بازسازی ساختمان: ابلاغ اعتبار و تسهیلات برای بازسازی خسارات زلزله در دو استان

به گزارش مجله کامسا، تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری مصوبه مربوط به تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی بخش های خسارت دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله در استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را ابلاغ کرد.

بازسازی ساختمان: ابلاغ اعتبار و تسهیلات برای بازسازی خسارات زلزله در دو استان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه 9 آبان 1400، با اختصاص اعتبار تا مبلغ 5 هزار و 515 میلیارد ریال به صورت هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای (به ترتیب تا مبلغ 3215 میلیارد ریال اعتبار هزینه ای و تا مبلغ 2300 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای) برای بازسازی بخش های خسارت دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله در شهرستان اندیکا واقع در استان خوزستان و شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری موافقت کرد.

دولت بعلاوه مصوب کرد مبلغ 5118 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی مقرون به صرفه قیمت (با سود 4 درصد روستایی و 5 درصد شهری) با بازپرداخت 15 ساله برای تسهیلات بازسازی (شامل 3 سال دوران مشارکت مدنی و 12 سال دوران فروش اقساطی)، بازپرداخت 5 ساله برای تسهیلات تعمیری، بازپرداخت 7 ساله برای تسهیلات معیشتی و بازپرداخت 10 ساله برای صندلی دام، به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع زلزله در شهرستان های یاد شده، پرداخت گردد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز موظف شدند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر فرایند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 923

به "بازسازی ساختمان: ابلاغ اعتبار و تسهیلات برای بازسازی خسارات زلزله در دو استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: ابلاغ اعتبار و تسهیلات برای بازسازی خسارات زلزله در دو استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید