هوشمندترین چمدان جهان!

به گزارش مجله کامسا، با چمدان های هوشمند بیشتر آشنا شوید

تا به حال پیش آمده است که در سفرهای خود چمدانتان را گم کرده باشید؟ یا این که آن قدر دستتان پر باشد که نتوانید چمدانتان را حمل کنید و آرزو کنید که ای کاش چمدانتان این قابلیت را داشت که به همراه شما به صورت اتوماتیک می آمد! خوشبختانه این مشکل هم به وسیله موهبت های تکنولوژی مرتفع شد و چمدان هایی هوشمند با نام همسفر(Travelmate) ساخته شده اند که کاملا در حکم یک ربات همراه، به عنوان همسفر شما است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید به اتفاق هم چمدان هوشمند را بهتر بشناسیم.

هوشمندترین چمدان جهان!

همسفر نام چمدانی است که به صورت کاملا مستقل از سایر وسایلی که در سفر همراه شما هستند عمل می کند. این چمدان که طراحی زیبایی نیز دارد، به هیچ وسیله ای اضافی در سفرنیاز ندارد و در حال حاضر پیش بینی می شود که در بازار های دنیای به قیمت 399 دلار بتواند به فروش برسد. شاید با خودتان فکر کنید که همه چمدان ها در همه سفرها، شخصیتی کاملا مستقل از دیگر وسایل همراهتان حضور دارند. درست است اما هنگامی که این چمدان را به تلفن همراهتان متصل می کنید خواهید دید که دیگر حتی لازم نیست که به خودتان زحمت بدهید و آن را در پی خودتان بکشید بلکه با فرمان شما خودش خواهد آمد! پس از اتصال این چمدان به گوشی همراهتان و هماهنگی اتصالات با هم، این چمدان قادر خواهد بود تا کارهایی پیچیده تر از آن که فکرش را می کنید، انجام دهد. کارهایی که هیچ چمدان دیگری نمی تواند آن را انجام دهد! این چمدان قادر است تا به صورت عمودی و افقی حرکت کند. شما حتی این امکان را دارید که بر روی چمدانتان، چمدان و یا وسایل دیگری قرار دهید تا آن ها را برایتان حمل کند.

این چمدان در حالت افقی به صورت اتوماتیک حرکت می کند. این چمدان بسیار هوشمند است و قادر است که در در میان جمعیت زیاد شما را شناسایی کند. به نظر می آید که دیگر گم شدن چمدان ها بیشتر شبیه قصه های قدیمی شده است! از دیگر ویژگی هایی که این چمدان هوشمند دارد این است که می تواند اشیا مورد نیاز شما را در هنگام سفر شناسایی کند و به شما کمک کند تا چیزی را جا نگذارید. همچنین از این قابلیتش به این صورت نیز می توان بهره برد که وقتی وسایلتان ار از داخلش در می آورید، هنگامی که خواستید دوباره چمدانتان را ببندید به شما اخطار می دهد که وسایلتان کامل نیست. این چمدان به معنای واقعی یک وسیله رباتیک کاربردی برای سفر است و می تواند انقلابی را در صنعت وسایل همراه گردشگری پدید آورد. طرح این چمدان فوق العاده تا به الان تکیمل شده است و برنامه ریزی های کامل برای ساخت آن انجام پذیرفته است. حتی در تعدادی محدود ساخته و به فروش هم رسیده اند و حضور آزمایشی در بازار را داشته اند. از این چمدان در حال حاضر 3 مدل طراحی شده است که قابلیتشان در اندازه هایشان عوض می شود.

به کارایی این چمدان که نگاه کنیم خواهیم دید که این چمدان نه تنها یک وسیله معمولی نیست بلکه یک ربات همراه در سفر کامل است. استفاده از این چمدان در هر شرایطی برای افراد مختلف مناسب است. از کارایی های سرعت دهنده این چمدان می توان به این مسئله اشاره کرد که بار ها برای هر کدام از ما پیش آمده است که در سفر های کاری یا معمولی فرقی نمی کند، با عجله در حال گذر هستیم و در همین شرایط ممکن است اتفاقات مختلفی از قبیل گم شدن چمدان، سنگینی و مشکلاتی از این قبیل برای ما پیش بیاید. اما این چمدان هوشمند با دارا بودن تکنولوژی هوشمند Omni و همچنین با قابلیت اتصال به Follow Me، حرکتی مستقل داشته باشد و همچون یک روبات به همراه شما حرکت کند.

یکی از تکنولوژی های جالبی که سازندگان این چمدان در آن به کار برده اند و در نوع خود جالب است این است این چمدان با دارا بودن سیستم AI، نمی گذارد که مردم از آن به عنوان مبل و یا جایی برای نشستن استفاده کنند. باتری این چمدان به راحتی قابل تعویض است در ضمنً، از قلم نیاندازید که این چمدان ها با برق و شارژر معمولی نیز شارژ می شوند. این چمدان در حالت اتوماتیک 4 ساعت شارژ دارد اما، شما می توانید آن را برای حداکثر 100 ساعت شارژ نگه دارید. زمانی هم که شارژ نداشته باشد می توانید از آن به عنوان یک چمدان معمولی استفاده کنید. موتوری که داخل چمدان است به هیچ عنوان جا گیر نیست و شما اصلا آن را نمی بینید. این موتور تنها 5 درصد از حجم چمدانتان را اشغال کرده است. در تمامی 3 مدل چمدان همسفر، چراغ های این چمدان LED، هستند و زیبایی چمدانتان را دو چندان کرده است. همچنین در شب می تواند علامتی از حضور شما باشد. همچنین این چراغ ها نمایانگر اندازه باطری شما نیز هستند. می توانید این چراغ ها را در هر زمان که بخواهید با استفاده از گوشی خود و یا فرمان از دور خاموش و یا روشن کنید.

. قابلیت اتصال به پورت USB را دارد. سرعت این چمدان تا حدی با گوشی قابل تنظیم است اما باید این را بدانید که این چمدان با این که قابلیت های فراوانی دارد اما سرعتش بیشتر از یک حد خاصی نمی شود. شما می توانید چمدانتان رادر حالت اتوماتیک قرار دهید. این کار بسیار ساده است. کافی است که موقعیت را برای چمدان مشخص کنید و دستورات لازم را بر اساس برنامه ای که برای آن تعریف شده است، تیک بزنید. باقی کارهایی که مربوط به خودش است را به راحتی و بدون اشتباه انجام می دهد. از دیگر مزایایی که این چمدان در اختیار شما قرار می دهد این است که برای وسایل شما که می خواهید به راحت در دسترستان قرار گیرد، محفظه ای جداگانه تعبیه کرده است که دسترسی به آن برای شما بسیار آسان است و شما می توانید در آن لپ تاپ، کتاب ،اسناد و بسکمک دیگر از مواردی که لازمشان دارید را قرار دهید. همچنین یک محفظه کوچک تر در این چمدان وجود دارد که وسایل شخصی تر و البته کوچک ترتان همچون پاسپورت، کارت های اعتباری و … را می توانید در آن جای دهید.

این چمدان کاملا با معیار ها و استانداردهای روز دنیا مطابق است. تمامی اندازه های 3 چمدان طراحی شده برای این چمدان هوشمند دارای سیستم قفل فعال هستند که تنها با اثر انگشت صاحب چمدان باز می شوند. البته پیشنهاد می شود که یک قفل جداگانه برای این چمدان به منظور محافظت بیشتر تعبیه کنید. این چمدان هوشمند همچنین دارای سیستم GPS است و این اجازه را به شما می دهد تا همواره بدانید که چمدانتان در کجا قرار گرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1086

به "هوشمندترین چمدان جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمندترین چمدان جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید