همه چیز درباره سافاری دبی!

به گزارش مجله کامسا، اگر شما نیز جزو علاقه مندان به بازدید از شهر لوکس و بی نظیر دبی هستید، بهتر است بدانید که زیبایی های این شهر مدرن، تنها در ساختمان ها و فناوری های پیشرفته آن خلاصه نمی گردد. در واقع دبی دارای حیات وحش بسیار زیبا و شگفت انگیز می باشد که هر کسی با سفر به این شهر باید از آن بازدید نماید. با اینکه کمتر کسی با سفر به دبی به فکر کویر گردی و طبیعت گردی در این شهر می افتد؛ اما باید بگوییم که قسمت اعظم جذابیت های دبی مختص این زیبایی های طبیعی می باشد.

همه چیز درباره سافاری دبی!

به عنوان مثال سافاری دبی از هیجان انگیزترین تجربه هایی است که هر فرد می تواند در زندگی خود تجربه کند؛ مجموعه سافاری شهر زیبای دبی به صورت کاملاً مجهز و کامل برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است تا تجربه سفر به دبی هر مسافر را کامل کند. در ادامه این مطلب قصد داریم به انواع فعالیت هایی که در سافاری دبی انجام می گیرد بپردازیم و هر یک را توضیح دهیم. در صورتی که علاقه مند به تفریح و گردش در طبیعت دبی هستید، این مطلب را از دست ندهید.

سافاری به طور کلی به معنای بازدید از حیات وحش و طبیعت، به طور کاملاً مسئولانه و با رعایت مواردی منوط بر آسیب نرساندن به طبیعت و حیوانات می باشد. مجموعه سافاری شهر زیبای دبی نیز یکی از هیجان انگیزترین تجربه ممکن می باشد که در بیابان های دبی شکل می گیرد و در آن می توانید به محل زندگی گونه های بسیاری از حیوانات بومی این منطقه اعم از غزال ها و گربه های وحشی بپردازید و از فعالیت های متنوع در این منطقه لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که سافاری دبی در بیابان های دبی صورت می گیرد و البته که این بیابان ها در فصول گرم سال، بسیار سوزان خواهند بود؛ بنابراین برای آن که در برترین شرایط سافاری دبی را تجربه کنید باید در زمان هایی که آب و هوا معتدل و سرد است به این منطقه ها بروید؛ پیشنهاد ما این است که فصول زمستان و بهار و بعلاوه عید نوروز را برای این کار انتخاب کنید تا نهایت لذت را ببرید.

سافاری به طور کلی از کشورهای آفریقایی شکل گرفته است و اکنون در تمامی نقاط دنیا برگزار می گردد. معمولاً وقتی صحبت از سافاری به پیش میاید بیشتر افراد به یاد آفرود سواری در تپه های شنی کویر می افتند؛ اما سافاری به تمامی تجربیات هیجان انگیزی که می توانید در طبیعت داشته باشید گفته می گردد. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا به طور کامل به معرفی مجموعه سافاری شهر دبی بپردازیم.

خب! با توجه به این که سافاری دبی در صحرای داغ و سوزان و بر روی شن های گرم و طلایی برگزار می گردد و از آن جایی که نمی توان حضور پر رنگ تر خورشید و اشعه های مضرش را نادیده گرفت، اولین وسیله ای که حتما باید به همراه داشته باشید، کرم ضد آفتاب با SPF بالاست. کلاه آفتابی هم گزینه خوبی است برای این که آفتاب کمتری در ارتباط با پوشت شما باشد. البته فط پوست شما در معرض تابش آفتاب نیست بلکه باید به فکر چشم هایتان هم باشید، پس عینک آفتابی با UV مناسب هم برای شما لازم است.

اگر دارو مصرف می کنید، حتما با خود ببرید. اگر دوست دارید تا شب به سافاری دبی بروید و این کار را تا هنگام شب ادامه دهید، داشتن چراغ قوه برای شما یک یاری بزرگ در سیاهی شب صحرا است البته، شما به پماد دفع حشرات و دوربین دو چشمی هم نیاز پیدا خواهید کرد.

کوله پشتی سبک و مقاوم، قمقه آب، چند بسته شکلات، پاوربانک، لباس مناسب با هوای گرم صحرا و کفش منعطف هم که دیگر از دارایی های اولیه یک ماجراجو است که در این سافاری بایبد به همراه داشته باشید. دیگر وقت آماده شدن برای پرداختن به یک ماجراجویی هیجان انگیز در دبی است.

چه فعالیت هایی را می توان در سافاری دبی تجربه کرد؟

از انواع تفریحاتی که می توانید در سافاری دبی تجربه کنید؛ سفر به دل کویر دبی و بازدید از این منطقه شگفت انگیز می تواند مجذوب کننده ترین آن ها باشد. اغلب فعالیت هایی که در این منطقه صورت می گیرد را می توانید با استفاده از تورهای سافاری شهر زیبای دبی تجربه کنید و سفر دبی خود را به یاد ماندنی نمایید.

این سفر عمدتاً در ساعات بعد از ظهر شروع می گردد و با رزرو تور سرویس هایی در مقابل درب هتل در این ساعات منتظر شما خواهند بود. پس از آنکه به کویر رسیدید، سفر هیجان انگیز شما شروع می گردد و در مرحله اول می توانید ماشین سواری بر روی تپه های شنی را تجربه کنید. تفریحات مختلفی در این سفر برای شما تدارک دیده است، این تفریحات شامل اسکی روی شن، موتورهای چهارچرخ و شترسواری می شوند.

بعد از انجام فعالیت های مفرح سافاری دبی می توانید به تماشای غروب خیره کننده در کویر بپردازید؛ البته برای پذیرایی از مهمانان منطقه ای فراهم شده است که به صورت سنتی طراحی شده و انواع غذاها، نوشیدنی ها و تفریح ها در آن ارائه می گردد. غذاهایی که برای مهمانان سرو می گردد اغلب غذاهای محلی و مرغوبی هستند که همراه با برگزاری جشن سرو می شوند. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا به طور جزئی تمام فعالیت هایی که در سافاری دبی برگزار می شوند را آنالیز نماییم.

  • لندکروز سواری روی شن های کویر دبی

یکی از مجذوب کننده ترین تفریحاتی که می توان در محیط های کویری و شنی تجربه کرد، سواری بر روی شن است. اگر علاقه مند به هیجان، سرعت و فعالیت های نشاط آور هستید؛ حتما با سفر به دبی، لندکروز سواری روی شن های کویر دبی را در فهرست فعالیت های خود قرار دهید. البته خوب است بدانید که سواری ها تحت نظر راننده های حرفه ای انجام می گیرند و از امنیت بالایی برخوردار هستند.

  • شترسواری در دل کویر

از محبوب ترین فعالیت هایی که مسافران شهر دبی علاقه به تجربه آن ها دارند، شتر سواری در بیابان های دبی می باشد. اغلب این سواری ها در زمان غروب خورشید انجام می گیرند؛ به طوری که در سکوت آرامش بیابان تجربه ای شگفت انگیز را برای افراد رقم میزند.

  • بازدید از حیات وحش در بیابان های دبی

همان طور که اشاره شد، سافاری در همه منطقه ها دنیا به صورت مسئولانه و در راستای عدم آسیب به حیوانات و حیات وحش صورت می گیرد؛ از همین رو در سافاری دبی نیز می توانید به بازدید از حیوانات مختلف و زیبای این منطقه بپردازید و از حیوانات این منطقه عکس های زیبا تهیه نمایید.

  • اسکی روی شن

لذت سواری بر روی شن های نرم بیابان های دبی را می توانید با اسکی روی شن مجموعه سافاری دبی تجربه نمایید. شاید فکر کنید این فعالیت ممکن است کمی خطرناک به نظر برسد، اما باید بگوییم که اسکی روی شن، به علت سواری بر روی شن های نرم و ماسه های کویر، بسیار ایمن است و مسئله ای برای شن سواران به وجود نمی آورد.

  • سواری با چهار چرخ های بیابانی

سواری با دون باگی یا موتورهای چهارچرخ از هیجان انگیزترین فعالیت ها در بیابان می باشد؛ حالا به این فکر کنید که با موتورهای حرفه ای و در بیابان های کویر دبی این تجربه را کسب کنید و از آن لذت ببرید. موتور سواری در تپه های دبی را هم بچه ها می توانند تجربه کنند و هم بزرگ سالان؛ در واقع موتورهای چهار چرخ این مجموعه در دو سایز 350 و 150 در اختیار مهمانان قرار می گیرد که موتورهای بزرگ برای بزرگ سالان و موتورهای کوچک برای بچه ها قابل استفاده می باشد.

  • اجرای تفریح سنتی تانورا

تانورا یکی از انواع تفریح های سنتی دبی می باشد که در آن بانوان با پوشیدن دامن های رنگی و بزرگ، به اجرای حرکات نمایشی می پردازند. بسیاری از مهمانان می توانند در انجام این حرکات نمایشی، گروه تانورا را همراه کنند و از یک شب پر نشاط لذت ببرند.

  • نقش حنا در سافاری دبی

در کشورهای عربی، هندی، آفریقایی و خاورمیانه به کارگیری طرح هایی مانند گل ها، پروانه و طرح های سمبلیک با رنگ حنا بر روی پوست بدن، دست و گاها صورت یکی از سنت های زیبا و بومی به شمار میرود. افرادی که به تورهای سافاری دبی می فرایند، می توانند از این نقش ها به وسیله هنرمندان حرفه ای بر روی پوست بدن خود بی اندازند.

  • سرو غذاهای محلی در اقامتگاه های کویر

همان طور که گفته شد، مهمانان سافاری دبی بعد از یک روز پر هیجان انگیز و شلوغ می توانند خستگی خود را در اقامتگاه بیابانی سنتی و بسیار زیبای این کویر برطرف کنند و با سبک زندگی بادیه نشینی اعراب بیشتر آشنا شوند. در این اقامتگاه انواع نوشیدنی ها و غذاهای سنتی عربی و خاورمیانه ای برای مهمانان، در بالاترین کیفیت سرو می شوند و مهمانان می توانند با نشستن در کنار آتش های کوچک به صرف غذاهای خوش طعم و تماشای حرکات نمایشی بپردازند.

  • گزیده ای از حیات وحش دنیا را در سافاری شهر زیبای دبی تجربه کنید

همان طور که می دانید، شهر دبی از تنوع گونه های جانوری زیادی برخوردار نیست و در گذشته نیز به علت شکارهای بی رویه حیوانات، بعضی گونه های موجود در این شهر از بین رفته و یا تعداد آن ها کم شده است. اما با گذشت زمان و پیشرفت شهر دبی، مسئولین این شهر تصمیم گرفتن تا گونه های جانوری سایر کشورهای دنیا را به این شهر وارد کنند. از همین رو افرادی که قصد استفاده از سافاری دبی را دارند، اکنون می توانند در این مکان از 2500 حیوان و 250 گونه جانوری بازدید کنند.

  • سافاری ویلیج دبی

سافاری ویلیج دبی در واقع یک دهکده کوچک و طبیعتی بی نظیر را برای بازدید کنندگان به ارمغان آورده است. این مکان با تمرکز بر گونه های حیوانی محلی امارات تدارک دیده شده است که در آن می توانید از حیواناتی مانند شیر و پلنگ و اسب آبی، کروکودیل، گورخر، خرس، بوفالو، چیتا، بوفالوی سفید تماشا کنید. البته همان طور که گفته شد محیطی که حیوانات در آن نگهداری می شوند، مانند یک جزیره کوچک می باشد که دارای امکاناتی مانند پوشش گیاهی متنوع و آبشار است.

  • تماشای های آفریقا در سافاری دبی

هرگاه حرف از گونه های حیوانی شگفت انگیز و زیبای حیات وحش می گردد، نمی توان به کشور آفریقا با گونه های غنی حیوانی و جانوری فکر نکرد. در واقع مسئولین سافاری دبی برای بهتر کردن تجربه بازدید از حیوانات حیات وحش، اقدام به نگهداری حیوانات حیات وحش آفریقایی که شامل شیر، شامپانزه، گوریل، زرافه گردن کوتاه، لمور، شاخ درازان، لاک پشت غول پیکر و سگ های وحشی می باشند، نموده اند و با بازدید از قسمت آفریقایی این مجموعه می توانید به تماشا انواع خزندگان و جانوران بپردازید.

  • تماشای های آسیا در سافاری دبی

البته که در تجربه سافاری دبی، بازدید از قسمت آسیایی را فراموش نکنید. در بخش آسیایی این مجموعه می توانید در محیطی سراسر سبز و پر از گیاه به قدم زدن بپردازید و از محیط کویری و بیابانی این مجموعه کمی فاصله بگیرید. در این منطقه بعلاوه می توانید از حیواناتی مانند میمون های درازدست، خرس سیاه آسیایی و اژدهای کومودو بازدید کنید و از تئاترهای هیجان انگیزی که در آن اجرا می گردد لذت ببرید.

  • دهکده وادی

یکی از هیجان انگیزترین قسمت های مجموعه سافاری دبی که تجربه آن می تواند هرکسی را به وجد بیاورد، دهکده وادی می باشد. شما می توانید با ورود به این منطقه به صرف قهوه های اصیل عربی و غذاهای لذیذ بپردازید و یا ماجراجویی خود را با فعالیت هایی مانند زمین بازی، تورهای کوهنوردی، دیوار نوردی، بانجی جامپینگ و یا زیپلاین کامل کنید.

  • مزرعه مخصوص بچه ها

مجموعه سافاری شهر زیبای دبی، بخش مخصوص به بچه ها را در این مجموعه فراهم نموده است تا بچه ها و خردسالان بتوانند با فاصله گرفتن از زندگی شهر و تکنولوژی های روزمره، کمی با نحوه زندگی روستایی و حیوانات اهلی، آشنا شوند.

خانواده هایی که با بچه ها و خردسالان خود به این مکان می ­آیند، این فرصت را دارند تا سفری علمی را برای بچه ها خود تدارک ببینند و از آن ها بخواهند تا رفتار با حیواناتی مانند مرغ و خروس، بز و گوسفند و گاوها را یاد بگیرند.

سؤالات متداول

  • آیا می توان در سافاری دبی همراه خود غذا برد؟

همه مهمانان این مجموعه موظف اند به قوانین مربوط به حیوانات و امکانات پارک احترام بگذارند. این قوانین شامل عدم تغذیه و اذیت کردن حیوانات و عدم ریختن زباله در داخل پارک است. به همراه داشتن غذا و نوشیدنی داخل پارک ممنوع است.

  • در مجموعه سافاری شهر دبی باید از چه نوع پوششی استفاده کرد؟

استفاده از لباس و کفش راحت برای تجربه لذت بخش تر توصیه می گردد. پارک سافاری دبی یک نهاد دولتی و یک محیط خانوادگی است و استفاده از لباس های محترمانه در هر زمان در محوطه پارک الزامی است.

  • چگونه می توان به سافاری دبی رفت؟

برای کسانی که ماشین ندارند، ساده ترین راه برای رسیدن به سافاری وسایل حمل و نقل عمومی هستند؛ می توانید در ایستگاه مترو کریک پیاده شوید و باقی راه را با تاکسی سپری کنید. از ایستگاه مترو کریک تا باغ وحش سافاری دبی با تاکسی حدود 16 دقیقه است.

  • برترین زمان برای بازدید از پارک سافاری دبی چه زمانی است؟

برترین زمان برای بازدید از پارک سافاری دبی، از نوامبر تا مارس است زیرا در این ماه ها هوا به مقدار کافی خنک است تا بتوانید مکان را به راحتی بگردید. این زمان بعلاوه برترین زمان برای تماشای حیوانات است.

  • مساحت مجموعه سافاری چقدر است؟

پارک، منطقه سافاری و باغ وحش آن جمعاً 7.3 کیلومترمربع وسعت دارند.

  • پکیج سفر سافاری چیست؟

پکیج سفر سافاری که حدود 45 دقیقه طول می کشد، این پکیج یک تور سرگرم کننده و آموزشی است که در پی آن مهمانان می توانند از بعضی از معروف ترین گونه های حیوانات دنیا بازدید کنند.

  • چند دهکده در مجموعه سافاری دبی وجود دارد؟

پارک سافاری دبی دارای 4 دهکده مختلف با زیستگاه های متنوع و 2 مزرعه برای استراحت مهمانان می باشد. دهکده های مختلف پارک سافاری دبی شامل سافاری کویر عربی، دهکده آسیایی، دهکده کاوشگر و دهکده آفریقایی می باشد. با بلیط پارک سافاری دبی، می توانید از هر روستای پارک تماشا کنید.

نتیجه گیری

وجود یک منبع معتبر اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات دقیق از امکانات و خدمات تفریحی شهرهای مختلف، می تواند نقش مهمی در انتخاب برترین گزینه سفر، برای مسافران داشته باشد. سایت خبرنگاران به عنوان یکی از جامع ترین و معتبرترین منابع درزمینهٔ سفر و گردشگری، با هدف افزایش اطلاعات مهمانان و مسافران، سعی در بهبود فرایند سفرهای کاری و تفریحی شما دارد. می توانید برای کسب اطلاع در زمینهٔ های مختلف از جمله معرفی مراکز تفریحی و هتل های سراسر دنیا، رزرو هتل و بلیط هواپیما و خدمات مرتبط با سفر، با سایت خبرنگاران همراه باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1179

به "همه چیز درباره سافاری دبی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سافاری دبی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید