تور ارزان قطر: ضرغامی از سفرش به قطر برای پیگیری مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی اطلاع داد

به گزارش مجله کامسا، ایسنا/ براساس اخبار بدست رسیده، ضرغامی از سفرش به قطر برای پیگیری مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی اطلاع داد.

تور ارزان قطر: ضرغامی از سفرش به قطر برای پیگیری مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی اطلاع داد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور نمایندگان بیش از 20 دستگاه تشکیل شد، گفت: مهمترین مسأله ما در سفرهای نوروزی هماهنگی با ستاد ملی کرونا است که براساس دستور رئیس جمهور در جسله هیأت دولت قرار شد من و آقای عین اللهی ـ وزیر بهداشت ـ هماهنگ باشیم تا براساس رصد آخرین محدودیت های کرونایی، برنامه ریزی برای سفر و اقدامات لازم انجام گردد. البته که ما این کار را انجام می دهیم، ولی مهم است نهایت آمادگی را برای یک مقطع پرحجم سفر داشته باشیم تا اگر شرایط سفر خوب بود و نقشه ایران خوش رنگ شد و امکان مسافرت برای مردم بهتر فراهم شد، با توجه به اینکه مردم دو سال مسائل داشتند و خانواده ها علاقمندند تعطیلات خوبی داشته باشند، شرایط برای سفر فراهم باشد تا حداکثر رضایتمندی را در مردم ایجاد کنیم.

او اضافه نمود: از مراکز اقامتی تا راه، ترافیک، هواشناسی، هلال احمر، بهداشت، هواپیمایی، بنادر و کشتیرانی، راه آهن و راهیان نور، نزدیک 20 دستگاه آمادگی دارند تا برترین خدمات را به مردم بدهند. صدا و سیما هم عضو این ستاد است و نقش مهمی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این مقطع خاص دارد. امیدواریم با این سطح از هماهنگی، مجموعه دستگاه های درگیر به خوبی انجام وظیفه نمایند تا مردم خاطره خوبی از نوروز 1401 داشته باشند.

ضرغامی بعلاوه گفت: ما آمادگی داریم متناسب با آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا برنامه ریزی کنیم، یعنی اگر امکان سفر بین استانی برای مردم فراهم نشد، برنامه ریزی خود را تغییر دهیم. برنامه ریزی خوبی برای سفرهای داخل شهری شده و مراکز تاریخی دیدنی، موزه ها و جاذبه های گردشگری برای تعطیلات نوروز آماده شده اند، شهرداری ها و وزارت کشور نیز همکاری خوبی دارند و میتوان در صورت اعمال محدودیت، ظرفیت داخل شهرها را آماده کرد تا اگر آنطور که مردم می خواهند نتوانستند سفر بروند، از تعطیلات خود استفاده ببرند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه از سفر هیأتی به سرپرستی خودش به قطر پیرو سفر اخیر رئیس جمهور به این کشور اطلاع داد و اظهار کرد: ما برای جام جهانی 2022 قطر برنامه ریزی نموده ایم. قرار شد در رأس هیأت کاملی از ایران به قطر سفر کنیم تا پیگیری های لازم را در این باره داشته باشیم و ظرفیت هایی را که دولت قطر فراهم نموده است، فعال کنیم.

او گفت: جمعیت قابل توجهی از تماشاگران جهان به قطر سفر می نمایند که عمدتا جوان هستند. برای ما فرصتی استثنائی است. برای مراکز اقامتی جزایر ایران برنامه ریزی می کنیم. منطقه ها آزاد هم برنامه ریزی خوبی نموده است. فکر می کنم تا 10 روز آینده یکی از وزرای قطر به کیش سفر می نماید، آنجا جلسه ای خواهیم داشت و هماهنگی ها را انجام می دهیم. قرار است ایرلاین های قطری با هماهنگی بیشتر وزارت راه و شهرسازی تعداد پروازها را در راستا ایران افزایش دهند. سازمان هواپیمایی کشوری و خطوط پروازی داخلی نیز برنامه ریزی ویژه خواهند داشت. دنبال این هستیم از جزایر و منطقه ها آزاد برای تماشاچی های خارجی استفاده کنیم، چون هم مقرون به صرفه تر تمام می گردد و هم جذابیت های خود را دارند. مسافرانی از سراسر جهان به قطر می آیند که بخشی از اقامت خود را در جزایر ما می توانند داشته باشند.

ضرغامی بعلاوه گفت: از همه جای جهان برای جام جهانی می آیند و خیلی ها علاقمندند از ایران بازدید نمایند. جاذبه های تاریخی، اکوتوریسم و بسیاری از مزیت های نسبی گردشگری ایران الان مورد توجه و علاقه مردم جهان است. برای همین هماهنگی هایی انجام شده که در آن مقطع تسهیلاتی برای ویزا ایجاد گردد که تا اینجا هماهنگی خوبی با بخش کنسولی وزارت خارجه شده و کار خوب جلو رفته و انشاالله در آن مقطع استثنائی، ایران را خوب به جهان معرفی کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1074

به "تور ارزان قطر: ضرغامی از سفرش به قطر برای پیگیری مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: ضرغامی از سفرش به قطر برای پیگیری مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید