افزایش درآمد و کاهش هزینه دو راهبرد اساسی شرکت مخابرات ایران

به گزارش مجله کامسا، به گزارش خبرنگاران به نقل از شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در جلسه پایانی سال 1400 با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره و معاونان و مدیران ستاد و منطقه ها در سرار کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تلاش برای تامین اعتبار منابع برای توسعه زیرساخت گفت: بر این اساس طرح های توسعه ای مورد نظر وزارت ارتباطات و هیات مدیره شرکت محقق می گردد و بسیاری از مسائل شرکت مخابرات بر طرف خواهد شد.

افزایش درآمد و کاهش هزینه دو راهبرد اساسی شرکت مخابرات ایران

مهندس سلطانی در ادامه با بیان اینکه با تصویب طرح تجاری از طریق هیات مدیره در سال تازه تحولات خوبی صورت می گیردو جهش مطلوبی در افزایش درآمد شرکت خواهد داشت، گفت: اگر افزایش درآمد بدون نگاه به کنترل و نظارت هزینه صورت گیرد بخش زیادی از درآمد شرکت به هدر می رود بنابراین صرفه جویی، برنامه ریزی دقیق در مدیریت هزینه ها در مجموعه شرکت مخابرات ضروری است.

وی شرح داد : کاهش هزینه ها به عنوان یک شاخص اصلی در عملکرد منطقه ها باید مد نظر قرار گیرد و مدیران منطقه ها با تصمیمات ستاد هماهنگ باشد و با همکاری هم بتوانیم طرح های تحولی شرکت را اجرا کنیم. و با قدر دانی از مدیرانی که در طرح تحول نیروی انسانی همکاری کردند، از تمامی مدیران منطقه ها خواست تا در فازهای دیگر این طرح تحول که در سال 1401 ادامه می یابد همکاری کنند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بحث استعداد یابی، استعداد سنجی و برگزاری آموزش های تخصصی مدیران برای سطوح مختلف را از جمله فازهای این طرح برشمرد و گفت: شرکت باید برنامه ریزی برای تقویت نیروی انسانی داشته باشد تا در آینده شرکت دچار مشکل نشود.

وی همچنین طرح ساختار سازمانی نیروی انسانی چابک سازی شرکت را از دیگر فازهای طرح تحول دانست و گفت: همکاری هیات مدیره در این زمینه برای مجموعه اجرایی بسیار مهم است.

سلطانی با اشاره به طرح تحولات تجاری خوب و منسجمی که با مجموعه تجاری منطقه ها در سال 1400 پیاده سازی شد، گفت: در حوزه تجاری برنامه های دقیق صورت گرفته که انشاالله با همکاری منطقه ها در سال 1401 اجرا می شود تا شرکت به درآمد زایی بهتر دست یابد.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران یک شرکت خدماتی فنی و تخصصی است و 80 درصد از هزینه های شرکت نیروی انسانی است گفت: بر این اساس، طرح تحولی برای چابک سازی در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از حمایت های هیات مدیره در سال 1400 تشکر کرد وگفت: با توجه به عدم شفافیت در صورت های مالی در سال گذشته و بدهی های سنگین به جا مانده، فرایند جریان کاری در سال 1400 رو به رشد بوده و توسعه این شرکت با وجود مسائل در حد توان صورت گرفته است.

وی بااشاره به این که شرکت مخابرات در 12 سال گذشته شاهد فشار ها و تحریم های مختلف بوده است گفت: سیاست گذاری های نادرست تعیین شده در زمینه عادلانه کردن تعرفه ها و ... برای این شرکت زیرساختی بزرگ فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور، موجب شد تا تحولات ارتباطات در کشور سیر نزولی پیدا کند و شرکت های همکار در این بازار نیز نتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. امیدوارم با اجرای سیاست گذاری های دقیق، عالمانه و به دور از مسائل حاشیه ای برای شرکت مخابرات ایران به ویژه در زمینه ابلاغ افزایش تعرفه ها، حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور توسعه یابد.

سلطانی با قدرانی از تلاش تمامی مدیران و کارکنان شرکت مخابرات ایران برای پایدار ماندن شبکه بزرگ ارتباطات در سرار کشور گفت: امیدوارم با حمایت های بیرونی، تحولات درونی شرکت و اجرای سیاست های عادلانه فرایند پویایی برای این شرکت حفظ شود و سال سرشار از سلامتی و آرامش برای تک تک کارکنان این شرکت فراهم شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1124

به "افزایش درآمد و کاهش هزینه دو راهبرد اساسی شرکت مخابرات ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش درآمد و کاهش هزینه دو راهبرد اساسی شرکت مخابرات ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید