آمریکا: گزارش ها درباره آزمایش موشکی کره شمالی را جدی می گیریم

به گزارش مجله کامسا، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در واکنش به اعلام خبری از سوی رودونگ سینمون روزنامه کره شمالی مبنی بر اینکه موشک تازه آزمایش شده از سوی این کشور فراصوت بوده است؛ گفت: از این گزارش ها باخبریم و کوشش می کنیم تا ماهیت دقیق آنچه پرتاب شده است را با مشورت گرفتن از متحدانمان تعیین کنیم.

آمریکا: گزارش ها درباره آزمایش موشکی کره شمالی را جدی می گیریم

این وزارتخانه ادامه داد: ما گزارش هرگونه توانمندی جدیدی را جدی می گیریم و همانطور که پیشتر هم گفتیم؛ هرگونه آزمایش موشکی غیرقانونی را که به بی ثباتی منطقه و جامعه بین الملل منجر گردد؛ محکوم می کنیم.

پیونگ یانگ می گوید موشکی که بامداد روز سه شنبه به داخل دریای ژاپن شلیک شده، فراصوت و از نوع هواسانگ-8 بوده است.

این آزمایش همزمان با دفاع نماینده کره شمالی در سازمان ملل، از حق مسلم این کشور برای انجام آزمایش موشکی و در حالی انجام شد که پیونگ یانگ از پیشنهاد سئول برای انجام مذاکرات صلح به شرط رعایت اصل برابری و احترام استقبال نموده است.

این سومین آزمایش موشکی کره شمالی ظرف یک ماه گذشته است و ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تنها چند ساعت پس از انجام آن، در بیانیه ای مدعی شد: آمریکا شلیک موشک به وسیله کره شمالی را محکوم می نماید. این پرتاب نقض قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد است و تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه بین المللی محسوب می گردد.

وی در ادامه این بیانیه مدعی شد: ما همچنان به رویکرد دیپلماتیک در قبال کره شمالی متعهد هستیم و از آنها می خواهیم که وارد مصاحبه شوند. تعهد ما در دفاع از کره جنوبی و ژاپن محکم و راسخ است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 873

به "آمریکا: گزارش ها درباره آزمایش موشکی کره شمالی را جدی می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: گزارش ها درباره آزمایش موشکی کره شمالی را جدی می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید