اعتراض دبیر کارگروه مد و لباس به پوشش بازیگران سریال دراکولا

به گزارش مجله کامسا، تهران (پانا) - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه ای به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) به نوع پوشش ها در دراکولا به کارگردانی مهران مدیری اعتراض کرد و خواستار حذف صحنه هایی از این سریال شبکه نمایش خانگی شد.

اعتراض دبیر کارگروه مد و لباس به پوشش بازیگران سریال دراکولا

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه سیده مرضیه شفاپور به مدیران سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) آمده است: با استناد به ماده یک قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس محترم شورای اسلامی و تاکید بر حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی و ترغیب عموم مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیر مانوس با فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی، همچنین طبق مصوبه کارگروه ساماندهی مد و لباس، هر گونه نمایش زنده لباس یا هر گونه استفاده از مدل زنده ممنوع است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد

ضمن این که نمایش زنده لباس مصداق صریح استفاده از جذابیت های جنسی زن و در نتیجه مغایر با شئون اسلامی و کرامت زن (موضوع بند 6 ماده 3 آئین نامه نظارت بر نمایش فیلم و اسلاید و ویدئو) است. از طرف دیگر، بر اساس آیین نامه مشخص مصادیق و آرایش های غیر مجاز مصوب وزارت کشور، سبک پوشش توربان که نوعی کلاه محسوب می گردد جزو مصادیق لباس غیرمجاز است.

با توجه به انتشار سریال جدید دراکولا در شبکه نمایش خانگی و رعایت نکردن ضوابط، قوانین و مقررات مصوب جمهوری اسلامی ایران، نمایش زنده لباس و مدلینگ، نمایش پوشش های نامناسب بازیگران، ترویج و اشاعه الگوهای غربی و مغایر با قانون و فرهنگ ایرانی اسلامی از سوی سازندگان آن سریال زمینه ساز آسیب های جدی و هنجارشکنی در سطح جامعه است. با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری برنامه های سمعی و بصری بر مخاطبان و آحاد جامعه، خواهشمند است دستور فرمایید سکانس های مربوط به نمایش زنده و استفاده از مدل زنده از قسمت های منتشرشده و نیز قسمت های آینده حذف و در قسمت های در حال ساخت سبک پوشش توربان کنار گذاشته گردد.

دراکولا که به نوعی ادامه و فصل دوم سریال هیولاست، از مدتی پیش در پلتفرم های عرضه فیلم و سریال در دسترس مخاطبان است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 673

به "اعتراض دبیر کارگروه مد و لباس به پوشش بازیگران سریال دراکولا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض دبیر کارگروه مد و لباس به پوشش بازیگران سریال دراکولا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید