بازسازی آپارتمان: بازسازی و سامان دهی کاروانسرای 400 ساله سمنان

به گزارش مجله کامسا، مدیرکل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی استان #سمنان گفت: مرحله نو بازسازی و سامان دهی کاروانسرای شاه عباسی سمنان شروع شد.

بازسازی آپارتمان: بازسازی و سامان دهی کاروانسرای 400 ساله سمنان

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش دنیای سفر حمیدرضا دوست محمدی با اعلام این خبر اضافه کرد: بازسازی و سامان دهی این کاروانسرای تاریخی با برچیدن بخش های فرسوده آجری روی دیوار، تمیز کردن بدنه آجری و زدودن لایه های رنگی، دوده و چربی از روی سطوح سنگی و آجری شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: خارج کردن بندهای فرسوده گچی و پاک کردن درزهای روی دیوار یا سطوح عمودی، بندکشی دیوارها، آجرکاری و بازسازی نمای آجری آسیب دیده، نما چینی با آجر سنتی و ... در این مرحله از بازسازی انجام می گردد.

وی توضیح داد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه 13 آبان ماه 1400 در بازدید از کاروانسرای شاه عباسی سمنان، دستور تخریب دیوار مانع و مزاحم رؤیت کاروانسرای تاریخی این شهر را صادر کرد و در فاصله کمتر از یک روز از دستور مهندس ضرغامی، کار بازسازی و سامان دهی این کاروانسرا شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان یادآوری کرد: کاروانسرای تاریخی شهر سمنان به عنوان یکی از 999 کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی است که در مرکز شهر سمنان واقع شده و دارای 400 سال قدمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه کرد: کاروانسرای شاه عباسی سمنان در سال 1352 به ثبت ملی رسید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1022

به "بازسازی آپارتمان: بازسازی و سامان دهی کاروانسرای 400 ساله سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: بازسازی و سامان دهی کاروانسرای 400 ساله سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید