با رعایت این 10 نکته اینفلوئنسر شویم

به گزارش مجله کامسا، چگونه اینفلوئنسر شویم

با افزایش اد بلاکرها (ad blockers) برای مسدود کردن تبلیغات، دیگر مثل سابق شاهد تبلیغات نیستیم و این نوع تبلیغات کارایی قبل را ندارند. به همین علت اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار بیشتر نمود پیدا می نماید. هرچند اینفلوئنسرهای مطرح که می شناسیم اغلب بازیگر و خواننده هستند اما ما هم می توانیم با رعایت چند نکته اینفلوئنسر شویم. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.

با رعایت این 10 نکته اینفلوئنسر شویم

اینفلوئنسر مارکتینگ شاخه ای از علم مارکتینگ و بازاریابی است که تمرکزش را بر اشخاص خاصی در جامعه قرار می دهد. اینفلوئنسرها یعنی افراد تاثیرگذار در جامعه که می توانند افراد مشهوری مثل ورزشکاران، بازیگران یا خواننده ها باشند. یک اینفلوئنسر به دلیل طیف مخاطب وسیعی که دارد پتانسیل بازاریابی بالایی دارد و در حوزه مارکتینگ بسیار باارزش است. اینفلوئنسرها فالوئرهایی وفادار و پیگیر دارند و به دلیل شبکه اجتماعی گسترده ای که دارند به طور موثری می توانند افراد را ترغیب به خرید محصول یا خدمات نمایند. شاید در اینستاگرام یا شبکه های مجازی دیگر افراد مشهور (یا غیر مشهور) را دیده باشید که به طور غیر مستقیم یا مستقیم در حال تبلیغ برای یک برند یا محصول خاص هستند؛ و حتما از این ور و آن ور شنیده اید که پول خوبی هم از راه تبلیغات به جیب می زنند. هرچند افراد مشهور و به اصطلاح سلبریتی ها اینفلوئنسرهای مطرح محسوب می شوند اما شما هم می توانید با رعایت نکات زیر تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید:

1- علاقمندی خود را پیدا کنید

یک قلم و کاغذ بردارید و در خصوص علایق خود بنویسید. چه موضوعات و کارهای را بیش از همه دوست دارید و احیانا در آن مهارت دارید؟ لازم نیست غلاقمندی هایتان حتما در چارچوب های نرمال مثل سفر، آرایش، لباس و … قرار بگیرند. مهم نیست که علاقمندی شما چه چیزی باشد، مهم این است که بتوانید کاری را با علاقه و اشتیاق انجام دهید. اگر در یوتیوب یا اینستاگرام گشتی بزنید با افرادی روبرو خواهید شد که علاقمندی های عجیب و غریبی دارند، اما باز هم توانسته اند برای خودشان کلی فالوئر دست و پا نمایند و مشهور شوند.

2- کاری متفاوت و منحصربفرد انجام دهید

این روزها وبلاگ نویس ها و افراد زیادی وجود دارند که در اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی در خصوص سبک زندگی، مد و فشن می نویسند و مطلب منتشر می نمایند. اما چندان پیروز نیستند و فالوئر زیادی ندارند. به نظرتان دلیل این ناکامی چیست؟ چون آن ها هم مثل هزاران نفر دیگر هستند و کاری را انجام می دهند که بسیاری افراد دیگر هم انجامش می دهند. پس برای آنکه اینفلوئنسر باشید ابتدا باید متفاوت از بقیه باشید و متمایز شوید.

3- شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید

عملا غیرممکن است که در تمام شبکه های اجتماعی بتوانید پیروز باشید. پس به جای آنکه انرژی خود را در شبکه های مختلف هدر بدهید یک شبکه را که با علایق و سلایق شما هم همخوانی بیشتری دارد به عنوان پایگاه اصلی برای اینفلوئنسر شدن انتخاب کنید! خیلی از افراد مشهور در اینستاگرام، هنوز هم در فیسبوک اکانت ندارند؛ با این حال تعداد زیادی فالوئر دارند. چون انرژی و وقت خود را در یک شبکه متمرکز نموده اند.

4- یک استراتژی برای رسانه اجتماعی ایجاد کنید

برای اینکه اینفلوئنسر شوید صرفا به پست گذاشتن و انتشار مطلب اکتفا نکنید. این نکته بسیار اهمیت دارد که برای انتشار مطالب خود یک استراتژی و برنامه ریزی داشته باشید و هدفمند این کار را انجام دهید. فهرستی از محتواهایی که می خواهید مثلا در سه ماه آینده منتشر کنید آماده کنید. در خصوص چه موضوعاتی بهتر است مطلب منتشر کنید؟ چه عکس هایی را در چه زمانی بهتر است در اینستاگرام بگذارید؟ چند وقت یک بار می خواهید پست بگذارید؟ و سوالاتی از این قبیل.

5- محتوای پرمحتوا فراوری کنید

فراوری محتوای مناسب و خوب بخش اعظم وقت شما را خواهد گرفت. اما مطمئن باشید به زحمت و دردسرش می ارزد. چرا که این روزها محتوا حرف اول را می زند. سعی کنید برترین محتوا را فراوری کنید. اگر در اینستاگرام هستید سعی کنید عکسی عالی و درست و حسابی بگیرید. برای این کار وقت بگذارید و حتی اشکالی ندارد اگر کمی برایش هزینه کنید. اگر این کار را با جدیت انجام دهید و به چشم یک کسب و کار به آن نگاه کنید خرید یک دوربین خوب یا سایر تجهیزات و لوازم ضروری به نظر می رسد.

6- در کارتان ثابت قدم باشید

چیزی که در خصوص اینفلوئنسر شدن مهم است تداوم و استمرار محتواگذاری است. اگر یک پست عالی منتشر کنید و بعد تا ماه ها خبری از شما نباشد مطمئنا فالوئر زیادی نخواهید داشت. پس محتوای شما باید منظم و حتی در یک روز خاص با فواصل زمانی معین منتشر گردد. اینطوری مخاطبان شما در آن موقع منتظر پست تازه شما خواهند بود و فالوئر بیشتری جذب خواهید کرد.

7- تبلیغ و ترویج محتوا

شما وقت زیادی را برای فراوری محتوا صرف خواهید کرد. اما اگر کسی آن را نبیند به چه دردی می خورد؟ پس به یاد داشته باشید، 20% وقتتان را صرف فراوری محتوای عالی بگذارید و 80% وقتتان را به تبلیغ و ترویج محتوا اختصاص دهید.

8- همکاری با اینفلوئنسرها

سریع ترین و راحت ترین راه افزایش مخاطب همکاری کردن با یک اینفلوئنسر معروف تر است. به یاد داشته باشید، این همکاری بیشتر به نفع شما خواهد بود تا فرد اینفلوئنسر. سعی کنید در خصوص یک فرد مشهور مطلب جالبی بنویسید و محتوای جذابی فراوری کنید و به نوعی توجه او را جلب کنید تا مطلب شما را منتشر کند. اگر این اتفاق بیفتد آن وقت موج فالوئر به سوی شما گسیل خواهد شد.

9- با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

وقتی مخاطب زیادی ندارید تعامل و تبادل نظر با آن ها کار ساده ای است. با افزایش فالوئر ممکن است این کار وقت بیشتری بگیرد، اما ارزشش را دارد. سعی کنید به تمام کامنت ها جواب بدهید و هرکس شما را فالو کرد او را فالو بک کنید.

10- داده ها را در نظر داشته باشید

محتواهای محبوب شبکه اجتماعی را آنالیز کنید و ببیند چه نوع محتوایی با استقبال بیشتری روبرو می گردد. چه پست هایی لایک بیشتری می گیرد و چه مطالبی محبوبیت بیشتری پیدا می نماید. سعی کنید محتوایتان را متناسب با این تحلیل ها فراوری کنید. حتی می توانید از مخاطبانتان بپرسید چه چیزی را بیشتر دوست دارند.

منبع: .forbes.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1021

به "با رعایت این 10 نکته اینفلوئنسر شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رعایت این 10 نکته اینفلوئنسر شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید