تور قطر ارزان: برنامه ایران برای جذب تماشاگران جام جهانی و پیشنهاد قطر

به گزارش مجله کامسا، در سومین نشست کارگروه ویژه جذب تماشاگران جام جهانی فوتبال 2022 قطر، آسان و مقرون به صرفه کردن ویزای ایران، جذب کشتی های کروز در طول جام جهانی و پیشنهادهای قطر به ایران برای چگونگی جذب تماشاگران، آنالیز شد.

تور قطر ارزان: برنامه ایران برای جذب تماشاگران جام جهانی و پیشنهاد قطر

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت توریستی، سومین نشست کارگروه ویژه جذب تماشاگران از جام جهانی فوتبال 2022 قطر در راستای آنالیز برنامه ها و اقدامات دستگاه های مختلف برای بهره برداری بیشتر از ظرفیت جام جهانی فوتبال 2022 با حضور علی اصغر شالبافیان ـ معاون توریستی کشور ـ، محمود ادیب ـ مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ـ و اعضای عالی این کارگروه از دستگاه های مربوطه برگزار گردید.

شالبافیان معرفی ایران و جذب توریست را به عنوان رویکرد اصلی این رویداد ذکر کرد و اضافه کرد: با توجه به چارچوب های اعلام شده از سوی طرف قطری و مقررات فیفا برای میزبانی کمپ ها، رویکرد غالب، میزبانی توریستان و معرفی ایران خواهد بود.

او با تاکید بر این که معرفی ایران باید در صدر اولویت ها قرار گیرد، اعلام کرد: یکی از فرصت های جام جهانی معرفی مقاصد نزدیک کشور میزبان است و ما نیز از این فرصت باید برای مقابله با ایران هراسی استفاده کنیم.

معاون توریستی با اشاره به اهمیت هم افزایی دستگاه های ذی ربط، اضافه کرد: استفاده از این فرصت، اجماع بین دستگاه های مرتبط را می طلبد و در صورتی که این امر صورت نگیرد نتیجه مثبتی برای کشور نخواهد داشت. در مذاکراتی که با دکتر محمد، دکتر سجادی و همکاران مان در وزارت امور خارجه داشتم، متوجه شدم که اجماع خوبی برای استفاده از این ظرفیت بین تمام دستگاها وجود دارد.

شالبافیان ارائه بسته های توریستی را به آماده سازی بعضی زیرساخت ها از سوی سایر دستگاه ها منوط دانست و گفت: دستگاه هایی که زیرساخت های لازم برای حضور توریستان را فراهم می نمایند باید موضوعات مربوطه را پیگیری نمایند و گزارشی دقیق را به شورا ارائه دهند.

او اظهار کرد: بسیاری از موارد و مسائل، زیرساختی است. در صورت رسیدن به یک جمع بندی کلی، شناسایی مسائل زیرساختی و مرتفع کردن آن ها امکان طرح این موضوع به عنوان یک پروژه ملی وجود دارد.

شالبافیان پیگیری های سازمان هواپیمایی کشور در مورد موافقت نامه با کشور قطر برای افزایش تعداد پروازها، شناسایی ظرفیت شرکت های داخلی و آنالیز موضوعات مربوط به صنعت هوانوردی بعلاوه پشتیبانی و تامین سوخت کشتی های کروز از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را از جمله امور درحال پیگیری و رایزنی برشمرد.

ویزای رایگان تبعات دارد

ادیب، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه نیز این فرصت را برای ایران هراسی و شکستن تحریم ها مناسب ارزیابی کرد و گفت: در راستای چابک سازی صدور ویزا برای متقاضیان ورود به ایران آمادگی کامل داریم و مسئله ای از سوی وزارت امورخارجه وجود ندارد.

وی به استفاده از ظرفیت شش میلیون ایرانیان خارج از کشور اشاره نمود و اضافه کرد: از این فرصت برای فعال کردن شورای عالی ایرانیان خارج از کشور می توانیم استفاده کنیم.

ادیب درباره صدور ویزای رایگان برای ترکیه و امارات اظهار کرد: ما تابعیت هر فرد را در نظر می گیریم و کشورهای مختلفی متقاضی هستند. به همین علت در نظر گرفتن ویزای رایگان برای یکی دو کشور ممکن است تبعاتی داشته باشد. ویزاهای مقرون به صرفه قیمت طرح معقول و منطقی تری است.

ادیب بعلاوه گفت: این آمادگی در وزارت امور خارجه برای افزایش تعداد پرسنل در فرودگاه برای صدور ویزای فرودگاهی نیز وجود دارد. برای استفاده از ظرفیت سفارت ایران در قطر نیز درخواست به صورت مکتوب به وزارت امور خارجه اعلام گردد.

کشتی های کروز را چگونه به آب های ایران بیاوریم؟

مهدی فرهانی ـ معاون اداره کل امور دریایی سازمان بنادر ـ درباره استفاده از ظرفیت کشتی های کروز، گفت: برای وصل خط کروز بین قطر و بندر بوشهر، سازمان بنادر زیرساخت های مناسب را برای پهلوگیری این کشتی ها دارد، اما مهم ترین عامل برای راه اندازی، تخصیص سوخت یارانه ای است. این موضوع باید با شرکت ملی فراورده های نفتی پیگیری گردد.

قطر برای مذاکره و همکاری با ایران اعلام آمادگی نموده

سلامت، معاون وزارت نیرو نیز به مذاکره با طرف قطری در کمیسیون مشترک همکاری های مالی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر اشاره نمود و گفت: رویکرد مثبتی از سمت قطر برای تسهیل جذب توریست و تبلیغات وجود دارد و برای مذاکره و همکاری اعلام آمادگی نموده اند. طرف قطری از ما خواسته اند بسته ها و تورهای متنوعی را ارائه دهیم.

شورای منطقه ها آزاد تجاری صنعتی و ویژه مالی، معاونت امور کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور، سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، از جمله اعضای عالی کارگروه ویژه جذب تماشاگران از جام جهانی فوتبال 2022 قطر هستند.

ایران از زمان مطرح شدن قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022، در پی مشارکت و میزبانی بخشی از این رویداد جهانی بود. این کوشش ها از سال 1398 جدی تر شد، اما با توجه به ضعف نامساعد زمین های چمن و استادیوم های جزایر جنوبی و وجود رقبای جدی همانند امارات، کویت، عمان و حتی عربستان برای مشارکت و پذیرش میزبانی بخشی از جام جهانی، کار ایران کمی دشوارتر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 939

به "تور قطر ارزان: برنامه ایران برای جذب تماشاگران جام جهانی و پیشنهاد قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: برنامه ایران برای جذب تماشاگران جام جهانی و پیشنهاد قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید