پل ثبت ملی بالارود اندیمشک در معرض تخریب است

به گزارش مجله کامسا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات منتشر گشته، پل ثبت ملی بالارود اندیمشک در معرض تخریب است.

پل ثبت ملی بالارود اندیمشک در معرض تخریب است

هانی خادم، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک با بیان اینکه پل تاریخی بالارود تا به حال بازسازی نشده توضیح داد: آنچه از این اثر تاریخی ثبت شده در بین آثار ملی سالم مانده، فقط پایه های پل است و بعید می دانم بتوان تغییری در تعمیر و بازسازی آن انجام داد.

او با اشاره به اینکه پل بالارود چهار پایه مستحکم و مربع شکل دارد، اظهار داشت: با اینکه این پل در سالهای گذشته در معرض آسیب بود اما پایه های آن همچنان سالم مانده اند.

پل بالارود در 27 کیلومتری شمال شهرستان اندیمشک و در روستای بالارود از توابع بخش الوار گرمسیری قرار گرفته است و میتوان گفت یکی از باارزش ترین آثار تاریخی و دیدنی های اندیمشک برجای مانده از عهد ساسانیان بود که آن را روی رودخانه بالارود بنا نموده اند.

پل تاریخی بالارود یکی از مکانهای تاریخی شهر اندیمشک محسوب می گردد و اهمیت زیادی برای مردم بومی داشت اما متاسفانه به علت قدمت زیاد و عدم بازسازی در حال حاضر این پل تاریخی در معرض تباهی است.

از ویژگی های شاخص پل میتوان به سنگهای تراشیده ای که به صورت آجر چیده شده و به پایه های پل نمای مستحکم بخشیده اند، اشاره نمود. این بنای تاریخی در تاریخ 23 شهریور 1382 با شماره ثبت 9969 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1221

به "پل ثبت ملی بالارود اندیمشک در معرض تخریب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل ثبت ملی بالارود اندیمشک در معرض تخریب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید