برترین زمان سفر به راس الخیمه؛ قطب گردشگری خاورمیانه در امارات متحده عربی

به گزارش مجله کامسا، این روزها راس الخیمه، شهری در کرانه ساحلی خلیج فارس در کشور امارت متحده عربی، توجه گردشگران زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب نموده است. برای آگاهی از برترین زمان سفر به این شهر، در این مقاله با ما بخوانید.

برترین زمان سفر به راس الخیمه؛ قطب گردشگری خاورمیانه در امارات متحده عربی

راس الخیمه، یکی از هفت شیخ نشین امارات متحده عربی در سال های اخیر با پیشرفتی بینظیر تبدیل به یکی از قطب های مهم گردشگری در کل منطقه خاورمیانه شده است.

اقلیم بیابانی با تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل و بارش باران بسیار در مقایسه با دیگر نقاط امارات بر راس الخیمه حاکم است. تنوع جغرافیایی این شهر سبب می شود که راس الخیمه در تابستان به دلیل وزش باد خنک از سمت دریا با آب و هوایی خنک تر روبه رو باشد. منطقه ها کوهستانی نیز با 10 درجه سانتی گراد دمای کمتر در مقایسه با ساحل، منطقه های دلپذیر برای گشت و گذار به شمار می آیند. تور راس الخیمه هم اکنون از مشهورترین تورها در تور امارات متحده عربی به شمار می آید.

برترین زمان سفر به راس الخیمه و فصل داغ گردشگری آن، اواخر فصل پاییز تا اوایل فصل زمستان در ماه های نوامبر تا مارس است. دمای میانگین در ماه ژانویه بین 18 تا 25 درجه سانتی گراد و در ماه جولای بین 29 تا 43 درجه سانتی گراد است. هوا گاهی تا 45 درجه سانتی گراد در تابستان گرم می شود و این روزها با رطوبت بالایی روبه رو هستند. طبق گزارشات هواشناسی، حدودا هر پنج سال یکبار در کوه جیص برف می بارد.

تاریخ این شهر که نام اصلی آن، جولفار است به بیش از چند هزار سال قبل بازمی شود. موقعیت این شهر در شمالی ترین بخش امارت در کرانه خلیج همواره فارس، بسیار استراتژیک است. راس الخیمه با وجود بیش از 65 کیلومتر خط ساحلی در همسایگی ایران، سالیانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

تنوع محیط زیستی در راس الخیمه با وجود ساحل، بیابان، کوه، دشت ها و زمین های روستایی، امکانات بسیاری برای تجارت، گردشگری و گزینه های مسکونی در اختیار آن قرار داده اسراس الخیمه، جایی که هیجان به اوج خود می رسدت. در سفر به این شهر، دیدنی های راس الخیمه از جمله چشمه های آبگرم خط، موزه ملی راس الخیمه، پارک آبی ایسلند و زیپ لاین راس الخیمه را به هیچ وجه نباید فراموش کنید.

برترین زمان سفر به راس الخیمه بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به راس الخیمه بر اساس آب و هوا، دوازدهم نوامبر تا دوازدهم مارس (21 آبان تا 21 اسفند) است.

دمای میانگین در راس الخیمه در زمان های مختلف سال تا حد زیادی متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا در نیمه ای از سال گرم و در نیمه دیگر دلپذیر است. احتمال بارش باران و یا برف در تمام سال کم است. راس الخیمه در میان دیگر مقاصد گردشگری دنیای، از نظر آب و هوا، نمره 52 از 100 را دارا است.

اگر در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه جولای، آگوست و ژوئن به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اواخر ماه جولای (اوایل مرداد) با دمای میانگین 44 درجه سانتی گراد و حداقل دمای 31.2 درجه سانتی گراد در شب ها است.

برترین زمان سفر به راس الخیمه بر اساس دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می نمایند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

برترین زمان سفر به راس الخیمه بر اساس بارش باران یا برف

اگر در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از 25.4 میلیمتر در ماه گفته می شود) یعنی می، جولای و سپتامبر به راس الخیمه بروید. کمترین احتمال بارش باران در اوایل تا اواسط ماه فوریه (اواسط تا اواخر بهمن) است.

برترین زمان سفر به راس الخیمه بر اساس رطوبت و وزش باد

راس الخیمه دارای ماه های مرطوب و در فصل مقابل ماه های خشک، است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی 30.4 درصد، ماه می و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی 61.2 درصد، ژانویه است.

وزش باد در راس الخیمه، معمولا آرام است. پربادترین ماه های سال، آگوست و سپس جولای و ژوئن هستند. باد ماه آگوست با سرعت 11 کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در راس الخیمه در اوایل ماه آگوست، 26.5 کیلومتر بر ساعت است که یک باد میانه به شمار می آید.

برترین زمان سفر به راس الخیمه بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری راس الخیمه، نوامبر و سپس دسامبر و سپتامبر هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر میزان خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری راس الخیمه، اکتبر است؛ زمانی که با مقرون به صرفه ترین قیمت هتل ها روبه رو می شوید.

برترین زمان سفر به راس الخیمه بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی گرم می شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده 29.2 تا 43.3 درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر می شود. بارش باران با میانه صفر تا یک روز بارش موثر در ماه در بهار، کم است.

فصل بهارُ از فصول خلوت گردشگری راس الخیمه است و همین موضوع این فصل را زمانی ایده آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می نماید.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی بسیار گرم هستند. این ماه ها با صفر روز بارش موثر در ماه، کمترین میزان بارش در سال را تجربه می نمایند.

ماه های ژوئن تا آگوست، فصل خلوت گرشگری راس الخیمه هستند، بنابراین قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده 29.4 تا 42.3 درجه سانتی گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد نمود. حدودا در هر ماه به صورت میانگین صفر تا یک روز بارش موثر برف و یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز دومین زمان شلوغ گردشگری راس الخیمه است.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین 23.6 تا 29.2 درجه سانتی گراد در راس الخیمه بسیار معتدل است. به صورت میانگین یک تا 2 روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در راس الخیمه است، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

برترین زمان سفر به راس الخیمه بر اساس فستیوال ها و رویدادها

شاید به نظر عجیب و غریب بیاید، اما اگر زمان سفر درستی را برای بازدید از منطقه ها بیابانی راس الخیمه انتخاب کنید، با جشن های متعددی روبه رو خواهید شد. کشور امارات متحده عربی برای وجود فستیوال ها و رویدادهای فرهنگی متعدد که سالیانه گردشگران بسیاری از دنیا را به سمت خود می کشاند بسیار مشهور است.

رکورد گینس آتش بازی

یکی از بزرگ ترین نمایش های شب سال نو در امارات در جزیره ال مرجان در راس الخیمه در شب روز اول ماه ژانویه برگزار می شود. امارات رکورد گینس بزرگ ترین آتش بازی هوایی در دنیا را برای این رویداد به خود اختصاص داده است.

فستیوال آوافی (Awafi Festival)

فستیوال آوافی برای برجسته کردن ویژگی های اجتماعی، فرهنگی و سنتی راس الخیمه برگزار می شود. هر سال گردشگران و بومیان بسیاری در منطقه بیابانی آوافی گرد هم می آیند تا در یکی از پرمخاطب ترین رویدادهای راس الخیمه شرکت نمایند.

نمایشگاه موتور و مسابقات موتورسواری به علاوه یک دهکده میراث تاریخی با ارائه صنایع دستی و غذاهای سنتی نمایانگر نقاط مختلف امارات در این فستیوال برقرار می شوند.

این رویداد در طول چهار هفته در اوج فصل داغ گردشگری راس الخیمه در پاییز برگزار می شود. حضور در فستیوال آوافی رایگان است و شما می توانید با پای پیاده، ماشین و یا موتور در این منطقه به گشت و گذار بپردازید.

رویداد بیابان آوافی تنها فستیوال جذابی نیست که در راس الخیمه برگزار می شود. راس الخیمه میزبان رویدادهای متنوع بسیاری است و بیشتر آن ها با میراث تاریخی و فرهنگی ساکنین و اجدادشان، پیوند دارند.

فستیوال رمضان راس الخیمه (RAK Ramadan Festival)

راس الخیمه میخواهد تا در ماه رمضان تبدیل به یک قطب اصلی گردشگری در خاورمیانه شود. در طول این فستیوال، فعالیت های زیادی برای جلب توجه گردشگران به میراث تاریخی و فرهنگی راس الخیمه وجود دارند. در میان آن ها می توان به نمایش هایی برای بچه ها، شعبده بازی، تئاتر بچه ها و نمایشگاه های مختلف اشاره نمود. نمایش های تاریخی نیز پلت فورم مناسبی برای آموزش سنت ها و اهمیت آن ها به نسل جوان و بعلاوه یکپارچه سازی فرهنگی در ماه رمضان برگزار می شوند.

فستیوال هنرهای زیبای راس الخیمه (RAK Fine Arts Festival)

در سال 2013، شیخ سعود بن ذاکر ال قاسمی، فستیوال هنرهای زیبای راس الخیمه را تاسیس کرد. این رویداد چهار روزه در ماه فوریه، ساکنین را از سراسر کشور، هنرمندان عرب و گردشگران را به سمت خود می کشاند. این فستیوال شامل نمایشگاه های عکاسی، نقاشی و دیگر زمینه های هنری مانند صنعت فیلمسازی می شود.

راس الخیمه؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه18.33.8
فوریه20.40.8
مارس23.61.3
آوریل28.10.8
می32.70
ژوئن34.90.8
جولای36.70
آگوست36.20.8
سپتامبر33.40
اکتبر29.60.5
نوامبر24.60.5
دسامبر20.11.5

چه زمانی به راس الخیمه برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینتعداد روزهای بارانی
ژانویه11.925.16
فوریه13.827.52
مارس16.531.33
آوریل20.636.32
می24.741.40
ژوئن27.842.70
جولای30.343.70
آگوست30.242.91
سپتامبر26.441.40
اکتبر22.337.70
نوامبر17.731.92
دسامبر13.627.24
منبع: کجارو / rakhistory.com / lonelyplanet / championtraveler.com
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1054

به "برترین زمان سفر به راس الخیمه؛ قطب گردشگری خاورمیانه در امارات متحده عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به راس الخیمه؛ قطب گردشگری خاورمیانه در امارات متحده عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید