بازسازی و بهسازی 81 درصد واحدهای روستایی لرستان

به گزارش مجله کامسا، خبرنگاران/لرستان مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از بازسازی و بهسازی 81 درصد واحدهای روستایی استان اطلاع داد.

بازسازی و بهسازی 81 درصد واحدهای روستایی لرستان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مسعود رضایی در نشست آنالیز شرایط مسکن و طرح های هادی روستایی الیگودرز که دوازدهم فروردین ماه برگزار گردید، اظهار کرد: میانگین نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در الیگودرز با 10 هزار و 753 واحد به 61 درصد رسیده است و در صورت استقبال مردم آمادگی لازم برای بهسازی سایر واحدها وجود دارد.

وی توضیح داد: هفت طرح توسعه پایدار با عنوان منظومه روستایی در کشور اجرا شده است که طرح بخش ززوماهرو این شهرستان اولین طرح و نمونه در سطح کشور است که در قالب آن 50 درصد طرح های زیر بنایی و 50 درصد طرح های محرک توسعه اجرا خواهد شد.

خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست توجه به روستاهای مناطق محروم را یکی از مهمترین راه های توسعه و پیشرفت اعلام کرد و افزود: متوسط استفاده این شهرستان از طرح های مقاوم سازی مسکن روستایی نسبت به استان بسیار کمتر و نیازمند نگاه جدی مسئولان به این منطقه است.

وی افزود: نهادهای حمایتی در دو بخش محروم این شهرستان مشغول یاری به حل مسائل مردم هستند و بنیاد مسکن نیز باید مسائل سه بخش دیگر این شهرستان را با جدیت پیگیری کند.

نعمتی فرماندار الیگودرز گفت: تا به امروز بیش از سه هزار واحد این شهرستان از محل اعتبارات سیل 98 بهسازی، تعمیر و یا بازسازی شده اند.

وی اعلام کرد: از مجموع 2000 واحد مسکن محرومین استان 340 واحد در شهرستان الیگودرز اجرا شده که شامل اعطای 40 میلیون تسهیلات و 25 میلیون وام بلاعوض بوده است.

لازم به ذکر است، در این نشست بر ضرورت پیگیری مسائل روستاییان، اجرای طرح های هادی روستایی، مقاوم سازی واحدهای مسکونی و تهیه طرح هادی روستای عسگران تأکید و تصمیم گیری شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 584

به "بازسازی و بهسازی 81 درصد واحدهای روستایی لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و بهسازی 81 درصد واحدهای روستایی لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید