ارسال ریزهزینه های نانوایان به وزارت جهاد

به گزارش مجله کامسا، دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: ریزهزینه های نانوایان از جمله نان های سنگک، لواش و بربری مورد بررسی قرار گرفت و به زودی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می شود.

ارسال ریزهزینه های نانوایان به وزارت جهاد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از اتاق اصناف ایران، محمدباقر مجتبایی درباره برگزاری نشست احصا هزینه های نانوایان با حضور روسای اتحادیه های مختلف نان، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بازار ایران وجود دارد قیمت گذاری دولتی در برخی از رسته های صنفی است که نان و نانوایی نیز از آن جمله است. واضح است که قیمت گذاری های دستوری بدون در نظر گرفتن هزینه های نانوایان منطقی نیست. از سوی دیگر قوت غالب مردم ایران است و این مورد به ویژه در قشر کم درآمد حساسیت بالایی دارد و بر این اساس ستاد تنظیم بازار جلساتی به منظور بررسی هزینه های تامین نان داشته است.

وی اضافه کرد: اتاق اصناف ایران در این ستاد اعلام کرده است که هزینه های نانوایان طی یک سال گذشته افزایش یافته و تنها قیمت آرد ثابت مانده است. این در حالی است که نرخ آرد تنها 25 درصد هزینه نانوایان را شامل می شود. به عنوان مثال اجاره مغازه ها بیش از 40 درصد، دستمزد کارگر طبق قانون کار 39 درصد و هزینه انرژی که مربوط به خود دولت است، افزایش یافته اند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران بیان نمود: لذا در نشستی با حضور اعضای کارگروه نانوایان اتاق اصناف ایران ریز هزینه های نانوایان را در جدولی تدوین و احصا کردیم و بر این اساس معین شد حتی با وجود نادیده گرفتن برخی از موارد، باز هم 70- 80 درصد هزینه های نانوایان در نرخ مصوب نان دیده نشده است و از این رو نانوایان ضررده شده اند. این در حالی است که نانوایان از زحمتکش ترین افراد جامعه هستند و در گرمای شدید کار می کنند.

مجتبایی گفت: لذا اتاق اصناف ایران در ستاد تنظیم بازار خواستار اتخاذ تصمیمات مناسبی شده است تا ضمن حمایت از مردم و جلوگیری از افزایش هزینه های سبد خانوار، مانع از تعطیلی نانوایی ها شویم. به همین علت و بنا بر صورتجلسه آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار و طبق پیشنهاد اتاق اصناف ایران مقرر شد تا ریز هزینه های قیمت تمام شده انواع نان در سطح کشور را احصا کرده و به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کنیم و در نهایت در ستاد تنظیم بازار جمع بندی شود.

دبیر کل اتاق اصناف ایران اظهار کرد: لذا در جلسه ای با همین موضوع ریز هزینه های نانوایان از جمله نان های سنگک، لواش و بربری مورد بررسی قرار گرفت و به زودی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1095

به "ارسال ریزهزینه های نانوایان به وزارت جهاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال ریزهزینه های نانوایان به وزارت جهاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید