پنج نوع باکتری مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات

به گزارش مجله کامسا، پژوهشگران پنج نوع باکتری را شناسایی کرده اند که با سرطان تهاجمی پروستات مرتبط هستند.

پنج نوع باکتری مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، این امیدواری ایجاد شده که یافته های تازه بتوانند راه را برای درمان هایی که می توانند این باکتری ها را هدف قرار دهند و پیشرفت بیماری های تهاجمی را کند یا از آن جلوگیری کنند هموار سازند.

دانشمندان هنوز نمی دانند که افراد چگونه باکتری ها را جذب می کنند یا این که آیا باکتری ها عامل بیماری زایی هستند یا خیر.

پروفسور کالین کوپر سرپرست پروژه از دانشکده پزشکی نورویچ دانشگاه آنگلیا شرقی می گوید: ما پیش تر از وجود ارتباط قوی بین عفونت و سرطان اطلاع داشتیم. به عنوان مثال، وجود باکتری هلیکوباکتر پیلوری در دستگاه گوارش می تواند منجر به زخم معده شود و با سرطان معده مرتبط است و برخی از انواع پاپیلومای انسانی یا HPV می توانند باعث سرطان دهانه رحم شوند. ما می خواستیم متوجه شویم که آیا باکتری ها می توانند با روش رشد و توسعه سرطان پروستات مرتبط باشند یا خیر. ما چندین نوع باکتری مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات را یافتیم که برخی از آن ها انواع تازه ای از باکتری ها هستند که پیش تر هرگز پیدا نشده بودند.

دکتر جرمی کلارک هم چنین از دانشکده پزشکی نورویچ می گوید: سرطان پروستات مسئول بخش بزرگی از مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان است. اطلاعات کمی در مورد این که چه چیزی باعث می شود در برخی سرطان های پروستات تهاجمی تر از سایرین شود به دست آمده است. ما اکنون شواهدی داریم که نشان می دهند باکتری های خاصی در این امر دخیل هستند و بخشی دیگر هنوز معما هستند.

این تیم با پژوهشگران در بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ و موسسه کوادرام و سایر همکاران برای تجزیه و تحلیل نمونه های ادرار یا بافت بیش از 600 بیمار مبتلا به سرطان پروستات یا بدون سرطان پروستات کار کردند. آنان روش هایی را برای یافتن باکتری های مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات توسعه دادند.

دکتر راشل هرست که مسئولیت نگارش مقاله پژوهشی را برعهده داشته و از دانشکده پزشکی نورویچ است می گوید: ما چندین نوع باکتری مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات را پیدا کردیم که برخی از آن ها انواع تازه ای از باکتری ها هستند که پیش تر هرگز کشف نشده بودند.

دو گونه از باکتری های تازه کشف شده از طریق این تیم به نام های Porphyromonas bobii و Varibaculum prostatecancerukia نامگذاری شده اند. مجموعه ای از باکتری های کشف شده از طریق این تیم شامل Anaerococcus، Peptoniphilus، Porphyromonas، Fenollaria و Fusobacterium هستند.

دکتر هرست می گوید: همه باکتری ها دوست دارند بدون اکسیژن رشد کنند. زمانی که هر یک از این باکتری های بی هوازی خاص در نمونه های بیمار شناسایی شد با درجات بالاتر سرطان پروستات و پیشرفت سریع تر به سمت بیماری های تهاجمی مرتبط بود. ما هم چنین سازوکارهای بیولوژیکی بالقوه ای را شناسایی کردیم که چگونه این باکتری ها ممکن است با سرطان مرتبط شوند. از جمله مواردی که ما هنوز نمی دانیم این است که مردم چگونه این باکتری ها را جذب می کنند آیا این باکتری های باعث ایجاد سرطان می شوند یا این که آیا یک پاسخ ایمنی ضعیف اجازه رشد باکتری را می دهد؟ با این وجود، ما امیدواریم که یافته های مان و کارهای درمانی مان در آینده بتوانند به یافتن گزینه هایی منجر شوند که قادر خواهند بود سرطان تهاجمی پروستات را کند کرده یا از بروز آن پیشگیری کنند. کار ما هم چنین می تواند پایه های آزمایش های تازه ای را ایجاد کند که در آن از باکتری ها برای پیش بینی موثرترین درمان برای سرطان هر مرد استفاده می شود.

پژوهشگران هم چنین خاطرنشان کردند که بسیاری از باکتری ها برای زندگی انسان مفید هستند و حذف باکتری های مضر بدون از بین بردن محافظت ارائه شده از طریق باکتری های خوب کار ساده ای نیست.

نتیجه این پژوهش در مجله European Urology Oncology منتشر شده است.

دکتر هیلی لوکستون مدیر تحقیقات در حوزه سرطان پروستات در بریتانیا می گوید: این یک کشف هیجان انگیز است و ظرفیت آن را دارد که واقعا انقلابی در درمان مردان ایجاد کند. اگر این تیم بتواند نشان دهد که این باکتری های تازه شناسایی شده نه تنها می توانند سرطان پروستات تهاجمی را پیش بینی کنند بلکه در واقع باعث ایجاد سرطان تهاجمی پروستات می شوند برای اولین بار ممکن است واقعا بتوانیم از بروز سرطان پروستات پیشگیری کنیم. این یک پیشرفت بزرگ خواهد بود که می تواند سالانه جان هزاران نفر را نجات دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1108

به "پنج نوع باکتری مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج نوع باکتری مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید