تورهای نمایشگاهی خبرنگاران ، علت تفاوت ارائه تورهای نمایشگاهی به روایت مدیرعامل آژانس

به گزارش مجله کامسا، تورهای نمایشگاهی در سراسر دنیا، دسترسی به مجموعه های مختلفی از صنعت را توسعه داده و امکان همکاری بین ارگان های مختلف در صنعت و تجارت را فراهم نموده است. خبرنگاران پیشتاز تورهای نمایشگاهی از ده سال قبل تا کنون در ایران است که در بسیاری از تورهای نمایشگاهی در سراسر دنیا به برترین نحو عمل نموده است. قبل از پرداختن به جزئیات تورهای نمایشگاهی، خوب است در ابتدا با مفهوم تور نمایشگاهی آشنا شویم. دکتر محسن قادری مدیر عامل برند گردشگری خبرنگاران، پاسخ سوالات متداولی در زمینه تورهای نمایشگاهی را با جزئیات به شما کاربران ارائه می دهند.

تورهای نمایشگاهی خبرنگاران ، علت تفاوت ارائه تورهای نمایشگاهی به روایت مدیرعامل آژانس

تور ایونت در یک نگاه

می دانید که تورها دسته بندی های مختلفی مانند ورزشی، فرهنگی، تاریخی، ایونت و … دارند. در این مقاله سعی داریم به تور نمایشگاهی که شاخص ترین تور در زیر شاخه تور ایونت است بپردازیم.

تور نمایشگاهی جایی است که جهانگردی به خدمت تجارت آمده و دست صنعت جهانگردی را گرفته و آن را راتوسعه می دهد.

تورهای نمایشگاهی در مکان های مختلف و به صورت موقت برگزار می شوند و زمینه اصلی آنها ارائه موضوعات مختلف و به روز در انواع صنایع می باشد.

این نمایشگاه ها بسیار نامبر وان هستند و فرصتی بزرگ را برای افرادی که جویای نام بوده بعلاوه تجار معتبر که در پی برقراری ارتبا طهای بین المللی با کشورهای خارجی هستند فراهم می نماید؛ چه به قصد بازدید که ویزیتور باشند و چه به قصد غرفه گذار که استند و غرفه برای خودشان داشته باشند.

تور نمایشگاهی برای مجموعه داران هنر و صنایع چه فرصت هایی فراهم می نماید؟

  • هنر یا دانش خود را برای عموم مردم و عشق به بشریت به اشتراک بگذارند.
  • به رسمیت شناختن مجموعه هنری و تجاری آنها به وسیله جهانی هنر و تجارت.
  • سود اقتصادی؛ هنر، دانش و یا شی تجاری آنها از مجموعه خصوصی که داشته اند اکنون به عنوان بخشی از یک مجموعه هنری و تجاری معتبر و مهم شناخته می گردد، در نتیجه ارزش بازار آنها به طرز چشمگیری افزایش می یابد.
  • به محققان اجازه می دهد تحقیقات مهمی درباره اشیا هنری و تجاری انجام دهند که قبلاً غیرقابل دسترسی بودند.
  • افزایش آگاهی و بودجه برای اهداف خیرخواهانه.
  • افزایش دانش و ابداع ایده های خلاقانه.

فرصت هایی که تورهای نمایشگاهی برای سازمان ها فراهم می نماید

  • به اشتراک گذاشتن مجموعه های خود برای مخاطبان گسترده تر و متنوع تر.
  • قرار دادن اشیا هنری و تجاری در نمایشگاه که در غیر این صورت باید دهه ها از عمر خود را در انبار صرف می کردند.
  • اجازه دسترسی آسان تر دانشمندان در سایر منطقه ها کشور یا جهان، به اشیا و اسناد مهم تاریخی و تجاری
  • بالا بردن معروفیت نام تجاری و پیروی از سازمان ها
  • افزایش مخاطبان سازمان ها تعداد بازدیدنمایندگان را به مکان ها، رویدادها، فروش و سایر نمایشگاه ها افزایش می دهد.

شرکت در تور نمایشگاهی، رویایی که در خبرنگاران به واقعیت خواهد پیوست

دکتر قادری مدری عامل آژانس خبرنگاران: اما با توجه به فرصت هایی که تورهای نمایشگاهی برای صنعتگران و تجار ایجاد می نماید. در کشور ما رفتن و رسیدن به این تورهای نمایشگاهی تا حدی زیادی سخت و مشکل است و گاهاً خیلی فیلتر ها باعث می گردد که افراد نتوانند چه به صورت ویزیتور و چه به صورت غرفه گذار در این نمایشگاه ها حاضر شوند و احتیاج به مشاوره هایی دارند که تیم خبرنگاران این جهت را برای آنها آسان خواهد نمود. خوب است فیلترهایی که گاهاً مانع ورود تجار ما به تورهای نمایشگاهی می گردد را با هم مرور کنیم.

برخی از این فیلتر ها در ادامه اشاره شده که چرا برخی از ویزیتورها و یا غرفه گذاران نمی توانند از این نمایشگاه های بین المللی بازدید نمایند؟

فیلترهایی که مانع بازدید از تورهای نمایشگاهی می شوند

1.سختی دریافت ویزا برای ورود به کشور برگزار نماینده نمایشگاه (در واقع کسی که می خواهد به نمایشگاه اروپایی برود باید سختی دریافت ویزای شینگن را بگذراند که خودش فرایند بسیار زمانبر و سختی است) تهیه کارت ورودی نمایشگاه بسیار کار مسئله ای است. ریزه کاری هایی برای دریافت ویزا وجود دارد و کوچکترین ناآگاهی باعث می گردد که ویزا رد گردد.

2.هندل کردن پرواز

3.. فیلترهای ورود به کشور برگزارنماینده

  1. مشکل مسلط نبودن بر زبان (عدم تسلط بر زبان، نمایشگاه را برای ورود شما به صورت تنها و بدون مترجم متقاعد نخواهدکرد)

5.قوانین و پروتکل های نمایشگاهی و قوانین B2B

  1. میتینگ ها باید در ایران هماهنگ گردد که بدون داشتن تجربه و تسلط، کار بسیار سخت و چالش برانگیزی است.

تجارت و سرگرمی با هم در تورهای نمایشگاهی خبرنگاران

در پاسخ به این مسئله، دکتر قادری اینچنین مسئله را روشن می سازد: اینها بخشی از فیلترهای سخت و سنگینی هستند که باعث شده که خیلی از صنعتگران عزیز کشورمان نتوانند وارد این نمایشگاه ها در اروپا شوند. اما خبرنگاران حدود ده سال است که نمایشگاه ها را در قالب یک فرصت و به صورت یک پکیج که ترکیبی از سرگرمی، گشت و گذار و صنعت است به علاقمندان ارائه می دهد و البته در طول تور نمایشگاهی اولویت اول تجارت است و در کنارش گردش و سرگرمی نیز در برنامه گنجانده می گردد که خبرنگاران تا به امروز به خوبی توانسته از عهده این مهم بر بیاید.

مزایای استفاده از تورهای نمایشگاهی شرکت خبرنگاران

  • خبرنگاران تا کنون توانسته است این امکان را فراهم آورد که نه تنها شینگن بلکه حتی بقیه کشورهای جهان که به سختی ویزا می دهند از جمله ژاپن، کانادا، انگلستان و استرالیا علاقمندان به نمایشگاه را به صورت دسته جمعی و یا انفرادی به تور نمایشگاهی دلخواهشان برساند؛ زیرا خبرنگاران تجربه بسیار بالایی در این زمینه دارد و در مورد برنامه ریزی و ست کردن قرارهای دیدار تا کنون بسیار عالی عمل نموده و زبان هیئت های مسئول نمایشکاه را به خوبی بلد است.
  • دکتر قادری: حال فکر کنید که با تمام این سختی ها افراد علاقمند را به تور نمایشگاهی رساندیم جهت استفاده بهینه و درست از نمایشگاه تیم عالی و با تجربه خبرنگاران یک سری آموزش ها را به این افراد می دهد که چطور از یک نمایشگاه اروپایی برای مثال نمایشگاه های اتومتانیکا و مدیکا در شهر های دوسلدورف، فرانکفورت، برلین و …. بازدید نمایند. بازدید از نمایشگاه به یک دانش احتیاج دارد که به فرد یاری می نماید بیاموزد که چگونه در یک نمایشگاه بزرگ که اگر بخواهد ناخواسته و بدون برنامه بچرخد ده روز هم برایش کم است، در چهار روز که زمان رسمی نمایشگاه است به خواسته اش برسد. بنابراین باید با علم از این نمایشگاه ها بازدید گردد که خبرنگاران به طور کامل و درست این دانش را در اختیار بازدید نمایندگان قرار می دهد. تیم خبرنگاران به بازدید نمایندگان یاد می دهد که نمایشگاه درهای ورودی متعدد و درهای خروجی متعددی دارد. داشتن کارت های نمایشگاه همواره الزامی است و در هر لحظه باید همراه مسافر ایرانی باشد.

بهینه سازی زمان بازدید از نمایشگاه در پکیج تورهای نمایشگاهی خبرنگاران

  • مدیر عامل خبرنگاران محسن قادری: تیم خبرنگاران تعیین می نماید که هر شخص در چه راسته ای می تواند به خواسته اش برسد و فهرست غرفه ها را براساس تخصص شخص شناسایی می نماید و به صورت یک برگه پرینت شده به دست مشتری می دهد و تارگت ها را برای بازدید نماینده تعیین می نماید که به همه غرفه های مورد هدف برسند. چون طبیعتاً این نمایشگاه ها بزرگ هستند و بدون برنامه ریزی درست و تعیین نمی توان بازدید بهینه ای از آن ها داشت. بنابراین با یاری خبرنگاران و برنامه ریزی های درست آن برترین استفاده از وقت و زمانتان خواهید داشت.
  • اگر اشخاص قرار دیدار هایی داشته باشند تیم خبرنگاران به درستی این میتینگ ها را برنامه ریزی می نماید و به آنها یاری می نماید که این قرار دیدار ها به برترین وجه اتفاق بیفتد.

کارآفرینی خبرنگاران برای تورهای نمایشگاهی در خارج از کشور

  • اگر اشخاص مسلط به زبان نباشند شرکت خبرنگاران مترجم اختصاصی در اختیار آنها قرار می دهد که با تسلط کامل کار این افراد را راه می اندازد. و کار زیبای دیگری که شرکت خبرنگاران برای تورهای نمایشگاهی نموده به کار گیری دانشجویان ایرانی است که در شهرهای مختلف مقیم هستند. در واقع یک کارآفرینی بسیار خوب شده و خیرو برکتی به دست دانشجویان ایرانی نیز به این صورت می رسد.
  • دکتر قادری: شرکت خبرنگاران بسیار علاقمند است که تجاری که از تورهای نمایشگاهی ویژه ما استفاده می نمایند دست پر به کشور بررگردند و قطعا نمایشگاه این افراد را تغییر می دهد، تغییراتی در وسعت دانششان، ایده های خلاقانه، گرفتن نمایندگی ها و صدور کالا هاشان… شرکت خبرنگاران این افتخار را داشته است که به هرنوعی یک تحول و پیشرفت در تجار ایرانی بوجود بیاورد و بارها و بارها ما از خود مشتریان خبرنگاران شنیده ایم که چه اتفاقات بزرگی در این تورهای نمایشگاهی رقم خورده و کسب وکارشان را متحول نموده است.

در تورهای نمایشگاهی خروج ارز چه مفهومی دارد؟

  • محسن قادری: نکته بسیار مهم دیگر در تور های نمایشگاهی این است که ما نه تنها مسئله خروج ارز را نداریم بلکه ورود افکار و ایده های نو را در مقابل داریم. شاید یک مسافر ایرانی در یک تور نمایشگاهی هزار تا دوهزار یورو خرج کند ولی این خروج ارز نیست چون این فرد در واقع جهانگرد نیست که ارز را خارج کند بلکه این فرد با خودش میلیونها ایده و خلاقیت را به کشور وارد می نماید. تجار ایرانی در صنعت خودشان بسیار زیرک، باهوش و بهره بردار هستند و نمایشگاه تفکر و دیدشان را به شدت جهانی می نماید و مسبب این پیشرفت و محیا نماینده خدمات و سرویسی که منجر به ارتقای دانش و دید خلاقانه در تجار ایرانی می گردد، تور خبرنگاران است و از این بابت نیز شرکت خبرنگاران بسیار خشنود و مفتخر است.

ایجاد یک شبکه داخلی از تجار در تورهای نمایشگاهی

  • دکتر محسن قادری بعلاوه ادامه داد: اتفاق دیگری که در تورهای نمایشگاهی خبرنگاران می افتد ایجاد یک شبکه داخلی از تجار است. شما فرض کنید که اگر پنجاه نفر در یک صنف مثلا صنف پلاستیک به این نمایشگاه ها اعزام شوند چه بسا این پنجاه نفر تا قبل از این نمایشگاه ممکن است اصلا همدیگر را نشناسند؛ حتی اگر بشناسند نیز این شناخت بسیار محدود است تورهای نمایشگاهی جدا از اینکه یک شرایط بازرگانی بین الملل را فراهم می آورد، یک شبکه بازرگانی داخلی هم بین این پنجاه نفر بوجود می آورد و چه بسا در ایران برایشان این امکان وجود نداشته یا از وجود هم اصلا با خبر نبودند که با تور خبرنگاران توسعه تجارت داخلی بین تجار داخلی هم به خوبی اتفاق می افتد که این امر نیز از دیگر اتفاقات خبرنگاران است.
  • در خیلی از مواقع خبرنگاران معرفی نماینده نمایشگاه ها نیز هست.مدیرعامل آژانس خبرنگاران گفت: بسیار پیش می آید که نمایشگاه هایی وجود دارند که خود بیننده و ویزیتور و شخص تاجر از وجودش بی خبراست که شرکت خبرنگاراندر رابطه با کیفیت و سطح نمایشگاه تحقیق میکند و در واقع یک پکیج برای تور نمایشگاهی تدارک میبیند که به راحتی در اختیار افراد قرار میگیرد.

حساسیت اخذ ویزای نمایشگاهی برای شرکت نمایندگان در تور نمایشگاهی

  • دکتر محسن قادری بعلاوه اضافه نمود: گاها خیلی از کشورهایی بوده اند که سختی های بسیار زیاد ویزایی داشتند و شرکت خبرنگاران به راحتی مسئله گرفتن ویزا را هندل نموده است و واقف هستیم که تا چه حد ناخوشایند است که یک تجار ایرانی وقتی برای بازدید به نمایشگاه می رود ویزایش رد گردد. این مسئله امری ناخوشایند است به این علت که این فرد جهانگرد نیست و جهانگرد می تواند در زمان دیگری به این جهانگردی بپردازد اما در تور نمایشگاهی شخص برای همواره یک فرصت را از دست میدهد. یک نمایشگاه ممکن است سالانه و حتی ند ساله باشد و تا یک سال یا چند سال بعد امکان برگذاریش وجود نداشته باشد و شکر خدا در این زمینه تا کنون تیم خبرنگاران پیروز بوده است و بیشترین تعداد ویزای صادر شده نمایشگاهی متعلق به آژانس خبرنگاران است و از این بابت شرکت خبرنگاران به خود میبالد.
منبع: ژیوار
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1140

به "تورهای نمایشگاهی خبرنگاران ، علت تفاوت ارائه تورهای نمایشگاهی به روایت مدیرعامل آژانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای نمایشگاهی خبرنگاران ، علت تفاوت ارائه تورهای نمایشگاهی به روایت مدیرعامل آژانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید