روسیه

به گزارش مجله کامسا، خیابان نوسکی سنت پترزبورگ | Nevsky avenue

تا به حال مطالب زیادی درباره جاذبه های دیدنی دنیا نوشته ایم. در این مطلب خبرنگاران می خواهد یکی از باشکوه ترین خیابان هایی را که احتمالا تا به حال در عمرتان دیده اید به شما معرفی کند، خیابانی که برای قدم زدن در آن باید یک ساعت و یا حتی بیشتر زمان بگذارید و حس قدم زدن در آن درست شبیه به قدم زدن در تاریخ است. نام این خیابان، خیابان نوسکی است که در شهر سنت پترزبورگ در کشور روسیه واقع شده است. خیابان نوسکی سنت پترزبورگ در واقع معروف ترین خیابان روسیه است که در این جا می توانید همه چیز را راجع به آن بخوانید.

خیابان نوسکی، معروف ترین خیابان روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وقتی که به شهر سنت پترزبورگ زیبا سفر می کنید، از هر کسی که بپرسید به شما می گوید که باید از خیابان نوسکی دیدن کنید. خیابان نوسکی سنت پترزبورگ خیابان اصلی این شهر و شناخته شده ترین خیابان روسیه است. نوسکی در بخش تاریخی شهر قرار گرفته است و از ایستگاه قطار مسکو تا صومعه الکساندر نوسکی کشیده شده است. در ابتدا این خیابان در واقع ابتدای جاده ای به شهر باستانی نووگورود بود تا اینکه بعدها با ساختمان های زیبا، خیابان های پهن و پل های دیدنی تزیین شد و خیلی زود به یک مرکز در حال رشد تبدیل شد.

جاذبه های دیدنی خیابان نوسکی

همین که در بلندای خیابان راه بروید می بینید که به تدریج پهن و پهن تر می گردد و ساختمان های تحسین برانگیز آن بیشتر و بیشتر می گردد، در یک طرف این خیابان کلیسای مشهور کازان که از مهم ترین جاذبه های سنت پترزبورگ است قرار گرفته است و در سمت دیگر کتابفروشی Dom Knigi را می توان دید. همچنین از خیابان نوسکی سنت پترزبورگ چشم اندازی فوق العاده از کانال Griboedova به کلیسای دیدنی Church of Our Savior on Spilled Blood می توان داشت. البته در کنار کلیساهایی که در این خیابان وجود دارد، جذابیت های زیاد دیگری هم هست.

کمی پایین تر از خیابان نوسکی سنت پترزبورگ و در کنار گرند هتل اروپا می توان موزه روسیه و خیابان آرتز را دید.

کمی بیشتر که بروید، می توانید عظیم ترین فروشگاه زنجیره ای شهر با نام Gostiny Dvor را ببینید، کتابخانه ملی روسیه که در این کشور دومین است و همچنین بنای یادبود کاترین عظیم و پل آنیچکوف هم با تعداد زیادی مجسمه و تندیس چشم نواز همگی در نوسکی رویایی قرار دارند.

کمی با تاریخ این خیابان آشنا شوید

از همان روزهای اولی که سنت پترزبورگ محیطی شهری به خود گرفت، خارجی های زیادی این شهر را به عنوان محل اقامتشان انتخاب کردند که ژرمن ها، فرانسوی ها، آمریکایی ها و مردمانی از کشورهای اطراف، از آن ها بودند. آن ها هر کدام فرهنگ خود را به این شهر آوردند که به همین دلیل است که امروز در این شهر تنوع فرهنگی دیده می گردد.

در اواسط قرن هجدهم کاخ های لوکس زیادی به سبک باروک در این شهر ساخته شدند که از میان آن ها می توان کاخ آنچیکوف را نام برد و یا کاخ Stroganov مورد دیگری است که آن هم به همین سبک ساخته شده است و همچنین کاخ چوبی Empress Elizabeth هم نمونه دیگر آن است.

جالب است بدانید که خیابان از هر دو طرف ساخته شده است و به نیمه راه که می رسید انگار که خیابان یک گره کوچک خورده است که یک اشتباه در ساخت این خیابان بوده است. در سال 1730 یک بار سعی کردند تا این خیابان را مستقیم درست نمایند، در آن دوران اسم این خیابان خیابان عظیم بود.

در قرن نوزدهم، خیابان نوسکی سنت پترزبورگ به عنوان خیابان مرکزی اصلی شناخته می شد و از همان زمان بود که کم کم ساختمان های مختلف در آن ساخته شد و گسترش پیدا کرد. اول از همه یک بلوار در وسط این خیابان ساخته شد و بعد از آن کلیسای کازان و… در سال 1918، نام این خیابان به خیابان 25 اکتبر تغییر پیدا کرد با این حال این اسم هیچ وقت نظر کسی را جلب نکرد و همه آن را نوسکی می نامیدند.

امروزه خیابان نوسکی سنت پترزبورگ در واقع تجسم یک شهر مدرن است و همه المان های مدرنیته را دارد. حتی مردم این شهر هم عاشق قدم زدن در این خیابان هستند و چه در روز و چه در شب می توانید آن را مملو از جمعیت ببینید. این خیابان هم مراکز خرید خیلی خوبی دارد و هم این که کافه های زیادی دارد و در طول روز می توانید جمعیت را در کافه های این شهر ببینید. جدای از این ها، خیابان نوسکی محل برگزاری برنامه ها و اتفاقات و حتی جشنواره های زیادی است و رژه های نظامی و غیر نظامی در این خیابان برگزار می گردد، بیشتر مسابقات ورزشی که قرار است به صورت سمبلیک اجرا شوند، در این خیابان اتفاق می افتند.

مراسم ها و فستیوال های خیابان نوسکی سنت پترزبورگ

از خیابان نوسکی سنت پترزبورگ برای برگزاری مراسم ها و جشن ها هم استفاده می گردد. بسیاری از رویدادها در اینجا بر پا می گردد. بسیاری از رژه ها و پیاده روی های نظامی و دولتی به همراه پیاده روی ها و دوچرخه سواران در اینجا بر پا می گردد.

دوچرخه سواران سنت پترزبورگی سه بار در سال در این خیابان مراسم برگزار می نمایند. یک بار در سال نو، یک بار به مناسبت روز پیروزی (9 ماه می) و یک بار هم در روز تاسیس سنت پترزبورگ (27 ام ماه می) مراسم خواهد داشت. در این روزها، این خیابان طویل از بخش رودخانه فونتانکا (the Fontanka River) تا میدان کاخ بسته می گردد. هیچ وسیله نقلیه ای اجازه ورود به این قسمت را ندارد و جشن و پایکوبی در آن به راه است.

نحوه دسترسی به خیابان نوسکی سنت پترزبورگ

ایستگاه های مترو:

این خیابان طویل ایستگاه های مترو بسیاری دارد. اگر قصد رفتن به خیابان نوسکی سنت پترزبورگ را دارید، می توانید در یکی از این ایستگاه ها، از مترو پیاده شوید.

  • Admiralteyskaya
  • Nevsky Prospekt
  • Gostiny Dvor
  • Mayakovskaya
  • Ploshchad Vosstaniya
  • Ploshchad Aleksandra Nevskogo
بهترین راستا پیاده روی در این خیابان:

اگر به دنبال بهترین راستا پیاده روی در این خیابان هستید، پیشنهاد می دهیم که از ایستگاه مترو Ploshchad Vosstaniya بیرون آمده و به سمت اداره نیروی دریایی که راستای 2.9 کیلومتری است، پیاده روی کنید.

در راستا پیشنهادی چه جاذبه هایی وجود دارد؟

در این راستا جاذبه هایی همچون اداره نیروی دریایی (Admiralty)، پل آنچیکوف، ساختمان تجاری بانک آزوف دون، ساختمان تئاتر الکساندرسکی، صومعه الکساندر نوسکی، کاخ آنچیکوف، کلیسای رسمی ارامنه سنت کاترین، کاخ بلوسلسکی-بلوزرسکی، بولشوی گوستینی دوور، خانه واولبرگ (بانک تجاری)، کلیسای هلندی، سیتی دوما و بسیاری دیگر از جاذبه های این خیابان تا رسیدن به ابلیسک قهرمان شهر را پیش روی خود دارید.

همین که از خیابان نوسکی سنت پترزبورگ دیدن کردید، وقت آن می رسد که برای خرید آماده شوید و اگر می خواهید خودتان را برای یک تجربه خرید فراموش نشدنی آماده کنید، گوستینی دیوور (Gostiny Dvor) اولین جایی است که باید بروید. این مرکز خرید در واقع عظیم ترین فروشگاه زنجیره ای است که حتی گفته می گردد جز اولین مراکز خریدهای دنیا هم هست. تقریبا هر چیزی که بخواهید و فکرش بکنید را می توانید در 178 مغازه این مرکز خرید پیدا کنید پس خیالتان راحت باشد که دست خالی برنمی شد. مطمئن باشید تجربه قدم زدن در نوسکی تجربه ای فراموش نشدنی برایتان خواهد بود و می تواند آغازگر مطالعه ای از تاریخ روسیه هم باشد.

منبع: saint-petersburg.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 50

به "خیابان نوسکی، معروف ترین خیابان روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان نوسکی، معروف ترین خیابان روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید