هیوندای شرکت نو Supernal را برای توسعه اکوسیستم تاکسی های هوایی eVTOL راه اندازی کرد

به گزارش مجله کامسا، مدتی است هیوندای در حال انجام برخی اقدامات جدی برای ورود به بازار تاکسی های هوایی eVTOL است. هیوندای شرکتی که صرفا برای حمل و نقل هوایی تاسیس شده بود را منحل کرده و شرکت دیگری به نام Supernal توسعه می دهد. کسب وکار Supernal انتظار دارد اولین هواپیمای برقی VTOL خود را سال 2028 وارد بازار کند.

هیوندای شرکت نو Supernal را برای توسعه اکوسیستم تاکسی های هوایی eVTOL راه اندازی کرد

Supernal در لغت به معنای آسمانی یا چیزی مربوط به آسمان یا چیزی با کیفیت و گستردگی استثنایی زیاد به وسعت آسمان است. هیوندای قصد دارد در Supernal نه تنها فقط هواپیمای eVTOL بلکه خانواده ای از وسایل حمل و نقل هوایی الکتریکی را توسعه دهد.

بنابراین، هیوندای فقط به فکر ساخت و فروش تاکسی هوایی نیست و چشم انداز بزرگ تری دارد که شامل یک اکوسیستم حمل و نقل هوایی چند وجهی کامل است. همه این بخش ها از طریق یک برنامه به یکدیگر مرتبط، هماهنگ و از پیش تعریف شده هستند. در این اکوسیستم، ممکن است شما یک اسکوتر برقی از از محل دفتر کار تا فرودگاه هواپیمای برقی خود ببرید. بعد سوار تاکسی هوایی eVTOL شده و بر فراز شهر مملو از ترافیک به سوی مقصدی نزدیکی خانه بروید و در نهایت سوار ماشین سواری برقی خود شده و به خانه بروید.

هیوندای می خواهد از طریق شرکت های تابعه خود تمام این فرایند را مدیریت کند و برای آن محصول بدهد. یعنی همه اجزا و قطعات این سناریو از طریق هیوندای ساخته شده و بعد از طریق یک نرم افزار هوشمند به یکدیگر ارتباط پیدا کنند تا کاربر یک تجربه کامل و قابل کنترل داشته باشد.

این چشم انداز می تواند مانعی بر سر راه عصر خودروهای خودران باشد که در آن دیگر مالکیت خودرو معنا پیدا نمی کند و جابه جایی بسکمک از مردم بیشتر یک خدمت است تا محصول.

شرکت سوپرنال با دفاتری در واشنگتن دی سی و سراسر کالیفرنیا، به شدت درگیر جنبه های حقوقی و سیاسی حمل و نقل هوایی در ایالات متحده است و روی کنترل ازدحام و ترافیک هوایی نیز کار می کند.

از تولید بی سابقه هواپیماهای خودران تا باتری و تامین قطعات

هیوندای می گوید اولین هواپیمای سوپرنال تا سال 2024 پیروز به دریافت گواهینامه نمی شود و تا سال 2028 انتظار نمی رود که مسافران را جابه جا کند. در این بازار، شرکت هایی مانند Joby Aviation در حال برنامه ریزی برای شروع ارائه خدمات خود هستند. قطعا اولین پروازها هیجان انگیز خواهد بود و بازه زمانی باید منتظر رسیدن فناوری های کاملا نو مانند این تاکسی های هوایی بود.

یکی از چیزهایی که از شرکت هایی مانند سوپرنال انتظار می رود؛ توانایی اجرای ماموریت های مسافربری مستقل است. سوپرنال می گوید هواپیمای این شرکت از روز نخست قابلیت پرواز اتوماتیک و مستقل را دارند. یک نوآوری دیگر در این حوزه، بلوغ سیستم های پیل سوختی هیدروژنی است. کشورهای کره جنوبی و ژاپن در پی ایجاد اقتصاد هیدروژنی هستند و سوپرنال هم در پی همکاری با متخصصان نیروگاه هیدروژنی HTWO، به عنوان یکی از شرکای کلیدی خود در سرمایه گذاری حمل و نقل هوایی است. این شرکت روی باتری های لیتیومی با قدرت و چگالی بالا نیز کار می کند.

هیوندای می خواهد تا حد امکان از تجربه و میراث تولید خودرو با حجم بالا و خودروهای خودران خود نهایت استفاده را در حوزه نو ببرد. این شرکت در اقدامی دیگر Boston Dynamics را خریداری کرده تا در بهبود همه جانبه زنجیره تامین و عملیات خود کمک دستش باشد و در نهایت دارد برای تولید تاکسی های هوایی eVTOL با نرخی بی سابقه برای صنعت هواپیما است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 937

به "هیوندای شرکت نو Supernal را برای توسعه اکوسیستم تاکسی های هوایی eVTOL راه اندازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای شرکت نو Supernal را برای توسعه اکوسیستم تاکسی های هوایی eVTOL راه اندازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید