تور آفریقای جنوبی: آشنایی با شهر فوتبال، ورزشگاه زیبای ژوهانسبورگ

به گزارش مجله کامسا، ورزشگاه FNB یا شهر فوتبال یکی از معروف ترین ورزشگاه های قاره آفریقا است که در شهر ژوهانسبورگ واقع شده است. این ورزشگاه که مدت زیادی از ساخت آن نمی گذرد تا به حال میزبان رویدادهای بسیار مهمی بوده که آن را به ورزشگاهی مهم در قلب قاره سیاه تبدیل نموده است. در ادامه سری مقاله های آشنایی با ورزشگاه در خبرنگاران این ورزشگاه بزرگ آفریقای جنوبی را به شما معرفی می کنیم.

تور آفریقای جنوبی: آشنایی با شهر فوتبال، ورزشگاه زیبای ژوهانسبورگ

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

اطلاعات کلیدی

باشگاه: کایزر چیفز اف.سی (Kaizer Chiefs FC)

سال تاسیس: 1989 میلادی

گنجایش: 94.700 جایگاه

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

ساخت ورزشگاه اف.ان.بی (FNB) که بیشتر با نام شهر فوتبال (Soccer City) شناخته می گردد، در سال 1986 شروع شد و پس از 3 سال در سال 1989 به خاتمه رسید. در زمان تاسیس ورزشگاه گنجایش آن معادل 80.000 نفر بود.

برگزاری رقابت های جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی دلیلی بود برای اینکه این ورزشگاه دستخوش تغییراتی اساسی گردد و بهسازی های بزرگی روی آن انجام بگیرد. در نتیجه این بهسازی ها گنجایش ورزشگاه FNB به 95.000 جایگاه رسید، اگرچه در طول برگزاری رقابت های جام جهانی این اندازه به صورت موقت به 85.000 نفر کاهش پیدا کرد.

در طول برگزاری رقابت های جام جهانی 2010، شهر فوتبال میزبان بازی افتتاحیه بین مکزیک و آفریقای جنوبی بود که آن بازی با نتیجه مساوی 1-1 به خاتمه رسید. به غیر از بازی افتتاحیه، 4 بازی دیگر از مرحله گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی، بازی یک چهارم نهایی بین اوروگوئه و غنا و بعلاوه فینال رقابت ها بین اسپانیا و هلند که به قهرمانی تیم ملی اسپانیا منجر شد در این ورزشگاه انجام گرفتند.

FNB که طراحی آن از ظرف های مخصوص آفریقایی (Calabash) الهام گرفته شده است، یک بار در سال 1996 و بار دیگر در سال 2013 میزبان بازی فینال جام ملت های آفریقا بوده و با توجه به سابقه برگزاری رقابت های جام جهانی حالا به یکی از مهم ترین استدیوم های قاره آفریقا تبدیل شده است.

راه های دسترسی به ورزشگاه

شهر فوتبال در جنوب غربی شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و در مجاورت شهر سووتو (Soweto) واقع شده است. این ورزشگاه تقریباً در 8 کیلومتری مرکز شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته است و مرکز شهر سووتو هم حدود 9 کیلومتر از آن فاصله دارد.

اگر با اتوموبیل از جاده N1 که از جاده های غربی شهر است به سمت ورزشگاه می روید، باید از تقاطع 67 وارد Randskouweg بشوید سپس به سمت شرق بپیچید و وارد جاده Rand Show بشوید و در همین خیابان به راستا خود ادامه بدهید تا به سه راهی جاده Narsec برسید.در محل سه راهی به سمت چپ بروید تا به ورزشگاه برسید.

بعلاوه امکان دسترسی از جاده M1 به وسیله همان خیابان Narsec هم وجود دارد.

آدرس ورزشگاه به زبان انگلیسی به این صورت است: Gate 2, Narsec & Rand Show Road, Johannesburg

بلیت بازی های تیم کایزر چیفز

بلیت بازی های تیم کایزر چیفز اف.سی را می توانید به صورت آنلاین از وب سایت Computicket، به صورت حضوری از مغازه های سطح شهر ژوهانسبورگ یا از گیشه های بلیت فروشی ورزشگاه تهیه کنید.

بلیت تمام جایگاه های ورزشگاه شهر فوتبال 40 راند آفریقای جنوبی (حدود 15.000 تومان) است.

تورهای ورزشگاه شهر فوتبال

شرکت پیمانکار اداره کننده ورزشگاه FNB برای علاقه مندان تورهایی با همراهی راهنما برگزار می نماید. در طول این تورهای 60 تا 90 دقیقه ای رختکن ها، تونل ورود بازیکنان به زمین، جایگاه کنفرانس خبری و محدوده های VIP مورد بازدید قرار می گیرند.

تورهای ورزشگاه به جز روزهای برگزاری بازی در تمام روزهای دیگر برگزار می شوند ولی ساعت خاصی جهت برگزاری تور اعلام نشده و در ساعات مختلف روز امکان برگزاری تور وجود دارد.

از آن جایی که شرکت در تورها بسته به برگزاری تور در زمان حضور شما در ورزشگاه دارد، نیازی به رزرو کردن تور نیست. اما می توانید به صورت آنلاین تورها را بخرید یا با با شماره تلفن 5300 247 11 27+ یا آدرس ایمیل [email protected] تماس بگیرید.

منبع: کجارو
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 959

به "تور آفریقای جنوبی: آشنایی با شهر فوتبال، ورزشگاه زیبای ژوهانسبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: آشنایی با شهر فوتبال، ورزشگاه زیبای ژوهانسبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید