آلپین A290 بتا؛ هات هچ الکتریکی رنو

به گزارش مجله کامسا، آلپین، زیرمجموعه خودروهای اسپرت رنو سال آینده یک مدل اسپرت از رنو 5 الکتریکی به بازار عرضه می نماید. آلپین هفته گذشته کانسپتی از این ماشین رونمایی کرد و می گوید 85 درصد از ظاهر ماشینی که به بازار عرضه خواهد شد را نمایش می دهد.

آلپین A290 بتا؛ هات هچ الکتریکی رنو

کانسپت آلپین که نامش A290 بتا است، براساس رنو 5 الکتریکی ساخته شده که آن هم قرار است سال آینده به بازار عرضه گردد. آلپین با الهام از ماشین های مسابقه ای رنو 5 را تغییر داده و آن را اسپرت تر نموده است.

A290 مانند رنو 5 الکتریکی و نسل بعدی نیسان میکرا بر روی پلتفرم نوی ساخته می گردد که با همکاری رنو و نیسان طراحی شده است. آلپین جزییات فنی زیادی اعلام ننموده و تنها گفته که A290 دو موتور الکتریکی دارد و امکانی به نام سبقت در ماشین است که با فشار یک دکمه برای ده ثانیه شتاب و سرعت ماشین را بیشتر می نماید.

هچ بک های اسپرت یکی از ماشین های پرطرفدار در اروپا است. رنو در دهه هفتاد از اولین کارخانه هایی بود که با فروش مدل های تقویت شده رنو 5 این بازار را به وجود آورد. این ماشین ها که در زبان انگلیسی هات هچ (Hot Hatch) نامیده می شوند قدرت و شتاب ماشین های اسپرت را با قیمتی به نسبت مقرون به صرفه تر عرضه می نمایند و معمولا مشتریان جوان دارند.

ALPINE

با سخت تر شدن قوانین مبارزه با آلودگی هوا، فراوری مدل های هچ بک بنزینی کوچک دیگر صرف نمی نماید و خودروسازان فراوری این ماشین ها را متوقف نموده یا آنها را الکتریکی می نمایند. مدل نو آلپین جایگزینی برای هات هچ ها در دوران ماشین های الکتریکی است. مهندسان آلپین می گویند برای ماشین صدایی طراحی شده که شبیه صدای موتور یک هات هچ بنزینی است.

شرکت های دیگر از جمله فیات و مینی هم ماشین های الکتریکی مشابهی فراوری نموده اند. چالش این ماشین ها در مقایسه با هات هچ های بنزینی قیمت است که برای مشتریان جوان گران است.

ماشینی که براساس A290 ساخته می گردد اولین مدل از سه مدل نو الکتریکی آلپین است. آلپین تا سال 2028 یک شاسی بلند و یک کوپه اسپرت هم خواهد ساخت. رنو با تغییر نام تیم فرمول یک خود به آلپین، یاری زیادی به تبلیغ این زیرمجموعه نموده و امیدوار است این کار فروش بالای آلپین را مخصوصا در آمریکای شمالی تضمین کند.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1292

به "آلپین A290 بتا؛ هات هچ الکتریکی رنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلپین A290 بتا؛ هات هچ الکتریکی رنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید