شروع عملیات بازسازی و سامان دهی موزه مردم شناسی ایلام

به گزارش مجله کامسا، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از شروع بازسازی و ساماندهی موزه مردم شناسی قلعه والی اطلاع داد.

شروع عملیات بازسازی و سامان دهی موزه مردم شناسی ایلام

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان ایلام، عبدالمالک شنبه زاده روز 25 خرداد 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار 350 میلیون ریال از محل اعتبارات تخصیص یافته، عملیات اجرایی بازسازی و سامان دهی موزه مردمشناسی واقع در قلعه والی شروع شد.

او اضافه نمود: ساماندهی موزه مردم شناسی شامل بازسازی پشت بام، بازسازی دیوارها و کنگره ها، سفیدکاری بدنه داخلی اتاق ها، انجام امور حفاظتی مرتبط با بنای قلعه و... است.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام توضیح داد: هدف از این اقدام حفاظت بهتر از موزه مردم شناسی است که با ایجاد فضایی مناسب ابزار و لوازم زندگی مردم در دوره های مختلف تاریخی و حفاظت از اشیا به نمایش گذاشته گردد.

او ادامه داد: موزه مردم شناسی نماد فرهنگی این استان برای شناساندن مؤلفه های فرهنگی، اجتماعی، ارزش ها، اعتقادات و باورهای مردم ایلام در گذشته است که به همین دلیل مورد توجه خاص گردشگران و دوستداران فرهنگ ایران و ایلام قرار گرفته است.

شنبهزاده گفت: هم اکنون موزه مردم شناسی شهر ایلام از غنی ترین موزه های تخصصی مردم شناسی محسوب می گردد که معرفی اقوام کرد، لر، لک و عرب در اتاق های قلعه والی از بخش های مهم موزه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 54

به "شروع عملیات بازسازی و سامان دهی موزه مردم شناسی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات بازسازی و سامان دهی موزه مردم شناسی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید