هنگ کنگ؛ زیرساخت های تازه حمل و نقل گردشگران بیشتری را به شهر آسمان خراشها می کشاند

به گزارش مجله کامسا، هنگ کنگ در حال حاضر توریسیتی ترین شهر دنیا است. سالانه 30 میلیون نفر از این شهر تماشا می نمایند که دوبرابر گردشگران پاریس است. ایستگاه راه آهن موسوم به وست کولون West Kowloon Station در هنگ کنگ و پل تازه هنگ کنگ-جوهای-ماکائو زندگی میلیونها نفر را در هنگ کنگ و به ویژه در دلتای رودخانه پرل -که یکی از شلوغ ترین منطقه ها حمل و نقلی در سراسر دنیا به تعداد می رود- متحول نموده است. در این گزارش اسپات لایت تاثیر این ساختار و منظره آینده آن را آنالیز می کنیم.

هنگ کنگ؛ زیرساخت های تازه حمل و نقل گردشگران بیشتری را به شهر آسمان خراشها می کشاند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به کانال تلگرام خبرنگاران فارسی بپیوندید

پل هنگ کنگ-جوهای-ماکائو امتحانش را برای مواجهه با طوفان های شدید پس داده است

پل تازه هنگ کنگ-جوهای-ماکائو طولانی ترین پل دریایی در سراسر دنیا است که هنگ کنگ، جوهای و ماکائو را به هم متصل می نماید. با فولادی که در ساخت این پل به کار رفته است می توان 60 برج ایفل ساخت. این پل 55 کیلومتری دریایی در کنار یک جزیره مصنوعی ساخته شده و دارای یک تونل 7 کیلومتری برای عبور کشتی است.

ریموند کنگ مدیر این پروژه درباره ویژگی های پل هنگ کنگ-جوهای-ماکائو می گوید: قبل از ساختن این پل تمام کسانی که می خواستند بین این سه شهر رفت و آمد نمایند می بایست مسیری بیش از 200 کیلومتر را می پیمودند. طی کردن جاده های شلوغ چهار ساعت طول می کشید. این پل فاصله این سه شهر به 65 کیلومتر رسانده است.

70 میلیون نفری که در این منطقه رو به رشد زندگی می نمایند با عبور از این پل می توانند به سرعت و به راحتی به مرکز مالی هنگ کنگ و جزیره ماکائو سفرنمایند. این پل می تواند 120 سال عمر کند و توانایی مقاومت در برابر زلزله های شدید و طوفان های سهمگین را دارد.

ریموند کنگ می افزاید: این پل بعلاوه باعث بهبود تعاملات مالی، تجاری و فرهنگی و گردشگری بین سه شهر خواهد شد. آخرین طوفانی که در اینجا رخ داد در ماه سپتامبر بود و یک ماه بعد از آن توانستیم پل را افتتاح کنیم. در نتیجه پل در مواجهه با طوفان های شدید امتحانش را با نمرهٔ عالی پس داده است.

پل به امکانات ترانزیتی هم مجهز است. روزانه 60 هزار مسافر بین هنگ کنگ و سرزمین اصلی از مرکز عبور می نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • سرانجام ساخت طولانی ترین پل دریایی دنیا در چین

  • ابر طوفان منگهوت هنگ کنگ را درنوردید؛ دست کم 111 نفر زخمی شدند

زیبایی شناسی ایستگاه راه آهن وست کولون

ایستگاه راه آهن وست کولون West Kowloon Station در قلب هنگ کنگ در ماه سپتامبر افتتاح شد. قطارهای سریع السیر این ایستگاه روزانه 12 میلیون نفر را جابه جا می نمایند.

آندره برومبرگ، معمار این ایستگاه راه آهن اهل کلرادو است. او می گوید: این ایستگاه برای ترکیب همه این خطوط ارتباطی و آوردن آنها به یک سرانجامه است. بنابراین نکته ٔ جالب و زیبای این طرح همین همگرایی است: این که همهٔ قطارها به یک جا بیایند و روبروی این نمای زیبای شهر زیر آسمان توقف نمایند.

جیسون وانگ، رئیس شورای صنعت گردشگری هنگ کنگ است و می گوید: در حال حاضر به لطف این پل در عرض سه ساعت به دلتای رودخانه پرل و شهرهای آن دسترسی پیدا می کنید. به نظرم این پیشرفت فوق العاده است.

او در این باره که زیرساخت های تازه حمل و نقل در هنگ کنگ چه تاثیری بر رونق گردشگری آن خواهد داشت، می گوید: گردشگرانی که برای شرکت در کنفرانس یا کنگره بین المللی به هنگ کنگ می آیند، گاهی ممکن است بخواهند با استفاده از فرصتهایی که سفر در اختیارشان قرار می دهد، جاذبه های مهم گردشگری منطقه را کشف نمایند؛ یا سفرشان را طولانی نموده و برای یک تعطیلات آخر هفته، به جاهای دیگر سفر نمایند.

هنگ کنگ از جنبه های مختلف مالی و گردشگری مورد توجه است؛ زیرساخت های تازه حمل و نقل گردشگران بیشتری را به شهر آسمان خراش ها خواهد کشاند.

منبع: یورونیوز
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 804

به "هنگ کنگ؛ زیرساخت های تازه حمل و نقل گردشگران بیشتری را به شهر آسمان خراشها می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگ کنگ؛ زیرساخت های تازه حمل و نقل گردشگران بیشتری را به شهر آسمان خراشها می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید