موانع فراروی راه اندازی واحد های صنعتی در طرح آمایش برطرف می شود

به گزارش مجله کامسا، مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در قالب طرح آمایش موانع فراروی راه اندازی واحد های صنعتی بزرگ مقیاس کشور در استان های مختلف برطرف می شود.

موانع فراروی راه اندازی واحد های صنعتی در طرح آمایش برطرف می شود

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بوشهر، احمد تشکینی مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از واحد های صنعتی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در قالب طرح آمایش موانع فراروی راه اندازی واحد های صنعتی بزرگ مقیاس کشور در استان های مختلف برطرف می شود.

او اضافه کرد: یکی از مهم ترین برنامه های دولت و به ویژه وزارت صمت آمایش صنعتی، معدنی و تجاری است که در این برنامه قرار است ظرفیت های هر استان و شهرستان های ذیل آن بررسی و برنامه اجرایی و عملیاتی موردنیاز آن ها محقق شود.

مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بازدید از واحد های صنعتی برنامه های مدون و عملیاتی دقیقی برای حل مسائل آن ها اجرایی می شود که یکی از این مسائل کمبود نقدینگی و نیاز به دریافت تسهیلات است.

تشکینی نام کرد: برخی از واحد های نیمه تمام هم برای تکمیل نیاز به منابع مالی ریالی و یا ارزی و حل برخی چالش ها دارند که در برنامه آمایش دسته بندی و برای حل آن ها اقدام خواهد شد.

او گفت: در بازدید صورت گرفته از برخی از استان های کشور از جمله بوشهر تعیین شد هر استان دست کم 2 تا 3 واحد صنعتی بزرگ مقیاس دارد که با حل مسائل آن ها تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی مهم ترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت هم تقویت ارتباط با بورس است که این مهم در راستای تامین مالی واحد ها صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید

تشکینی نام کرد: در زمینه حل مسائل واحد های صنعتی یکی از راهکار های تدوین برنامه برای تامین مواد اولیه است که با بازنگری لازم چارچوب آن تا پایان مهرتعیین خواهد شد.

او در بازدید خود همراه با مدیرکل حوزه ریاست و دستیار ویژه رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی از شماری از واحد های صنعتی در شهرستان های بوشهر، دشتی و دشتستان بازدید کرد.

در این بازدید فعالان صنعتی و معدنی استان بوشهر مسائل و مسائل حوزه خود را در دیدار رو در رو با مسئولان یاد شده مطرح کردند که برای حل آن ها قول پیگیری مساعد داده شد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 885

به "موانع فراروی راه اندازی واحد های صنعتی در طرح آمایش برطرف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع فراروی راه اندازی واحد های صنعتی در طرح آمایش برطرف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید