مایباخ؛ لوکس ترین مدل بنز

به گزارش مجله کامسا، اما تفاوت اصلی در داخل ماشین دیده می شود. ماشین 18 سانتی متر از کلاس S کشیده تر و فضای عقب بیشتر شده است. صندلی ها پشت و پا های سرنشینان را ماساژ می دهد و می توان آن ها را به شکل تخت خواباند.

مایباخ؛ لوکس ترین مدل بنز

قیمت مایباخ با امکانات سفارشی بیش از 250 هزار دلار است

اشراف زاده آلمانی

مرسدس-بنز با عرضه مدل جدیدی از زیرمجموعه بسیار لوکسش، مایباخ، رولزرویس و بنتلی را به چالش خواهد کشید. مایباخ که براساس مرسدس-بنز کلاس S ساخته می شود، لوکس ترین ماشین این کارخانه آلمانی است و از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

ماشین های مایباخ با جلوپنجره متفاوتی که پره های عمودی دارد از محصولات دیگر بنز متمایز می شود. ظاهر ماشین با رنگ دوگانه و قطعات آب کروم کاری شده نسبت به کلاس S لوکس تر شده است.

اما تفاوت اصلی در داخل ماشین دیده می شود. ماشین 18 سانتی متر از کلاس S کشیده تر و فضای عقب بیشتر شده است. صندلی ها پشت و پا های سرنشینان را ماساژ می دهد و می توان آن ها را به شکل تخت خواباند.

صندلی ها سرنشینان عقب را ماساژ می دهد و گردن و شانه ها را گرم می کند

در های عقب ماشین موتور الکتریکی دارد و می توان آن ها را با فشار دادن دگمه یا حرکت دست باز و بسته کرد. دوربین هایی در سقف سرنشینان را زیر نظر دارند و خواسته آن ها را با توجه به حرکت دست و بدن تشخیص می دهند. مثلا کمربند ایمنی در پشت صندلی مخفی شده و تنها هنگامی بیرون می آید که سرنشین عقب دستش را برای دریافت کمربند به سمت شانه اش ببرد.

برای ایجاد فضایی آرام در ماشین، سیستمی طراحی شده که صدا های مزاحم بیرون را دریافت کرده و با ارسال فرکانسی مشابه، آن ها را حذف می کند. روبروی هر سرنشین یک نمایشگر واقع شده است. برای ماشین می توان میز کار و یخچال هم سفارش داد.

چین بزرگترین بازار مدل های مایباخ در سال 2019 بود

قیمت پایه مایباخ 173 هزار دلار است، اما با اضافه کردن امکانات سفارشی قیمت هر دستگاه به بیش از 250 هزار دلار می رسد. مایباخ زمستان گذشته یک مدل شاسی بلند براساس کلاس GLS بنز معرفی کرد که قیمت پایه آن 213 هزار دلار است.

مرسدس-بنز سال گذشته دوازده هزار دستگاه مایباخ در سراسر جهان فروخت. دایملر، مالک مرسدس-بنز هفته گذشته اعلام کرد به خاطر تقاضای زیاد برای این ماشین در چین، فروش در سال آینده دو برابر خواهد بود.

اتاق نشیمن متحرک

کانسپت اربانات ایده ای از ماشین های مینی در سال 2030 را نمایش می دهد

مینی با معرفی کانسپتی به نام اربانات (Urbanaut) ایده های خود برای مدل های آینده این کارخانه را نمایش داد. اربانات که فعلا در قالب طرح هایی دیجیتالی نمایش داده شده، یک ون الکتریکی خودران است که چیدمان اتاقش را می توان بنا به نیاز تغییر داد.

آدریان وان هویدونک، مدیر طراحی گروه ب ام و، مالک مینی درباره این پروژه می گوید: مینی به استفاده هوشمندانه از فضای کم مشهور است. ما در اربانات با آوردن فضای شخصی به فضای عمومی تجربه ای کاملا جدید و با ارزش خلق کرده ایم.

چیدمان صندلی های اربانات با توجه به سه سناریوی متفاوت تغییر می کند. ماشین برای کسی که بخواهد کار یا استراحت کند، فضایی امن و با فاصله از محیط بیرون ایجاد می کند. با باز کردن در ها و شیشه جلو می توان آن را به محیطی برای تفریح و دورهم جمع شدن تبدیل کرد و در حالت سوم، ماشین وظیفه اصلی خود یعنی رساندن سرنشینان به مقصد را برعهده دارد.

چیدمان اتاق مینی اربانات با توجه به نیاز سرنشینان تغییر می کند

ظاهر ماشین هیچ شباهتی به مدل های کنونی مینی ندارد. بدنه از آلومینیوم ساخته شده و چراغ ها و جلوپنجره برداشتی آزاد از طرح همیشگی مینی است.

هدف مینی رسیدن به تعریفی از خودرو در سال 2030 است. اگرچه اربانات تنها یک طرح دیجیتالی است، اما مدیران کارخانه در ساخت آن جدی هستند و احتمالا ماشینی براساس این کانسپت در اواخر دهه کنونی میلادی تولید خواهد شد. مینی می گوید که تا آن زمان دستاورد های این پروژه در مدل های دیگر کارخانه استفاده خواهد شد.

الکتریکی با همه قوا

ماری بارا می گوید تا سال 2025 چهل درصد محصولات جنرال موتورز الکتریکی خواهد بود

ماری بارا، مدیر جنرال موتورز می گوید که این کارخانه با همه توان خود ساخت ماشین های الکتریکی را دنبال خواهد کرد و با سرمایه گذاری 27 میلیارد دلار می خواهد بزرگ ترین خودروساز الکتریکی جهان شود. خانم بارا که در نشستی مجازی برای سرمایه گذاران سخنرانی می کرد، گفت: تغییرات اقلیمی واقعیت دارد و ما می خواهیم با ارائه ماشین های الکتریکی برای همه مردم بخشی از راه حل باشیم.

بیست میلیارد از این سرمایه گذاری در پنج سال آینده صرف ساخت سی مدل الکتریکی خواهد شد. این ماشین ها قرار است 40 درصد کل محصولات جنرال موتورز را شامل شود. جنرال موتورز بزرگ ترین خودروساز آمریکایی و چهارمین خودروساز بزرگ جهان است. این شرکت مالک کارخانه های شورلت، کادیلاک، جی ام سی و بیوک است و سهم عمده ای از چند خودروساز چینی را هم در اختیار دارد.

کادیلاک به تازگی از اولین مدل الکتریکی خود به نام لیریک رونمایی کرده است. قرار است این ماشین در در سال 2022 به بازار عرضه شود. خانم بارا می گوید که عرضه ماشین های الکتریکی این شرکت به مدل های گران محدود نمی شود و جنرال موتورز قصد دارد ماشین هایی با قیمت کمتر از سی هزار دلار هم به بازار عرضه کند.

انقلاب صنعتی سبز

سهم ماشین های الکتریکی از کل فروش خودرو در بریتانیا در سپتامبر هفت درصد بود

بریتانیا قصد دارد فروش ماشین های بنزینی و دیزل را از ده سال دیگر ممنوع کند و از سال آینده بیش از 650 میلیون دلار در نصب شارژر برای ماشین های الکتریکی سرمایه گذاری خواهد کرد.

طرح ممنوعیت فروش ماشین های غیرالکتریکی ابتدا قرار بود از سال 2040 اجرا شود، اما با سیاست جدید دولت زمان ممنوعیت جلو افتاده تا خودروسازان برای ساخت ماشین های الکتریکی انگیزه بیشتری داشته باشند.

با وجود افزایش تقاضا برای ماشین های الکتریکی، سهم این ماشین ها نسبت به کل فروش خودرو در بریتانیا اندک است. در ماه سپتامبر هفت درصد از ماشین ها الکتریکی بود. دانشمندان و فعالان محیط زیست می گویند خودرو های بنزینی و دیزل باید با سرعت بیشتری کنار گذاشته شود.

ممنوعیت استفاده از موتور های درون سوز بخشی از برنامه دولت است که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا آن را انقلاب صنعتی سبز نامیده است.

سرمایه گذاری در توسعه راستا های دوچرخه سواری و تشویق پیاده روی، تولید الکتریسیته از توربین های بادی، استفاده از سوخت هیدروژنی و سرمایه گذاری در نیروگاه های هسته ای از دیگر بخش های برنامه دولت برای مبارزه با تغییرات اقلیمی است.

منبع: فرادید
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 391

به "مایباخ؛ لوکس ترین مدل بنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایباخ؛ لوکس ترین مدل بنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید