زیباترین و جدیدترین ایده های دکوراسیون چوبی منزل

به گزارش مجله کامسا، دکوراسیون چوبی منزل یکی از برترین مدل های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی است. کسانی که به المان های طبیعی در منزل مثل چوب علاقه زیادی دارند عاشق این نوع سبک هستند. عنصر چوب با سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و روستیک و تا حدی مدرن سازگاری کامل دارد. البته در موارد جزئی می توان در سایر سبک ها هم از چوب استفاده کرد.

زیباترین و جدیدترین ایده های دکوراسیون چوبی منزل

بد نیست بدانید که دکوراسیون منزل با وسایل چوبی حس آرامش و انرژی به ساکنان منتقل می نماید. تنوع بالای جنس چوب و بعلاوه تنوع رنگ زیبا، مقاومت بسیار بالا، زیبایی ابدی و داشتن حس نزدیکی به طبیعت تنها بخشی از مزایای طراحی دکوراسیون منزل با چوب است.

جدیدترین دکوراسیون چوبی منزل تنها چند قدم با شما فاصله دارد!

اگر شما هم برای داشتن تزئین دکوراسیون منزل با چوب لحظه شماری می کنید پس همین حالا طبق نکاتی که خواهیم گفت تغییر منزل را آغاز کنید:

  • آشپزخانه: کابینت آشپزخانه در چنین سبکی از جنس چوب طبیعی یا طرح چوب است که بسته به متراژ منزل می توانید رنگ تیره یا روشن برای چوب انتخاب کنید. اگر عادت به استفاده از میز ناهارخوری دارید باید این بخش از آشپزخانه هم به همراه صندلی ها چوبی باشد اما دقت کنید که مقدار تیرگی آن با کابینت ها رابطه عکس دارد. اگر قصد دارید برای سبک مدرن خود از چوب در آشپزخانه بهره ببرید پس به فکر تزئین آشپزخانه در دکوراسیون منزل با شلف چوبی باشید. این سبک به مدل ایتالیایی معروفیت دارد.
  • رنگ: رنگ در دکوراسیون منزل چوب باید به تناسب و قاعده انتخاب گردد. اگر فضای کوچکی دارید، برای دیوار و کف از پالت و کفپوش های چوبی با رنگ روشن انتخاب کنید و برعکس. برای دیوارها هم از الوار چوب طبیعی یا چوب های پولیش شده بهره ببرید. اگر فضای منزل کوچک است، چوب ها با الگوی عمودی نصب شوند تا محیط داخلی شما را عظیمتر نشان دهد. حتی می توانید از تکه های چوبی با رنگ های مختلف برای دیوارپوش بهره ببرید.
  • باکس چوبی: انواع دکوراسیون چوبی منزل با یاری باکس های چوبی به فضای بسیار بهتری تبدیل خواهند شد. این باکس ها نه تنها به زیبایی دکوراسیون شما اضافه می نمایند بلکه در فضای شما هم صرفه جویی خواهد شد و جلوی شلوغ شدن محیط را می گیرند.
  • کمد دیواری: کمد دیواری برای هر نوع سبکی مناسب است چون بدون اشغال محیط دکوراسیون داخلی، فضای عظیمی در اختیار شما قرار می دهد. کمد دیواری در دکوراسیون منزل با چوب طبیعی زیبایی بی حد و میزان ای به آن خواهد بخشید.
  • سرویس خواب: سرویس خواب شامل تخت خواب، میز آرایش، پاتختی و غیره در دکوراسیون خانه با چوب باید با رنگی روشن باشند تا به آرامش شما یاری نمایند و فضای اتاق خواب تیره نگردد. انتخاب نوع چوب بسیار مهم است تا سالیان طولانی برای شما دوام داشته باشد.
  • پارتیشن چوبی: یکی دیگر از اجزای دکوراسیون داخلی چوبی منزل با متراژ عظیم، پارتیشن ها هستند. پارتیشن ها به شما یاری می نمایند تا به شکل موقت یا دائمی، فضای خود را بدون احتیاج به دیوارکشی، بخش بندی کنید تا ظاهر بسیار زیباتری هم به خود بگیرد.
  • دیوارپوش چوبی: بسته به مقدار بودجه شاید توان خرید الوار چوب طبیعی یا مصنوعی با کیفیت برای دیوارها و کف منزل نداشته باشید به همین علت به سراغ دکوراسیون منزل طرح چوب بروید. رنگ کفپوش و دیوار چوبی باید تنالیته های مختلف قهوه ای از تیره تا روشن باشند.
  • سقف: احتمالا در مدل دکوراسیون منزل چوبی استفاده از الوار چوبی یا چوب های به هم وصل شده در سقف به شکل کاملا نمایان را دیده اید. این کار باعث ایجاد نمایی بسیار متفاوت مخصوصا با بکارگیری لامپ هالوژن مخفی در آنها خواهد شد. توجه داشته باشید که چنین سقف هایی برای خانه هایی که سقف کوتاه دارند مناسب نیست. معمولا برای دکوراسیون چوبی منزل ایرانی از چوب های پولیش شده و صیقل خورده استفاده می نمایند.
  • مبلمان: در این سبک دکوراسیون منزل مبل چوبی صندلی ویژه ای دارد. مبل و میز عسلی یا میز جلو مبلی چوبی باید به برترین شکل در تناسب با رنگ سایر اجزای محیط خریداری شوند. اگر چوب های به کار رفته در سایر بخش های منزل، قهوه ای تیره است برای مبلمان از قهوه ای روشن بهره ببرید و غیره.
  • تزئینات و وسایل آویز چوبی: دکوراسیون خانه های چوبی خود را با وسایل تزئیئی مثل بوفه چوبی، قاب عکس، ساعت، میز تلویزیون، تابلوهای مختلف و غیره زیباتر کنید.
  • سعی کنید بین وسایل چوبی تضاد رنگ برقرار کنید. به اسم مثال اگر رنگ دیوار و سقف، با چوب تیره رنگ پوشانده شده اند برای وسایل تزئینی و کفپوش از رنگ روشن چوب استفاده نمایید.
منبع: اتاق
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 803

به "زیباترین و جدیدترین ایده های دکوراسیون چوبی منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین و جدیدترین ایده های دکوراسیون چوبی منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید