آشنایی کوتاه با بهترین زمان سفر به جیپور

به گزارش مجله کامسا، یکی از مکان های گردشگری هندوستان، شهر جیپور بوده که در شمال شرقی آن قرار گرفته است. از ویژگی های جالبی که باعث شد تا این شهر به شهر صورتی معروف شود، وجود خانه و ساختمان های صورتی رنگی بوده که بسیار زیبا و جالب توجه هستند. این خانه ها به صورت ماهرانه ای بنا شده اند. در ادامه تصمیم داریم بهترین زمان سفر به جیپور را به شما معرفی کنیم، بنابراین اگر شما هم تمایل دارید که اطلاعات بیشتری از این شهر بدست آورید، به هیچ وجه خواندن مقاله جذاب بهترین فصل برای سفر به جیپور را از دست ندهید.

آشنایی کوتاه با بهترین زمان سفر به جیپور

فصل زمستان

یکی از موعدهای مناسب جهت سفر به این منطقه، فصل زمستان بوده که معمولا اوایل ماه های نوامبر و اواخر فوریه را شامل می گردد. در این فصل مسافران بسیاری از نقاط دنیا گوناگون به شهر جیپور سفر می کنند و معمولا فصل پر مسافری هست و همین مسئله موجب شده تا قیمت اتاق های اجاره افزایش یابد و چیزی حدودا دو برابر گردد. در صورت آماده شدن برای سفر از لباس های گرم و زمستانی غافل نشوید و حتما با خود ببرید، چرا که معمولا هوا در شب حدود 3 الی4 درجه سردتر می گردد. در حالت کلی، دما در طول روز ممکن است از 7 درجه تا 31 درجه متغیر باشد، بنابراین خودتان را برای هرگونه شرایط آب و هوایی در بهترین زمان سفر به جیپور کاملا آماده و مهیا کنید. در این فصل می توانید از رصدخانه جانتار مانتار دیدن کنید که پیشینه تاریخیش به 300 سال قبل بازمی گردد و پادشاهی ساوایی به نام جای سینگ دوم آن را تاسیس کرد. امروزه 19 دستگاه رصد نجومی در درون رصدخانه جانتار مانتار موجود هستند.

فصل بهار

شروع فصل بهار از اواخر ماه مارس تا اواخر ماه می را شامل می گردد. در این فصل آب و هوای گرم و بسیار مرطوب بر منطقه حکمفرما بوده و معمولا فصل مناسبی جهت مسافرت به شهر جیپور نیست؛ اما در صورتیکه تمایل داشته باشید در این فصل به این شهر سفر کنید، براساس مقاله بهترین فصل برای سفر به جیپور توصیه می گردد حتما آب با خود ببرید تا مشکلاتی نظیر کمبود آب بدن برایتان به وجود نیاید. سعی کنید از نوشیدنی هایی نظیر شیر نارگیل و آب میوه به مقدار زیاد استفاده کنید و از همه مهمتر برای حفاظت از پوست خود حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. برای اقامت خود هتل هایی را برگزینید که کولرهای گازی یا آبی دارند و از امکانات مناسبی برخوردار هستند. در این فصل معمولا مسافران و گردشگران کمی به شهر جیپور سفر می کنند و در حالت کلی فصل کم مسافری بشمار می آید.

مناسب ترین فصل برای سفر به جیپور کدام است؟

کشور هند به طور کلی آب و هوای متنوعی دارد به طوریکه در ماه هایی از سال برف های شدیدی در کوه های هیمالیا را شاهد هستیم و از طرفی در ماه های دیگر دارای بارندگی های شدید هستند. شهر جیپور یک منطقه خشک و نیمه بیابانی به شمار می آید که دارای سه فصل بهار، تابستان و زمستان هست. در فصل بهار و تابستان آب و هوای گرم بر منطقه حکمفرما بوده و البته در فصل تابستان پدیده هایی مثل باران های شدید موسمی در طی یک دوره کوتاه رخ می دهند. فصل سوم فصل زمستان بوده که از اوایل ماه نوامبر تا اواخر ماه فوریه را شامل می گردد. پیشنهاد ما به شما برای سفر به این شهر دیدنی، فصل زمستان است. بنابراین اگر قصد سفر به هندوستان و بازدید از شهر صورتی را دارید، فصل زمستان را انتخاب کنید تا خاطرات خوب و نابی از این سفر تا سال ها برایتان یادگار بمانند.

بارندگی در جیپور در چه ماه هایی رخ می دهد؟

این فصل معمولا اوایل ماه ژوئن تا اواخر اکتبر را شامل می گردد. در این فصل از سال باران های شدید موسمی در طی یک دوره کوتاه رخ می دهند، اما در حالت کلی میزان بارندگی در این ماه ها حتی از میزان متوسط آن هم پایین تر بوده و فقط در طی یک دوره کوتاه بارندگی های شدیدی را شاهد هستیم. هر منطقه در هر جای دنیا که قرار داشته باشد، دارای یک سری جاذبه های گردشگری بوده که شهر جیپور هم از این قاعده جدا نیست. یکی از معروف ترین دیدنی ها قلعه جایگراه بوده که در این فصل می توانید از آن دیدن کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 46

به "آشنایی کوتاه با بهترین زمان سفر به جیپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کوتاه با بهترین زمان سفر به جیپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید