پنج مزیت خودروی چری تیگو 5

به گزارش مجله کامسا، تیگو نامی است که کمپانی چینی چری برای خودروهای نیمه شاسی بلند خود انتخاب کرده است.

پنج مزیت خودروی چری تیگو 5

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، این کمپانی که از سال 1999 شروع به کار کرده است، فعالیت خود را با همکاری مدیران خودرو توسط مدیران خودرو مونتاژ و وارد رقابت داخلی خودروهای خارجی شد.

چری تیگو 5 کراس اووری چینی است که در کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی دارای مشتریان متعددی است.

این خودرو که در دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه می شود دارای بازار فروش پررونق تری نسبت به سایر هم وطنان خود است.

البته ازنظر بسیاری از کاربران تیپ اکسلنت دارای امکانات و مشخصات بهتری است.

در این مقاله قصد داریم شما را با پنج مزیت مهم چری تیگو 5 آشنا کنیم تا دلایل خرید این خودروی چینی را متوجه شوید.

1- تنوع تجهیزات رفاهی تیگو 5

چری تیگو 5 جزء خودروهای پرآپشن چینی است. خودرویی که در مقابل سایر رقبای ایرانی و چینی حرف های زیادی برای گفتن دارد. به عبارت دیگر اگر از منظر امکانات رفاهی به خودروهای چینی موجود در ایران نگاه کنیم، چری تیگو 5 از رقبایی چون جک S5 و هایما H2 جلوتر است. در این خودرو شاهد آپشن هایی نظیر فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی برقی 6 حالته برای راننده و 4 حالته برای سرنشین جلو، قابلیت اتصال سیستم چندرسانه ای به گوشی های اندروید و آیفون، سیستم چندرسانه ای مجهز، دکمه های کنترلی روی فرمان، تهویه اتوماتیک دوگانه، نمایشگر اطلاعات خودرو، صندلی های راحت، آینه های جانبی برقی و سیستم روشنایی DRL هستیم.

2- ایمنی چری تیگو 5

ایمنی یکی از مواردی است که در خودروهای داخلی و چینی کمتر شاهد آن هستیم. عملکرد چری تیگو 5 در این زمینه قابل قبول بوده و هرچند که از نقطه نظر کارشناسان معتبر بین المللی بررسی نشده است، تجهیزات ایمنی این خودرو ازنظر کاربران در حد انتظار است. البته دانستن این نکته که چری تیگو 5 در تست های موسسه CN-Cap پیروز به دریافت 5 ستاره طلایی شده است، ممکن است کمی باعث دلگرمی شما شود.

در تیپ اکسلنت چری تیگو 5 کروز کنترل، سنسورهای پارک عقب و جلو، 4 کیسه هوای سرنشینان جلو و عقب، سیستم های کمکی راننده شامل DTC و HHC، سیستم ترمز گیری مجهز به ABS، EBD و ESP، کنترل ترکشن خودرو، جلوگیری از لغزیدن تایرها در شرایط برفی و بارانی، سنسور باران، کنترل حرکت در شیب ها و دوربین دید عقب دینامیکی از امکاناتی هستند که برای حفظ ایمنی سرنشینان و عابران پیاده در چری تیگو 5 در نظر گرفته شده است.

3- طراحی داخلی و فضای کابین

در داخل چری تیگو 5 جای کافی برای 5 سرنشین بزرگ سال وجود دارد و افراد بلندقد می توانند بدون ایجاد مشکل در قسمت پاها و سر در این خودرو قرار بگیرند. عایق بندی مناسب کابین نیز از ورود صداهای مزاحم و برهم زننده آرامش شما جلوگیری می کند. از سوی دیگر فضای داخلی بسیار دل نشین است. رنگ بندی مناسب و استفاده از مواد باکیفیت در ساخت داشبورد و سایر قسمت های کابین، نکته ای است که حس قرار دریافت در خودروهای لوکس کره ای را به شما القا می کند. قرارگیری دکمه های کنترلی، صفحه نمایش و بلندگوها در جاهای متناسب و در دسترس نیز از دیگر مواردی است که باعث می شود شما از قرار دریافت در داخل چری تیگو 5 هیجان زده شوید.

4- طراحی خارجی زیبا تیگو 5

یکی از اصلی ترین نکات در انتخاب خودروهای خارجی در میان ایرانیان ظاهر خودروهاست. در لیست خریداران چری تیگو 5 تقریبا هر نوع سن و سال و سلیقه ای وجود دارد. شباهت این خودرو به محصولات شرکت ژاپنی توبوتا می تواند نکته ای لذت بخش برای کسانی باشد که به دلیل قیمت بالاتر قادر به خرید خودروهای این برند نیستند. البته اگر به هر قسمت به صورت جداگانه نگاهی بیندازیم شباهت های جذابی را با سایر محصولات ژاپنی نظیر نیسان ایکس تریل هم مشاهده خواهیم کرد. هرچند عملکرد پیروز طراحان چینی چری تیگو 5 در کپی برداری ترکیبی برای بسیاری از طرفداران این خودرو خوشایند بوده و در هنگام خرید شاهد تعداد زیادی از متقاضیان هستیم. البته بعضی از خریداران از پهنای کم بدنه که شکلی نا هماهنگ برای خودرو ایجاد کرده ابراز نارضایتی کرده اند.

5- خدمات پس از فروش و بازار دست دوم مناسب

شرایط فعلی بازار ایران باعث شده است که خودروهای خارجی به دلیل اعمال تحریم ها، قوانین محدودکننده ورود خودروهای خارجی سوءاستفاده شرکت های تولیدکننده و عرضه کننده خودرو و کاهش مرتب ارزش پول ملی دچار افزایش شدید قیمت و کاهش خریدار شوند. این امر باعث می شود که فقط افراد خاصی متقاضی این خودروها بوده و توانایی خرید آن ها را داشته باشند. چری تیگو 5 به لطف خدمات پس از فروش مناسب مدیران خودرو تا حد زیادی از این ماجرا قسر در رفته است.

این خودروی چینی هرچند که از افزایش بی منطق قیمت ها بی بهره نبوده اما هنوز هم ارزش خرید خود را حفظ کرده و با تلاش های شرکت مدیران خودرو شرایط خوبی ازنظر خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی داشته باشد. بدون شک نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات برای یک خودروی کارکرده بیشتر است. به همین دلیل بازار دست دوم خودروهای چینی چندان گرم نیست. نکته ای که به لطف کیفیت مناسب ارائه خدمات پس از فروش برای چری تیگو 5 کمتر شاهد هستیم.

جمع بندی

چری تیگو 5 خودرویی چینی است که برخلاف تصور بیشتر مردم در مورد خودروهای چینی دارای کیفیت مناسبی است و توانسته است گوی سبقت را از برندهای چینی دیگر نظیر هایما، جک و بی وای دی برباید. به علاوه بسیاری از خریداران خرید خودروی باکیفیت چینی را به خرید خودروهای داخلی که هرروز امکانات عادی خودرو در ایست آپشن های آن ها قرار می گیرد ترجیح می دهند. باوجود مزیت هایی که برای چری تیگو 5 در این مطلب بیان کردیم معایبی نظیر قدرت موتور و شتاب گیری ضعیف، فضای بار کوچک، سختی صندلی ها و وزن بالا برای این خودرو گزاش شده که توضیح در مورد هریک از حوصله این مطلب خارج است.

بااین حال مطالعه نظرات خریداران این خودرو نشان می دهد که بسیاری از افراد این خودروی جذاب شرکت چری را خودرویی مناسب برای خانواده های پرجمعیت و طرفدار مسافرت های طولانی دانسته اند. همچنین سیستم تعلیق نرم و راحت این خودرو شما را در جاده های ناهموار دست تنها نخواهد گذاشت. البته مشخصا نمی توان از کراس اووری نظیر چری تیگو 5 انتظار سرعت بالا یا شتاب گیری سریع را داشت. چراکه وزن بالای این خودرو و قدرت کم موتور باعث می شود که حرکت آن در جاده ها و خیابان های شهری کمی دست به عصا باشد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 164

به "پنج مزیت خودروی چری تیگو 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج مزیت خودروی چری تیگو 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید